شناسهٔ خبر: 66897416 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

راز موفقیت عالی‌ترین مقام سیاسی اتحادیه اروپا/ فون در لاین چگونه وارد دنیای سیاست شد؟

این روایت زندگی یک زن سیاستمدار آلمانی است که عالی ترین رجل سیاسی اتحادیه اروپا است و هم زمان به عنوان یک پزشک و مادر هفت فرزند شناخته می شود. خبرآنلاین در این گزارش راز موفقیتش را بررسی کرده است.

صاحب‌خبر -

رسول سلیمی: «اورسولا فون در لاین» به خاطر لبخند همیشگیش بین اروپایی ها شناخته شده است. این زن که مهمترین مقام در اروپا را به عهده دارد کیست؟ او در محافل سیاسی یک زن قوی لقب گرفته است: پزشک است و مادر هفت فرزند، یک سوارکار و یکی از با تجربه ترین سیاستمداران زن آلمانی است که عالی ترین رجل سیاسی اروپا محسوب می شود.

او متولد ۸ اکتبر ۱۹۵۸ در بروکسل بلژیک است اما به عنوان سیاستمداری آلمانی است که در بلژیک متولد شده است. او دختر سیاستمدار المانی ارنست آلبرشت است که به عنوان رئیس کابینه در کمیسیون جامعه اقتصادی اروپا خدمت کرده بود. اورسولا پس از تحصیل در دانشگاه های گوتینگن و مونستر و همچنین در مدرسه اقتصاد لندن، به رشته پزشکی رفت و سال ۱۹۸۷ از دانشکده پزشکی هانوفر المان فارغ التحصیل شد. سپس به عنوان دستیار پزشک (۱۹۸۸-۹۲) کار کرد و در سال ۱۹۹۱ دکترای پزشکی گرفت. او از سال ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۶ در ایالات متحده زندگی کرد و پس از بازگشت به المان، به عنوان عضو هیئت علمی (۱۹۹۸-۲۰۰۲) در بخش اپیدمیولوژی، پزشکی اجتماعی و تحقیقات سیستم های بهداشتی دانشکده پزشکی هانوفر مشغول به کار شد.

او سیزدهمین رئیس کمیسیون اروپا است که از سال ۲۰۱۹ در این پست کار می کند. رئیس کمیسیون اروپا رئیس کمیسیون اروپا، شاخه اجرایی اتحادیه اروپا (EU) است. رئیس کمیسیون همچنین نماینده اتحادیه اروپا در خارج از کشور، همراه با رئیس شورای اروپا و نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجه و سیاست امنیتی است. بنابراین نباید این پست را با ریاست شورای اتحادیه اروپا یا رئیس شورای اروپا اشتباه گرفت.

راز موفقیت عالی‌ترین مقام سیاسی اتحادیه اروپا/  فون در لاین چگونه وارد دنیای سیاست شد؟

فون در لاین بین سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۹ در دولت فدرال المان خدمت کرد و در آخرین مسئولیتش در دولت آلمان به عنوان وزیر دفاع فدرال در کابینه انگلا مرکل کار کرد. فون در لاین به لحاظ سیاسی عضو اتحادیه دموکرات مسیحی راست میانه (CDU) و حزب مردم اروپا (EPP) است. اتحادیه دموکرات مسیحی (CDU)، حزب سیاسی راست میانه آلمان است که از اقتصاد بازار آزاد و برنامه های رفاه اجتماعی حمایت می کند اما در مورد مسائل اجتماعی محافظه کار است. CDU همچنین یک مدافع قوی ادغام آلمان در اتحادیه اروپا بوده و روابط نزدیکی با ایالات متحده دارد.

علاوه بر این، پیشینه بین المللی فون در لاین نیز برجسته است. او ۱۴ سال اول زندگی خود را در بروکسل گذراند و هنوز هم فرانسوی را به طور کامل صحبت می کند. در آن زمان پدرش یک مقام عالی رتبه اتحادیه اروپا بود. قبل از اینکه او و خانواده اش به هانوفر نقل مکان کنند، پدرش مدیر کل کمیسیون رقابت شد. ارنست آلبرشت به طور مرتب تمام خانواده اش را در مبارزات انتخاباتی خود درگیر می کرد و یکی از رموز موفقیت اورسولا، حضور در کنار پدرش بوده است.

اما ناظران سیاسی می گویند با وجود تاثیرات خانوادگی، ورود خود او به سیاست نسبتا دیر بود. اورسولا تحصیلات خود را در لندن را قطع کرد، به هانوفر بازگشت و پزشکی خواند. او در دانشگاه، او با شوهر آینده اش آشنا شد. اورسولا در طول در خارج از آلمان، تقریبا بر زبان انگلیسی مسلط شد و درک عمیقی از امریکا و ذهنیت انگلوساکسون آنها پیدا کرد تا سرانجام در سال ۲۰۰۳ وارد سیاست شد.

راز موفقیت عالی‌ترین مقام سیاسی اتحادیه اروپا/  فون در لاین چگونه وارد دنیای سیاست شد؟

یکی از نقاط خاطره انگیز زندگی سیاسی او در مذاکره با رئیس جمهور فرانسه بود. فون در لاین، به زبان فرانسه و مسلط با امانوئل مکرون در مورد ناتو و مسائل امنیتی صحبت کرد. بر اساس گزارش های بعدی از کاخ الیزه در پاریس، مکرون ظاهرا به شدت تحت تاثیر این زن قرار گرفته بود و ظاهرا، مکرون تصمیم گرفت اورسولا فون در لاین را به عنوان نامزد جایگزین آلمان در اتحادیه اروپا که مانفرد وبر بود، معرفی کند. این حتی برای انگلا مرکل نیز غافلگیر کننده بود.

او در ادامه در نقش خود به عنوان رئیس کمیسیون اروپا پس از تصویب پارلمان اروپا در ژوئیه ۲۰۱۹ تایید شد. این باعث می شد که او دومین آلمانی باشد که از زمان والتر هالشتاین به عنوان اولین رئیس کمیسیون اروپا (۱۹۵۸-۱۹۶۷)، این مقام را در اختیار گیرد. پیش از تایید فون در لاین توسط پارلمان اروپا در ماه ژوئیه، او یک سند "دستورالعمل های سیاسی" را منتشر کرد که اولویت های سیاسی خود را به عنوان رئیس کمیسیون اروپا مشخص کرده بود:

  • توافق سبز اروپا
  • اقتصادی که برای مردم کار می کند
  • اروپا مناسب برای عصر دیجیتال
  • ترویج شیوه زندگی اروپایی
  • اروپای قوی تر در جهان
  • فشار جدید برای دموکراسی اروپا

راز موفقیت عالی‌ترین مقام سیاسی اتحادیه اروپا/  فون در لاین چگونه وارد دنیای سیاست شد؟

مادر اورسولا فون در لاین که هایدی نام دارد، در یک برنامه تلویزیونی گفته بود: "بهترین راه برای یک زن برای به دست اوردن احترام، مادر بودن است. " با وجود اینکه زندگی فون در لاین همیشه با مسئولیت های اجرایی در آلمان همراه بوده اما سیاست های رفاهی این کشور که خودش نیز مروج آن بوده باعث شده تا او ترجیح دهد زمان بیشتری را با خانواده اش وقت بگذراند.

دانیل گوفارت، زندگینامه نویس رسمی او می گوید. زوج فون در لاین چندین سال، در اوایل ازدواج خود در کالیفرنیا زندگی کردند، جایی که او در جایگاه مادر، کمک هزینه تحصیلی دریافت کرده بود. این همان لحظه ای بود که اورسولا متوجه شد که در وطنش در المان، دولت به اندازه کافی برای حمایت از خانواده های دارای کودکان خردسال تلاش نمی کند و تلاش کرد با بازگشت به کشور، سیاست های رفاهی درباره زنان و مادران را اصلاح کند. سیاستمداری که مانند پدرش رجل سیاسی و به عالی ترین مقام اجرایی اروپا رسید.

۳۱۱۲۱۳

نظر شما