شناسهٔ خبر: 66898740 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

این بخش از مغز، «مهربان» است

تهران- ایرنا- مطالعه دانشمندان روی بیماران مبتلا به آسیب مغزی نشان می‌دهد در مغز، بخشی وجود دارد که برای کمک به دیگران ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از وبگاه مِدیکال اِکسپرس، یک ناحیه خاص در مغز، تمایل ما برای کمک به دیگران را کنترل می‌کند. شناخت بخشی از مغز که در آن تصمیمات «کمک‌کننده» گرفته می‌شود، برای پاسخ به این سؤال اهمیت دارد که «چطور ممکن است افراد برای مقابله با چالش‌های بزرگ جهانی مانند تغییر اقلیم، بیماری‌های عفونی و درگیری‌های بین‌المللی انگیزه پیدا کنند؟»

این شناخت برای یافتن روش‌های جدید به‌منظور درمان اختلالات تعاملات اجتماعی نیز ضروری است.

این بخش از مغز، «مهربان» است

پژوهشگران دانشگاه بیرمنگام و آکسفورد انگلیس، با انجام این مطالعه، دریافته‌اند که بخشی از مغز که قشر شکمی میانی پیش‌پیشانی (ventromedial prefrontal cortex) یا به اختصار vmPFC نامیده می‌شود، نقشی بسیار مهم در کمک کردن به دیگران یا رفتارهای «اجتماعی» دارد.

نتایج این مطالعه به وضوح نشان داد قشر شکمی میانی پیش‌پیشانی برای ایجاد انگیزه برای کمک به دیگران ضروری است. در صورتی که این بخش از مغز افراد آسیب ببیند، آن‌ها تمایل کمتری به کمک به دیگران دارند و حتی پس از اینکه تصمیم می‌گیرند به دیگران کمک کنند، انرژی کمتری صرف این کار می‌کنند.

نظر شما