شناسهٔ خبر: 66897499 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

بررسی جداول تعرفه ماهانه اینترنت بر اساس سرعت، در کشورهای مختلف اروپایی، آسیایی و آفریقایی

بررسی جداول تعرفه اینترنت در کشورهای مختلف جهان نشان می‌دهد که هزینه اینترنت (Cost per Mbps) در کشورهای اروپایی، از رومانی با میانگین سرعت 132.33 Mbps و هزینه ماهانه 8.25 دلار تا آلمان با میانگین سرعت 74.16 Mbps و هزینه ماهانه 35.57 دلار و قبرس با میانگین سرعت 30.16 Mbps با هزینه ماهانه 36.42 دلار ارائه می‌شود. بر همین اساس در کشورهای آسیایی، اینترنت در چین با میانگین سرعت 162.74 Mbps و هزینه ماهانه 13.73 دلار تا اندونزی با میانگین سرعت 21.43 Mbps و هزینه ماهانه 32.17 دلار و در کشورهای آفریقایی، اینترنت در مصر با میانگین سرعت 39.75 Mbps و هزینه ماهانه 15.38 دلار تا مراکش با میانگین سرعت 13.88 Mbps و هزینه ماهانه 33.23 دلار ارائه می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ترجمه سیتنا به نقل از سایت broadbandsearch، با متصل شدن همه بخش‌های جهان به یکدیگر، اینترنت روز به روز به یک نیاز ضروری تبدیل می‌شود، اما مردم در سراسر جهان برای دسترسی به اینترنت، بر اساس ارزش دلاری، قیمت‌های بسیار متفاوتی پرداخت می‌کنند.

چشم انداز جهانی: هزینه اینترنت در سراسر جهان

آمریکا در مقابل اروپا

در اینجا داده‌ها به صورت جدول برای مقایسه هزینه، سرعت و ارزش اینترنت در ایالات متحده و کشورهای مختلف اروپایی سازماندهی شده‌اند.

بررسی جداول تعرفه ماهانه اینترنت بر اساس سرعت، در کشورهای مختلف اروپایی، آسیایی و آفریقایی

عوامل مؤثر بر پایین بودن هزینه‌ها

هزینه پایین‌تر اینترنت در اروپا نسبت به ایالات متحده را می‌توان به عوامل متعددی نسبت داد:

  • رقابت کنترل‌شده و یارانه‌های دولتی: کشورهای عضو اتحادیه اروپا با ابتکارات تأمین مالی و بازارهای کنترل‌شده‌ای که از طریق زیرساخت دسترسی باز، رقابت را ترویج می‌کنند، به طور فعالانه به دنبال پهنای باند همگانی بوده‌اند. این رویکرد منجر به خدمات پهنای باند مقرون به صرفه‌تر در سراسر اروپا شده است.
  • ساختار هزینه و شهرنشینی: هزینه استقرار پهنای باند در اروپا به طور معمول به دلیل نرخ بالاتر شهرنشینی و تراکم جمعیت کمتر است. اتصال مناطق شهری پرجمعیت (حداقل به ازای هر نفر یا خانوار) از مناطق روستایی ارزان‌تر است. ایالات متحده با مناطق حومه‌نشین و روستایی بیشتر، با هزینه‌های استقرار بالاتری روبرو است.

آمریکا در مقابل آسیا

بیایید هزینه خدمات اینترنت و ارزش آن را بین ایالات متحده و کشورهای آسیایی مقایسه کنیم.

بررسی جداول تعرفه ماهانه اینترنت بر اساس سرعت، در کشورهای مختلف اروپایی، آسیایی و آفریقایی

اینترنت پرسرعت در آسیا

در آسیا، تمرکز بر نوآوری فناوری و زیرساخت، رشد قابل توجهی را در بخش فناوری و خدمات دیجیتال رقم زده است.

  • سلطه فناوری: آسیا به یک نیروی مهم فناوری تبدیل شده است که ۵۲ درصد از درآمد شرکت‌های فناوری جهان، ۴۳ درصد از تأمین مالی استارت‌آپ‌ها، ۵۱ درصد از هزینه‌های تحقیق و توسعه و ۸۷ درصد از ثبت اختراعات را به خود اختصاص داده است. این رشد تا حدودی به زیرساخت‌های توسعه‌یافته، همکاری‌های دولتی با شرکت‌های فناوری داخلی و اهداف پیشرفته در زمینه‌هایی مانند انرژی‌های تجدیدپذیر و هوش مصنوعی (AI) نسبت داده می‌شود.
  • زیرساخت و توسعه: کشورهای آسیایی، از جمله کره جنوبی، از زیرساخت‌های قوی خود برای توسعه و استقرار نسل پنجم اینترنت استفاده کرده‌اند. به گونه‌ای که چهار مورد از پنج شرکت پیشرو در زمینه ثبت اختراع 5G، شرکت‌های آسیایی هستند. موقعیت قوی این منطقه در باتری‌های خودروهای برقی نسل بعدی و سایر بخش‌های فناوری نیز ناشی از استفاده هوشمندانه از نقاط قوت موجود است.
  • توسعه خدمات دیجیتال: این منطقه با تکیه بر استخر عظیمی از استعدادهای فناوری، برای گسترش نقش خود در خدمات فناوری اطلاعات دیجیتال مانند کلان‌داده، تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم اینترنت اشیاء (IoT) آماده است. برای مثال، هند به تنهایی در سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸، سه چهارم فارغ‌التحصیلان رشته‌های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی  (STEM)  جهان را تربیت کرده است.

آمریکا در مقابل آفریقا

در اینجا مقایسه هزینه اینترنت در ایالات متحده و کشورهای مختلف آفریقا بر اساس ارزش (هزینه به ازای هر مگابیت بر ثانیه) و با در نظر گرفتن رتبه‌بندی آورده شده است.

بررسی جداول تعرفه ماهانه اینترنت بر اساس سرعت، در کشورهای مختلف اروپایی، آسیایی و آفریقایی

چالش‌های دسترسی به اینترنت در آفریقا، در مقایسه با ایالات متحده، قابل توجه و چندوجهی است. در آفریقا، هزینه اینترنت که گران‌ترین در جهان است، مانع بزرگی به شمار می‌رود. آفریقایی‌ها به طور متوسط ۸.۸ درصد از درآمد ماهانه خود را برای یک گیگابایت داده پرداخت می‌کنند که به طور قابل توجهی بالاتر از درصدهای آمریکای لاتین (۳.۶ درصد) و آسیا (۱.۵ درصد) است.

برای دستیابی به اینترنت همگانی و مقرون به صرفه در آفریقا تا سال ۲۰۳۰، به ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز است که ۸۰ درصد آن برای زیرساخت شبکه و ۲۰ درصد برای مهارت‌های کاربر، محتوا و چارچوب‌های نظارتی در نظر گرفته شده است. دسترسی کمتر از یک سوم از آفریقایی‌ها به پهنای باند، نیاز به توسعه گسترده شبکه را برجسته می‌کند.

آفریقای جنوب صحرا با شکاف ۱۹ درصدی در پوشش اینترنت روبرو است، به این معنی که بسیاری از مردم به پهنای باند تلفن همراه دسترسی ندارند. برای اتصال ۱۰۰ میلیون نفر در مناطق دورافتاده، راه‌حل‌های نوآورانه‌ای مانند فناوری‌های ماهواره‌ای و وای‌فای، در کنار مشارکت بخش خصوصی، ضروری هستند. به عنوان مثال، ادغام فناوری ماهواره با رایانش ابری و ابزارهای تحلیلی، زمینه‌ساز دموکراتیک‌سازی نوآوری داده در آفریقا می‌شود. این ترکیب، دولت‌ها را توانمند و به آن‌ها در مسیر دستیابی به رشد پایدار، فراگیری و رونق اقتصادی کمک می‌کند.

هزینه اینترنت در قاره آمریکا

ایالات متحده آمریکا

طبق آمار Numbeo، متوسط هزینه اتصال اینترنت پهنای باند در ایالات متحده ۷۱.۴۹ دلار است. این امر ایالات متحده را در بین ده کشور گران‌قیمت اینترنت در آمریکای لاتین و حوزه کارائیب قرار می‌دهد. با در نظر گرفتن قیمت به ازای هر مگابایت (MB)، ایالات متحده به دلیل سرعت متوسط اینترنت بالاتر نسبت به سایر کشورهای منطقه، ارزان‌تر به نظر می‌رسد.

آمریکای شمالی

ایالات متحده از نظر هزینه اینترنت (۶۰ مگابیت بر ثانیه یا بیشتر، داده نامحدود، کابل/ADSL) با میانگین قیمت ۷۱.۴۹ دلار، در رتبه پنجم جهان قرار دارد. کانادا با ۶۴.۰۹ دلار در رتبه ششم و پورتوریکو با ۶۲.۶۱ دلار در رتبه هفتم قرار دارند.

حوزه کارائیب و آمریکای مرکزی

در حوزه کارائیب و آمریکای مرکزی، هزینه‌های اینترنت متفاوت است. کاستاریکا (۴۸.۵۲ دلار)، پاناما (۴۷.۲۱ دلار) و جامائیکا (۴۵.۱۹ دلار) از جمله کشورهایی با هزینه‌های بالاتر هستند، در حالی که کشورهای دیگر مانند اکوادور (۳۷.۷۵ دلار) هزینه‌های پایین‌تری دارند.

آمریکای جنوبی

در آمریکای جنوبی، هزینه اینترنت نیز بسیار متغیر است. مکزیک (۲۹.۹۶ دلار)، پرو (۲۹.۳۶ دلار)، شیلی (۲۵.۲۹ دلار) و کلمبیا (۲۴.۴۵ دلار) کشورهایی را با هزینه‌های اینترنت پایین‌تر نسبت به ایالات متحده نشان می‌دهند. با این حال، برزیل (۲۰.۸۱ دلار) و آرژانتین (۱۸.۳۸ دلار) حتی نرخ‌های مقرون به صرفه‌تری ارائه می‌دهند.

این مقایسه نشان می‌دهد که در حالی که ایالات متحده یکی از بالاترین هزینه‌های اینترنت را در قاره آمریکا دارد، چندین کشور در حوزه کارائیب و آمریکای مرکزی، مانند کاستاریکا، پاناما و جامائیکا، نیز هزینه‌های اینترنت نسبتاً بالایی دارند. در مقابل، کشورهای آمریکای جنوبی به طور کلی هزینه‌های اینترنت پایین‌تری دارند و برزیل و آرژانتین برخی از مقرون به صرفه‌ترین نرخ‌ها را در منطقه ارائه می‌دهند.

این تفاوت‌ها در هزینه‌های اینترنت را می‌توان به عوامل مختلفی از جمله توسعه زیرساخت، رقابت بازار، محیط‌های نظارتی و شرایط اقتصادی هر کشور نسبت داد.

انتهای پیام

نظر شما