شناسهٔ خبر: 66899858 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۲۲ خرداد، اعلام اسامی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری

اسامی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری بعد از تایید صلاحیت، ۲۲ خرداد اعلام و ۸ تیر انتخابات برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

۲۲ خرداد اعلام اسامی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: از تاریخ ۱۰ خرداد در ۱۰ مقطع، اقداماتی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باید انجام شود که اولین آن تشکیل هیئت‌های اجرایی مرکزی و شهرستان‌ها است و در آن فرماندار ۳۰ معتمد انتخاب کرده و آنها هم از بین خود ۸ نفر اعضای حقیقی و ۵ نفر اعضای علی البدل انتخاب می‌کنند.

طالبی افزود: ثبت نام داوطلبان به صورت متمرکز و حضوری در وزارت کشور از ۱۰ خرداد شروع شده و تا ۱۴ خرداد انجام می‌شود و روند تأیید صلاحیت داوطلبین از ۱۵ تا ۲۱ خرداد انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه  ۲۲ خرداد اسامی نامزد‌ها توسط وزارت کشور اعلام می‌شود ، گفت:  نامزد‌ها از ۲۳ خرداد تا ۶ تیر فرصت تبلیغات دارند؛ ۷ تیر ممنوعیت تبلیغات است و در نهایت چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری  ۸ تیر در سراسر کشور برگزار می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی با بیان اینکه حد نصاب کسب آرا در این دوره ۵۰+۱ است ، گفت:  اگر نامزدی موفق به کسب این حد نصاب از آرا نشد انتخابات به دور دوم کشیده شده و یک هفته بعد از آن مجدداً برگزار می‌شود.

طالبی با بیان اینکه خراسان جنوبی آمادگی صد در صدی برای برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری را دارد، افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم برای آموزش اعضای شعب و کاربر‌ها پیش بینی شده، نمایندگان فرماندار و اعضای شعب مشخص و استعلامات لازم گرفته شده است.

وی افزود:  در انتخابات ریاست جمهوری امکان استفاده از ظرفیت‌های دولتی به جز صدا و سیما وجود ندارد و این موضوع به مدیران دستگاه‌های اجرایی، نهاد‌ها و مؤسسات دولتی ابلاغ شده تا هیچ استفاده‌ای از امکانات دولتی توسط نامزد‌ها و اعضای ستاد آنها صورت نگیرد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: در این دوره مدارک لازم برای رأی دادن، کارت ملی یا شناسنامه است و ایرانی‌های مقیم خارج از کشور نیز می‌توانند با گذرنامه، رأی دهند.

وی با بیان اینکه تاکید شده مجریان و ناظرین برگزاری انتخابات بر محور قانون عمل کنند، افزود: این افراد باید  قانون مداری را سرلوحه کار خود قرار دهند تا هیچ ایرادی بر کار وارد نشود.

طالبی درخصوص زیرساختهای برگزاری انتخابات هم گفت: بحث زیرساخت‌ها در برگزاری انتخابات بسیار حائز اهمیت است از این رو، دستگاه‌های احراز هویت برای استعلامات وجود دارد و از فرمانداران خواسته شده تا مجدد شعب اخذ رأی را بررسی کنند تا مشکل زیرساختی برای ارتباط تلفنی و مالی در شعبه‌ها نباشد.

نظر شما