شناسهٔ خبر: 66900616 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پذیرش در حوزه‌های علمیه خواهران استان گلستان

حوزه‌های علمیه خواهران استان گلستان برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ از داوطلبان واجد شرایط پذیرش می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای گلستان؛ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گلستان گفت: پذیرش در مقاطع عمومی (سطح ۲) عالی (سطح ۳) و تخصصی (سطح ۴) است.

حسینی واعظ افزود: افراد می‌توانند با تحصیلات سیکل، دیپلم و دانشگاهی در مقاطع مختلف ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: برای علاقمندان با مدرک دیپلم ۲۵۵ نفر ظرفیت، مقطع سیکل ۸۰ نفر، تطبیقی سطح سه ۹۰ نفر و تطبیقی سطح چهار ۲۰ نفر ظرفیت داریم.

 

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گلستان افزود: اکنون یکهزار طلبه در حوزه‌های علمیه خواهران استان در حال تحصیل هستند و ۲۵۰۰ دانش آموخته (فارغ التحصیل) داریم.

حسینی واعظ گفت: ۱۸۷ استاد در حوزه‌های علمیه خواهران گلستان تدریس می‌کنند که ۹۰ درصد آنان خانم هستند.

وی با بیان اینکه در گلستان ۱۲ مدرسه (حوزه) علمیه خواهران فعالیت دارند افزود: در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ در پذیرش و ثبت نام ۱۱ درصد افزایش داشتیم.

<div id="video-display-embed-code_11162568"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4245970/11162568?width=600&height=350"></script></div>

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گلستان با اشاره به اینکه در سطح سه، ۵ رشته تخصصی و در سطح چهار، ۲ رشته تخصصی داریم، خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود در رشته‌های مورد نیاز کشور و پایه‌ای جذب انجام شود. هم اکنون دو رشته جدید ادبیات عرب و کلام با گرایش امامت پرطرفدار است.

حسینی واعظ گفت: با توجه به مناسبت‌های پیش رو تلاش می‌شود تا مبلغین در این حوزه با هدف آگاهی بخشی جامعه بانوان، به تبیین ارزش‌های دین و انقلاب بپردازند. این تکلیف عمومی است که بر عهده آنان نهاده شده است.

وی تاکید کرد: بانوان جامعه باید بدانند، عزت و افتخاری که اسلام به زنان هدیه داده بود، انقلاب اسلامی توانست برگرداند چرا که پیش از انقلاب شاهد حضور ابزاری زنان در جامعه بودیم و بعد از انقلاب حضور عالمانه آنها را در اجتماع شاهدیم.

نظر شما