شناسهٔ خبر: 66897333 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۵ هزار هکتار زمین خالی ‌مشهد در تملک بزرگ‌مالکان قرار دارد

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد گفت: در شرایطی که شهرداری برای تامین سرانه‌های خدماتی با مشکل تامین زمین روبروست، در مشهد حدود ۵ هزار هکتار زمین خالی و بایر وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای شهر مشهد، حمید ضمیری با بیان اینکه یکی از درخواست‌های مکرر شهروندان ساکن در حاشیه شهر، ارتقاء و افزایش سرانه‌های خدماتی است، اظهارداشت: از جمله مطالبات مردمی، توسعه زیرساخت‌ها از جمله پارک‌ و فضاهای سبز شهری است که موجب نشاط و شادابی شهروندان می‌شود.

وی افزود: برهمین اساس، اقدامات و فعالیت‌های مختلفی نیز با سیاست‌گذاری شورای شهر برای شهرداری، صورت گرفته ولی همچنان با توجه به تراکم جمعیتی در این پهنه‌ها، نیازمند افزایش تعداد پارک‌ها هستیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد با بیان اینکه اصلی‌ترین مانع پیش روی شهرداری برای توسعه و افزایش سرانه‌های خدماتی، کمبود زمین است، افزود: این در شرایطی است که حدود 5 هزار هکتار زمین خالی در سطح شهر، به ویژه محلات حاشیه شهر و هدف بازآفرینی داریم که در تملک بزرگ‌مالکان قرار دارد.

ضمیری با بیان اینکه کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد به دنبال سازوکاری برای اصلاح سهم سرانه شهرداری برای این اراضی بزرگ‌ مقیاس است، تصریح کرد: از این طریق می‌‎توان در کنار تامین سرانه‌های خدماتی مورد نیاز، مانع از خرید و فروش قولنامه‌ای و تفکیک‌ و ساخت‌وساز غیرضابطه‌ای باشیم.

انتهای پیام/282/.

نظر شما