شناسهٔ خبر: 66895266 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

گزارش جلسه آموزش قرآن «هادی صلح‌جو» در ستارخان + فیلم

«شب‌نشینی با کلام خدا» عنوان سلسله جلسات قرآنی با مدیریت و راهبری محمدهادی صلح‌جو؛ قاری و مدرس قرآن است که پس از وقفه‌ای پنج‌‌ساله شب گذشته فعالیت خود را از سر گرفته و هر هفته دوشنبه‌ها ادامه دارد.

صاحب‌خبر -
عکسبه گزارش خبرنگار ایکنا، جلسه آموزش قرآن محمدهادی صلح‌جو، قاری قرآن طی مراسمی با عنوان «شب‌نشینی با کلام خدا» شب گذشته دوشنبه هفتم خرداد با حضور چهره‌های نام‌آشنایی از میان قاریان قرآن همچون قاسم رضیعی، احمد ابوالقاسمی، حمیدرضا احمدی‌وفا و محمد حسن‌زاده در محله ستارخان تهران افتتاح شد. محمدرضا صلح‌جو، پیشکسوت قرآنی و پدر محمدهادی نیز در این مراسم حضور داشت.
 
در ابتدای این جلسه محمدهادی صلح‌جو با تشکر از حضور قرآن‌دوستان، آغاز به کار مجدد این جلسه را پس از وقفه‌ای پنج‌ساله و مشخصاً پس از شیوع کرونا به همت یکی از اهالی محل، اعلام و اظهار امیدواری کرد تا طی هفته‌های آتی با حضور گرم و امیدبخش علاقه‌مندان به ساحت قرآن تداوم یابد. 
  • گزارش تصویری جلسه آموزش قرآن «هادی صلح‌جو» در غرب تهران
این کارشناس‌‎مجری معارفی رسانه ملی با اشاره به آیه‌ای از سوره مبارکه حجر که می‌فرماید: «إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ» یکی از شروط حفظ و نگاهبانی از قرآن را سعی اهالی قرآن در برپایی جلسات و مداومت در برگزاری آنها دانست که به این واسطه در اشاعه فرهنگ و بینش قرآنی در جامعه نقش بسزایی خواهد داشت.
 
وی پشتکار و تعقیب جلسات قرآنی از سوی خود فرد برای پیشرفت در امر فراگیری علوم و فنون قرآنی را بسیار مؤثر دانست و گریزی به خاطرات پیشکسوتان این عرصه زد که برای رسیدن به جلسات قرآن حتی با فقر مالی و نداشتن هزینه رفت و آمد، مسافت‌های بسیار طولانی را پیاده طی می‌کردند. 
 
 
این کارشناس و قاری قرآن به تلاوت آیات پایانی سوره «اسراء» پرداخت و پس از آن تنی چند از شرکت‌کنندگان در این محفل قرآنی با حضور در جایگاه، آیاتی را تلاوت کردند.
 
قاسم رضیعی، قاری بین‌المللی دیگر پیش از تلاوت آیاتی از سوره «اسراء» با تأیید نظرات صلح‌جو به بیان خاطره‌ای از دوران دانش‌آموزی و دانشجویی خود پرداخت که با وجود مشغله فراوان تحصیلی به ویژه در مقطع دکترا، عشق و علاقه‌ای که به حضور در جلسات قرآنی اساتیدش داشت، او را خستگی‌ناپذیر به پای محافل قرآنی می‌کشاند.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3464345"><script type="text/JavaScript" src="https://iqna.ir/fa/news/play/embed/4218781/3464345?width=400&height=300"></script></div>
 
وی دسترسی آسان مخاطبان و قرآن‌آموزان به فایل صوتی اغلب اساتید بین‌المللی تلاوت قرآن را در فضای مجازی از جمله عوامل بی‌رغبتی آنها به پیگیری و دنبال کردن شیوه تلاوت آنها دانست و به دوران گذراندن آموزش خودش اشاره کرد که با جدیت به دنبال به دست آوردن نوارهای ضبطی تلاوت‌های اساتید بین‌المللی بود و همین پیگیری و به زحمت یافتن اصوات تلاوت، وی را مجاب می‌ساخت تا نهایت استفاده را از منابعی که به دست آورده داشته باشد.
 
این گزارش حاکی است که از جمله قاریان بین‌المللی که در این محفل به تلاوت آیاتی از سوره «نور» پرداخت، حمیدرضا احمدی‌وفا بود و محمد حسن‌زاده از قاریان ممتاز نیز با توجه به سانحه ناگوار سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور و هیئت همراه، دقایقی به ذکر مصیبت اهل بیت(ع) پرداخت و پس از آن هم احمد شرافتمند به مناسبت ایام ولادت امام رضا(ع) مولودی‌خوانی کرد.
 
در پایان این مراسم نیز احمد ابوالقاسمی، پیش از تلاوت، از صلح‌جو و بانیان این محفل قرآنی به دلیل برپایی چنین جلسه در این منطقه تهران تشکر و قدردانی کرد.
 
وی بر حضور چهره‌های برتر تلاوت قرآن و تلاش آنها بر ایجاد چنین محافل و جلسات قرآنی تأکید و اشاره کرد که ممکن است در مناطق مختلف شاهد برگزاری چنین جلساتی باشیم، اما همین اندازه که چهره‌ای نام‌آشنا از جامعه قرآنی که اغلب مردم وثوق و آشنایی کامل با او دارند، مبادرت به برگزاری چنین جلسه‌ای می‌کند، استقبال از آن دوچندان می‌شود.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3464343"><script type="text/JavaScript" src="https://iqna.ir/fa/news/play/embed/4218781/3464343?width=400&height=300"></script></div>
 
ابوالقاسمی اظهار کرد که قرار نیست هر فرد حاضر در این جلسات در برهه‌ای از زمان تسلط کامل بر روخوانی و تلاوت قرآن پیدا کند، کمااینکه بسیاری از آنهایی که در این محافل شرکت می‌کنند، صرفاً شنونده هستند، اما به واسطه حضور و استماع قرآن، حال و هوای آنها تغییر می‌کند و در زندگی شخصی و اجتماعی به نسبت سایر مردم به سبب همنشینی با قرآن تحولی شگرف را در فرد شاهد باشیم.
 
یادآور می‌شود، این جلسه آموزش و قرائت قرآن دوشنبه‌شب‌ها، هنگام اذان مغرب به نشانی تهران، خیابان ستارخان، خیابان شهرآرا، خیابان ۱۶ متری محمدی، پلاک ۱۱ برگزار می‌شود و حضور عموم علاقه‌مندان در آن آزاد است.
 
 
امیرسجاد دبیریان
انتهای پیام

نظر شما