شناسهٔ خبر: 66896356 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سفرهای جاده‌ای به خراسان رضوی در اردیبهشت ماه کاهش یافت

مشهد-ایرنا- معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: ۲ میلیون و ۵۴ هزار و ۸۴۳ وسیله نقلیه در مبادی ورودی و خروجی استان در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تردد داشته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد کاهش داشته است.

صاحب‌خبر -

کاظم قلاسی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش‌های بهاری، وقوع سیلاب در برخی جاده ها و صدور هشدارهای متعدد هواشناسی در خراسان رضوی تردد و سفرهای جاده ای به این استان را کاهش داده است.

وی بیشترین مجموع ورود و خروج خودرو در استان را مربوط به ۱۵ اردیبهشت ماه عنوان و اظهار کرد: بر اساس اطلاعات پلاک های ثبت شده در دوربین های پلاک‌خوان، ۶۵۸ هزار و ۳۸۴ پلاک خودرو در خراسان رضوی رویت شده که بیشترین وسایل نقلیه غیربومی براساس پلاک خوانده شده توسط سامانه پلاک خوان در ۲۸ اردیبهشت ماه معادل ۴۰ درصد کل وسایل نقلیه عبوری بوده است.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی به ماندگاری خودروها در استان اشاره کرد و گفت: ۲۷ درصد از مجموع ماندگاری خودروها در استان بین یک تا سه روز و ۲۲ درصد بین سه تا هفت روز و ۱۲ درصد نیز بیش از یک هفته بوده است.

قلاسی افزود: بیشترین مقاصد سفر هم استانی هایمان در اردیبهشت ماه نیز به ترتیب تهران با سهم ۱۴ درصد، خراسان شمالی با سهم ۱۰ درصد، اصفهان با سهم ۹ درصد، مازندران و سمنان با سهم هشت درصد بوده اند.

وی ادامه داد: همچنین کاربران جاده می‌توانند در سایت و نرم‌افزار ۱۴۱ تصاویر دوربین‌های نظارتی جاده‌ای را به‌صورت برخط مشاهده کنند از طرفی مرکز مدیریت راه‌های استان در تمامی ساعات شبانه روز، آماده دریافت انتقادات، پیشنهادها و شکایت های هموطنان در حوزه راه و حمل و نقل از طریق سامانه تلفنی ۱۴۱ است.

نظر شما