شناسهٔ خبر: 66898489 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ساخت۶ فروند یدک‌کش پرقدرت در هرمزگان

ساخت ۶ فروند یدک کش پر قدرت با به روزترین سیستم‌های رانش و مجهز به سیستم‌های اطفای حریق در هرمزگان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ۶ شناور شامل۲ فروند یدک‌کش ۶ هزار اسب بخار و چهار فروند یدک‌کش چهار هزار و۴۰۰ اسب بخار در یکی از مجتمع‌های شناورسازی استان در دست ساخت است.

حسین عباس‌نژاد افزود: این شناور‌ها دارای به روزترین سیستم‌های رانش، مجهز به سیستم‌های اطفای حریق و مقابله با آلودگی آب دریا هستند.

وی گفت: با الحاق این یدک‌کش‌ها به بندر شهید رجایی، توان اجرای عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی‌ها و نفتکش‌ها تا حدمطلوبی افزایش یافته و گامی مهم در راستای نوسازی ناوگان خدماتی این بندر برداشته می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: ساخت این نمونه از شناور‌ها در داخل کشور علاوه بر ایجاد اشتغال جوانان، موجب خوداتکایی و خودباوری ملی بین مهندسان فنی کشور و افزایش توان عملیاتی در حوزه ساخت و تولید شناور‌ها در استان می‌شود.

استان هرمزگان با برخورداری بیش از۶۰ کارگاه و کارخانه شناورسازی مستقر در بنادر و جزایر استان؛ مهم‌ترین کانون تعمیر و ساخت انواع شناور‌های چوبی، فایبر گلاس، فلزی و آلومینیومی در کشور است.

مجتمع‌های شناورسازی استان علاوه بر درخواست سفارش ساخت از دیگر استان‌های جنوبی، سالانه سفارش‌های متعددی از کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس را نیز پذیرا است.

نظر شما