شناسهٔ خبر: 66896253 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش تولید نهال در زنجان

کارشناس جنگل‌کاری و مسئول نهالستان منابع طبیعی استان گفت: تولید نهال در استان زنجان با توجه به اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

افزایش تولید نهال در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز زنجان، جوان گفت: نهال‌های تولید شده در نهالستان‌های اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان به صورت رایگان عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه سهمیه استان زنجان از این طرح سه و نیم میلیون اصله درخت است، ادامه داد: تولید این مقدار تا به امروز به خوبی صورت گرفته و اقدامات بسیاری برای تحقق هر چه بهتر این طرح انجام شده است.

کارشناس جنگل‌کاری و مسئول نهالستان منابع طبیعی استان افزود: در اولین سال اجرای این طرح تمام نهال‌های مورد نیاز سهمیه استان تولید شد که هر گونه در زمان مناسب خود توزیع می‌شود.

جوان گفت: برخی گونه‌ها مثل صنوبر هر سال از اسفند تا اواخر فروردین ماه قلمه زده می‌شوند و پس از نگهداری و مراقبت لازم به مرحله کاشت می‌رسند.

وی ادامه داد: صنوبر برای زراعت چوب به طور رایگان از اسفندماه به متقاضیان توزیع می‌شود و متقاضی با ارائه مدارک زمین و آب در اختیار خود می‌تواند حواله آن را دریافت کند.

کارشناس جنگل‌کاری و مسئول نهالستان منابع طبیعی استان افزود: نهال‌های صنوبر سه تا چهار سال پس از کاشت قابلیت بهره‌برداری دارند و فرد با توجه به هدف خود می‌تواند نهال را برداشت و یا برای اهداف بلندمدت از آن نگهداری کند.

جوان گفت: گونه‌های متفاوتی در نهالستان تولید شده و علاوه بر صنوبر گونه‌های دیگری نیز توزیع می‌شود، تنوع گونه‌های تولیدی بسیار قابل توجه است و تمام گونه‌ها به رغم تنوعی که دارند با اقلیم استان سازگار هستند.

کارشناس جنگل کاری و مسئول نهالستان منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان افزود: برای نگهداری نهال‌ها آموزش‌های لازم نیز داده می‌شود و کارگاه‌ها و اقدامات گوناگونی در راستای آموزش برگزار خواهد شد.


نظر شما