شناسهٔ خبر: 66896024 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

احیای شورای عالی سینمایی، از اقدامات رئیس جمهور شهید

رئیس سازمان سینمایی گفت: شهید رئیسی در آخرین دیداری که با هنرمندان داشتند، تا آخرین لحظه ایستادند و پاسخگوی سوالات و دغدغه‌های اهالی فرهنگ و هنر بودند.

صاحب‌خبر -

 

**احیای شورای عالی سینمایی، از اقدامات بسیار مهم صورت گرفته در دولت شهید رئیسی/ تیتر کوتاه شود عکس واتر مارک دارد

«محمد خزاعی» رئیس سازمان سینمایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت: از دست دادن شهید رئیسی برای همه ما و همه اهالی فرهنگ و هنر سخت بود ولی باید بپذیرین که این تقدیر الهی است.
وی با بیان اینکه ما یک رئیس جمهور فرهنگی را از دست دادیم، گفت: ان‌شاءالله راه، روش و رفتار این شهید والامقام، سرلوحه مسئولان آینده‌ای که می‌خواهند در آینده خدمت کنند قرار بگیرد.
خزاعی افزود: آیت‌الله رئیسی در حوزه‌های مختلف مکتب خاصی داشتند، ایشان دارای اهتمامی جدی در حوزه فرهنگ و هنر بودند و به ویژه در زمینه سینما دغدغه داشتند.
رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: شهید رئیسی در خیلی از مواقع، فیلم‌های سینمایی که ما و دیگران به ایشان معرفی می‌کردیم را می‌دیدند؛ این قضیه منحصر به دوران ریاست جمهوری ایشان نمی شود و آقای رئیسی از قدیم الایام و زمانی که در قوه قضاییه و آستان قدس رضوی مسئولیت داشتند، نسبت به این حوزه علاقمند بودند و همواره دعوت ما را برای تماشای آثار سینمایی می‌پذیرفتند.
خزاعی گفت: زمانی که آقای رئیسی مسئولیت قوه قضاییه را بر عهده داشتند، ایشان در بسیاری از موارد شخصاً مشکلات مربوط به توقیف بودن فیلم‌ها را برطرف می‌کردند و بعضی از کارگردانان هم در جریان این موضوع هستند.
وی با بیان اینکه شهید رئیسی طی سه سال گذشته حداقل سه بار در سازمان سینمایی حضور پیدا کردند که یک مرتبه آن عمومی بود و چند مرتبه دیگر برای تماشای آثار جشنواره فیلم فجر بود، گفت: به خاطر دارم آقای رئیسی در سال 1402 نیز از ما درخواست کردند که فیلم‌های جشنواره فجر را برای نهاد ریاست جمهوری ارسال کنیم.
خزاعی با بیان اینکه شهید رئیسی تاکید جدی داشتند که ما باید در حوزه بین الملل، از ابزار سینما برای انتقال مفاهیم ارزشی و صدور انقلاب استفاده کنیم، گفت: به واسطه همین تاکیدات، من به عنوان رئیس سازمان سینمایی طی سه سال گذشته به بالغ بر 80 شهرستان سفر داشتم و با هنرمندان از نزدیک دیدار کردم.
رئیس سازمان سینمایی، احیای شورای عالی سینمایی از اقدامات بسیار مهم صورت گرفته در دولت سیزدهم دانست و گفت: شهید رئیسی در آخرین دیداری که با هنرمندان داشتند، تا آخرین لحظه ایستادند و پاسخگوی سوالات و دغدغه های اهالی فرهنگ و هنر بودند.

نظر شما