شناسهٔ خبر: 66897719 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

انفجار ماهواره جاسوسی کره شمالی

رویای اون بر باد رفت

سحر طلوعی

سومین تلاش کره شمالی برای پرتاب ماهواره جاسوسی خود هم ناموفق بود؛ این ماهواره هنگام پرواز، منفجر شد و از بین رفت.

صاحب‌خبر -

ما هر روز در این استوری‌تلینگ، به چهار گوشه جهان سر‌می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده‌اند، مرور می‌کنیم. از استرالیا و اتفاقی عجیب در پرواز پرث به ملبورن شروع می‌کنیم. سپس به واتیکان در ایتالیا می‌رویم و ادعاهای روزنامه‌‌ها را درباره پاپ می‌خوانیم. در آخر هم خبر انفجار ماهواره جاسوسی کره شمالی را می‌خوانیم.

استرالیا؛ بازداشت مرد عریان درون هواپیما

مسافران پرواز پرث به ملبورن در استرالیا ناگهان با صحنه عجیبی وسط زمین و آسمان روبه‌رو شدند؛ مردی برهنه وسط هواپیما دوید و یکی از خدمه پرواز را زمین انداخت!

خلبان با هدف مدیریت وضعیت هواپیما را به فرودگاه پرث بازگرداند. ماموران این مرد را بازداشت و به بیمارستان انتقال دادند تا تکلیف وضعیت جسمی و روحی او مشخص شود.

این مرد باید تا ماه ژوئن خود را به دادگاه معرفی کند. اتهامات او نهایی نیست. سخنگوی پرواز ویرجین از مسافران عذرخواهی کرده و گفته علت بازگشت به فرودگاه مبدا حفظ امنیت آنها و خدمه بوده است.

ایتالیا؛ توهین پاپ فرانسیس به اقلیت‌های جنسی؟

اظهارات پشت درهای بسته در واتیکان کار دست پاپ فرانسیس داده است. تعدادی از روزنامه‌های ایتالیایی نوشته اند پاپ از کلمه‌ای توهین‌آمیز برای همجنسگرایان استفاده کرده است.

اسقف‌های حاضر در اتاق جلسه می‌گویند به احتمال زیاد پاپ از توهین‌آمیز بودن کلمه‌ای که در زبان ایتالیایی برای تحقیر مردان همجنسگرا استفاده می‌شود، آگاه نبوده است.

پاپ فرانسیس هرگز جامعه همجنسگرایان را رد نکرده است، اما در نهایت به صراحت اعلام کرده است پذیرش آنها در مدارس دینی ممنوع است و آنها نباید کشیش شود.

آمریکا؛ ترس و لرز مایک تایسون در پرواز لس‌آنجلس

مسافران پرواز میامی به لس‌آنجلس ۳۰ دقیقه از فرود در فرودگاه مقصد متوجه شدند کسی در هواپیما به خدمات پزشکی نیاز دارد.

«مایک تایسون» قهرمان سابق سنگین‌وزن بوکس جهان همان مسافر نیازمند خدمات پزشکی بوده است. او هنگام فرود دچار تهوع و سرگیجه شده است. 

با حضور کادر پزشکی حال تایسون بهتر و آماده خروج از هواپیما شده است. او ۵۷ ساله است و برای مبارزه با جیک پل ۲۷ ساله در ماه ژوئیه آماده می‌شود.

اروپا؛ افزایش رفتار ضدمهاجرت در جوانان

نظرسنجی‌های جدید در بخش‌هایی از اروپا نشان می‌دهد جوانان نسبت به افراد مسن بیشتر ضد مهاجرت هستند! این رفتار در نسل Z و هزاره اروپای شرقی نسبت به نسل ایکس و جدیدتر همواره بیشتر بوده‌ است.

این مطالعه زنگ خطر راست‌گرایی افراطی را در اروپا به صدا درآورده است. انتخابات اتحادیه اروپا نزدیک است و این پدیده می‌تواند بر آینده اروپا تاثیر بگذارد.

جوانان در فرانسه، سوئد، فنلاند و هلند هدف این مطالعه بوده است. اغلب آنها به نمایندگان راست گرا و ملی‌گرا در کشورهای خود رای داده اند. مخالفت با مهاجر و پدیده مهاجرت رفتار غالب گروه‌‌های دست راستی و ملی‌گراست.

کره شمالی؛ انفجار ماهواره جاسوسی هنگام پرتاب

سومین تلاش کره شمالی برای پرتاب ماهواره جاسوسی خود هم ناموفق بود. این ماهواره هنگام پرواز منفجر شد و از بین رفت. 

گفته شده نقص در موتور باعث این اتفاق شده است. سال گذشته کره شمالی دو بار دیگر هم تلاش کرده بود این ماهواره را در مدار قرار دهد که موفق نشده بود.

پرتاب ماهواره جاسوسی یکی از اولویت‌های بسیار مهم کیم جونگ اون رهبر کره شمالی است. آنها نوامبر گذشته مالیگیونگ ۱ را در مدار قرار دادند و ادعا کردند فعالیت می‌کند. سئول این ادعا را رد کرد.

نظر شما