شناسهٔ خبر: 66896395 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

حجت‌الاسلام گلپایگانی: مراسم تشییع پیکر «شهدای خدمت» در دنیا بی‌سابقه بود

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت در دنیا بی‌سابقه بود. شایسته و لازم است تشییع میلیونی شهدای خدمت توسط نهادهای دانشگاهی بررسی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم بزرگداشت «شهدای خدمت» در دانشگاه شهید ستاری، گفت: نیروی هوایی نقش اساسی در پیروزی انقلاب اسلامی داشته است و بنده نیز به واسطه مسئولیت در زمان امام خمینی در پایگاه هشتم شکاری خدمت کردم.

وی افزود: گروهک ضدانقلاب تاکید می‌کرد که ارتش باید، ارتش بی طبقه توحیدی باشد و هدفش انحلال ارتش بود. بیعت ارتش با امام خمینی کار نظام پهلوی را تمام کرد. آن بیعت تاریخی نشان داد مردم ایران و ارتش مسلمان و متدین هستند.

حجت الاسلام گلپایگانی تاکید کرد: مصیبت اخیر همه ما را داغدار کرد شایسته و لازم است که مجامع علمی در رابطه با استقبال عظیمی که مردم از شهید رئیسی و شهدای خدمت کردند، کار کنند. این تشییع میلیونی شایسته و لازم است توسط نهادهای دانشگاهی بررسی شود.

وی افزود: فاصله بین مسجد جمکران و قم حدود ۸ کیلومتر است که تمام این مسیر مملو از جمعیت بود. در آن روز آن‌طور که گفته شد بیش از یک میلیون نفر در تشییع شهدا قم شرکت کردند و در مشهد و تهران نیز جعیت‌های پرشوری حضور داشت.

حجت الاسلام گلپایگانی عنوان کرد: پس از رحلت امام (ره) و شهادت شردار سلیمانی چنین تشییعی وجود نداشته است. این مساله در دنیا انعکاس عجیبی پیدا کرد. شورای امنیت سازمان ملل که بعضی از اعضای آنها دشمنان قسم‌خورده ما هستند، به احترام این شهدا به پا ایستاده و یک دقیقه سکوت کردند. چرا این چنین احترامی برای این عزیزان درست شد؟ امروز شهدای خدمت برای آزادیخواهان جهان الگو هستند.

وی با اشاره به حضور و استقبال پرشور مقامات خارجی در مراسم تشییع و بعد از آن در کشور، گفت: امروز شاهد حضور بیش از ۹۰ هیئت دیپلماتیک در کشورمان هستیم.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: نباید مسئولان اجازه دهند این چراغ درخشان و ستاره پر فروغ کمرنگ شود و باید این چراغ قرن‌ها بتابد بر این سرزمین. این عزیزان الگویی برای آزادی‌خواهان جهان هستند.

نظر شما