شناسهٔ خبر: 66896925 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

دانشجویان حامی فلسطین از آمریکا اخراج می شوند!

ترامپ: اعتراضات ضداسرائیلی در دانشگاه های آمریکا انقلابی رادیکال و غیرقابل قبول است. کاری که من انجام خواهم داد این است که هر دانشجویی که اعتراض می‌کند را از کشور بیرون می‌کنم.

صاحب‌خبر -

دانشجویان حامی فلسطین از آمریکا اخراج می شوند!

به گزارش تابناک به نقل از عصرایران؛ دونالد ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفته است در صورت پیروزی در انتخابات آبان ماه سال جاری، دانشجویان خارجی معترض حامی فلسطین را از آمریکا بیرون خواهد کرد.

روزنامه واشنگتن پست آمریکا با انتشار این خبر نوشته ترامپ این سخنان را در جلسه 2 هفته پیش خود با جمعی از حامیان مالی خود گفته است.


بر اساس این گزارش، ترامپ در پاسخ به سوال یکی از حامیان مالی خود که از کسب مناصب قدرت در آینده کشور از سوی همین دانشجویان حامی فلسطین ابراز نگرانی کرده، گفته:  کاری که من انجام خواهم داد این است که هر دانشجویی که اعتراض می‌کند را از کشور بیرون می‌کنم.

او گفته: دانشجویان خارجی زیادی در آمریکا وجود دارند و آنها به محض شنیدن این حرف من در حمایت از فلسطین تجدید نظر کرده و درست رفتار خواهند کرد.

نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا، اعتراضات جاری ضداسرائیلی در دانشگاه های آمریکا را غیرقابل قبول و "انقلابی رادیکال" توصیف کرده و قول داده برای پایان دادن به جو ضداسرائیلی دانشگاه های آمریکا مبارزه خواهد کرد و این اعتراضات باید هر چه زودتر متوقف شود.

ترامپ همچنین با اشاره به اینکه 98 درصد از دوستان یهودی من در این جمع حضور دارند، افزوده که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری به طور قاطعانه از اسرائیل حمایت خواهد کرد.

ترامپ جنگ جاری در غزه را "جنگ موجه اسرائیل با تروریسم" توصیف کرده و قول حمایت قاطعانه از رژیم تل آویو را داده است.

همزمان "کارولین لیویت" سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ، بایدن را به قدرت بخشیدن به معترضان ضداسرائیلی در آمریکا متهم کرد.

لیویت گفت: "جو بایدن در کنار دموکرات‌های چپ‌گرای رادیکال مانند ایلهان عمر و رشیده طالب قرار گرفته و معترضان یهودی‌ستیز را قدرتمند کرده است که دانشگاه‌های ما را تخریب می‌کنند و تهدید به تضعیف دموکراسی ما می‌کنند."

او افزود:" رئیس‌جمهور ترامپ در کنار یهودی‌های آمریکایی و شهروندان آمریکایی خواهد بود و حامیان تروریست‌ها را در دانشگاه‌های ما تحمل نخواهد کرد."

این نخستین بار نیست که ترامپ وعده سرکوب حامیان فلسطین در آمریکا را می دهد. او چند هفته پس از عملیات طوفان الاقصی نیز در اظهاراتی تهدید کرده بود شهروندان خارجی ساکن آمریکا را که به " اعتراضات جهادی ها بر ضد اسرائیل" بپیوندند، از کشور اخراج خواهد کرد.

ترامپ در ماه اکتبر پارسال در سخنانی در جمع ائتلاف یهودیان جمهوریخواه در شهر "لاس وگاس" گفته بود: "اگر از آمریکا متنفرید، اگر می‌خواهید اسرائیل را نابود کنید، اگر با جهادی‌ها همدردی می‌کنید، ما شما را در کشورمان نمی‌خواهیم و وارد کشور ما نخواهید شد."

وی ادامه داده بود: "من ویزای دانشجویی هواداران حماس را در دانشگاه ها و همه بیگانگان مقیمی که به تظاهرات حامی جهادی ها می پیوندند لغو خواهم کرد. ما در سال 2025  شما را پیدا و اخراج خواهیم کرد."

چندین جمهوری خواه در گذشته ایده های مشابهی را مطرح کرده اند. برای مثال، در اکتبر گذشته، سناتور "مارکو روبیو" برای لغو روادید شهروندان خارجی ساکن ایالات متحده که از حماس حمایت می کنند، تاکید کرده بود.

ترامپ در طول دوره اول ریاست جمهوری خود روابط نزدیکی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل داشت. او در اقدامی تحریک آمیز، سفارت آمریکا را به شهر قدس اشغالی (اورشلیم) منتقل کرد و به میانجی‌گری خود با سران عرب برای به رسمیت شناختن اسرائیل در قالب "پیمان صلح ابراهیم" کمک کرد.

با این حال، پس از خروج از کاخ سفید، او شروع به انتقاد از نتانیاهو در انظار عمومی کرد. او در اظهارنظری گفت که نتانیاهو درست قبل از اینکه آمریکا سردار "قاسم سلیمانی" را در سال 2020  ترور کند، ما را ناامید کرد و از مشارکت در این عملیات پا پس کشید.

او در مصاحبه تفصیلی ماه گذشته خود با نشریه آمریکایی تایم گفت: "این یک [حمله] مشترک بود و ناگهان به ما گفتند که اسرائیل این کار را انجام نمی‌دهد». و من از این موضوع خوشحال نبودم. این چیزی بود که هرگز فراموش نکردم."

نظر شما