شناسهٔ خبر: 66895173 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سفر هوایی به مشهد چقدر آب می‌خورد؟ (خرداد ۱۴۰۳)

شهر مشهد به برکت وجود حرم مقدس رضوی، جاذبه‌های گردشگری و زیبایی‌های طبیعی از پرطرف‌دارترین مقاصد مسافرتی است. سفرهای هوایی به‌سمت این مقصد پرشمار و همواره پرمسافر هستند. در این مقاله برای مدیریت بهتر مخارج در این سفر زیارتی سیاحتی، اطلاعات کافی درباره هزینه سفر به مشهد با هواپیما در اختیارتان می‌گذاریم. همراه ما باشید.

صاحب‌خبر -

 

عوامل تعیین‌کننده هزینه سفر هوایی به مشهد

سفر هوایی به مشهد چقدر آب می‌خورد؟ (خرداد ۱۴۰۳)

مشهد زیبا در تمام طول سال شلوغ و پرمسافر نیست. تعداد زیادی از گردشگران روزهای خاصی از سال را برای سفر به این شهر انتخاب می‌کنند؛ ازاین‌رو قیمت بلیط هواپیما تهران مشهد و شهرهای دیگر در ایام مختلف سال متغیر است و نمی‌توان رقم ثابتی برای آن تعیین کرد. می‌توان گفت هرچه تعداد متقاضیان بلیت مسیرهای منتهی به مشهد بیشتر باشد، طبیعتا قیمت خرید بلیت مشهد گران‌تر می‌شود. مثلا اواخر اسفندماه و ایام عید نوروز تقاضا برای سفر به مشهد بیشتر و این شهر مملو از گردشگر است. هرچه هوا رو به سردی می‌رود، قیمت بلیت پرواز کمتر و سفر هوایی به این شهر ارزان‌تر می‌شود. به‌طور کلی برای تخمین قیمت پرواز مشهد باید معیارهایی مثل زمان سفر، نوع بلیت و کلاس پرواز را مدنظر قرار دهید.

سفر به مشهد با هواپیما چه‌موقع ارزان‌تر است؟

گفتیم که سفر به مشهد در ایام خاصی از سال ارزان‌تر از باقی روزها است. بگذارید دقیق‌تر بگوییم کدام روزها و ماه‌های سال برای سفر مناسب‌تر است.

۱. ماه مهر، فصل بازگشایی مدارس

در فصل پاییز جای خانواده‌هایی که محصل دارند در پرواز مشهد خالی است! این افراد معمولا برنامه سفر را برای تعطیلات می‌چینند و در فصل درس و مدرسه راهی مشهد نمی‌شوند. بنابراین بلیت پرواز مشهد به‌خاطر متقاضی کمتر، ارزان‌تر از فصل تابستان است.

۲. دی ماه و شروع زمان امتحانات

با فرا رسیدن فصل درس و امتحانات در ماه‌های دی و خرداد، فرزندان محصل و دانشجو نمی‌توانند خانواده را برای سفر به مشهد همراهی کنند. همین موضوع باعث می‌شود پرواز مشهد در این دو ماه خلوت‌تر، اقامتگاه‌های مشهد ارزان‌تر و هزینه سفر به‌صرفه‌تر باشد.

۳. نیمه دوم فروردین ماه، بعد از تعطیلات نوروز

بعد از تعطیلات مفصل نوروزی، از‌آنجا‌که درب مدارس و ادارات دوباره باز می‌شود و مسافران به‌تازگی از سفر و تفریح بازگشته‌اند، تقاضای عمومی برای سفر هوایی به مشهد کمتر است. به همین خاطر نیمه دوم فروردین ماه بهترین زمان ممکن برای سفر هوایی ارزان به مشهد است.

۴. روزهای جمعه و شنبه

معمولا در روزهای جمعه و شنبه با پایین‌ترین قیمت تور مشهد مواجه خواهیم بود؛ چراکه بیشتر مسافران تعطیلات آخر هفته را برای خرید بلیت پرواز مشهد انتخاب می‌کنند و روزهای جمعه و شنبه از سفر باز می‌گردند. به‌خاطر داشته باشید که بلیت‌های برگشت از مشهد در روزهای جمعه و شنبه به‌مراتب گران‌تر از سایر روزهای هفته است!

سفر به مشهد با هواپیما چه‌موقع گران‌تر است؟

سفر هوایی به مشهد چقدر آب می‌خورد؟ (خرداد ۱۴۰۳)

گران‌ترین بلیت پرواز مشهد مربوط می‌شود به فصل تابستان که زمان تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها است، به‌خصوص اگر هم‌زمان با شهادت یا ولادت امام رضا (ع) و یا سایر مناسبت‌های مذهبی مهم باشد. بیشتر مسافران به‌خاطر شرایط آب‌و‌هوایی مطلوب و نزدیک‌شدن به پایان تعطیلات، شهریورماه را برای سفر انتخاب می‌کنند و همین موجب گرانی پروازهای مشهد در ماه آخر تابستان می‌شود. اگر بودجه زیادی برای سفر به مشهد با هواپیما ندارید، در مناسبت‌های مهمی مثل عید نوروز، شهادت و ولادت امام رضا (ع) که حجم سفر به مشهد به‌طرز چشمگیری افزایش می‌یابد، فکر سفر را از سرتان بیرون کنید!

پرواز صبح مشهد گران‌تر است یا عصر؟

جالب است بدانید قیمت بلیت پرواز به مشهد می‌تواند در طول یک روز هم متغیر باشد. مثلا پرواز رفت صبح به مشهد در روزهای میانی هفته شلوغ‌تر و گران‌تر از پروازهای رفت عصر است. این پروازها معمولا تأخیر کمتر و متقاضی بیشتر دارند و به همین خاطر گران‌تر هستند. درحالی‌که برای پرواز برگشت از مشهد، بلیت‌های ساعت ۲ تا ۶ عصر پرطرف‌دارتر و گران‌تر از بلیت‌های بازگشت صبح هستند.

خرید تور مسافرتی مشهد یا بلیت پرواز؟

سفر هوایی به مشهد چقدر آب می‌خورد؟ (خرداد ۱۴۰۳)

انتخاب میان خرید تور مسافرتی یا بلیت پرواز و سفر تنهایی یکی از دغدغه‌های بزرگ مسافران است. همه دوست دارند بدانند کدام‌یک از این دو نوع سفر برایشان به‌صرفه‌تر خواهد بود.

هزینه‌ای که برای بلیت پرواز مشهد می‌پردازید صرفا برای سفر هوایی به مقصد مشهد و خدمات پرواز است. بعد از رسیدن به مقصد، خبری از سرویس استقبال فرودگاهی نیست. انتخاب محل اقامت و پرداخت هزینه‌های مربوط به آن با شما است، مسئولیت تهیه صبحانه، نهار و شام هم برعهده شما است، باید هزینه مربوط به گشت‌و‌گذار شهری و شرکت در تورهای مشهدگردی را جداگانه بپردازید و در برآورد بودجه سفر، این هزینه‌ها را به‌طور جدی در نظر داشته باشید.

اگرچه تورهای مسافرتی نسبت به بلیت‌های انفرادی گران‌تر قیمت‌گذاری می‌شوند، با ارائه خدمات و امکانات پرواز، اقامت و گشت‌و‌گذار در مقصد، بسیاری از این هزینه‌های مازاد را از دوش مسافر برمی‌دارند.

برای انتخاب بهترین گزینه، با توجه به زمان سفر خود هزینه تور مسافرتی و بلیت پرواز انفرادی را مقایسه کنید تا بعد از برآورد هزینه تقریبی سفر، به مناسب‌ترین انتخاب برسید.

تور مشهد با قطار ارزان‌تر است یا با هواپیما؟

تور زمینی همیشه ارزان‌تر از سفر هوایی تمام می‌شود، ارزان‌تر، سخت‌تر و طولانی‌تر! سفر هوایی به مشهد تا حد زیادی در زمان مسافران صرفه‌جویی می‌کند تا فرصت بیشتری برای زیارت و گشت‌و‌گذار در شهر باقی بماند. هیچ بعید نیست که بعد از سفر زمینی طولانی‌مدت به مقصد مشهد، یک روز کامل به استراحت نیاز داشته باشید. این‌طوری با وجود پرداخت هزینه کمتر برای بلیت سفر، ناچارید هزینه یک روز اقامت اضافه را صرفا برای استراحت بپردازید تا خستگی راه از تن‌تان بیرون بریزد. محاسبه اختلاف قیمت بلیت سفر هوایی و زمینی و مقایسه آن با هزینه یک شب اقامت در هتل با شما!

بلیت یک‌طرفه بخریم یا دوطرفه؟

فرقی نمی‌کند مقصد سفر مشهد یا هر نقطه دیگری از کشور باشد؛ اگر سفر ارزان می‌خواهید، هنگام خرید بلیت رفت به‌فکر بلیت برگشت‌تان هم باشید، به‌خصوص اگر مواقعی از سال سفر می‌کنید که مقصد شلوغ و پر از گردشگر است. مشهد بهارها و تابستان‌های شلوغی دارد؛‌ بنابراین با خرید بلیت پرواز یک‌طرفه، احتمالا زمان برگشت باید هزینه بیشتری برای تهیه بلیت بپردازید. از‌طرفی تابستان‌ها و پاییزهای مشهد معمولا خالی از گردشگر است و خرید بلیت برگشت احتمالا برایتان ارزان‌تر تمام می‌شود.

قیمت بلیت پرواز لحظه آخری به مشهد

سفر هوایی به مشهد چقدر آب می‌خورد؟ (خرداد ۱۴۰۳)

تقریبا تمام مسافرانی که به‌دنبال راهی برای سفر ارزان‌تر به مشهد هستند، منتظر بلیت‌ لحظه‌آخری هستند. این تورها ذاتا قیمت ارزان‌تری دارند و بهترین گزینه برای سفر ارزان هستند. البته برای آنکه بتوانید از آنها استفاده کنید باید چند روز قبل چمدان خود را بسته و آماده سفر باشید تا به‌محض اعلام آژانس گردشگری، بلیت را بخرید و سریع و ارزان خود را به مشهد برسانید. متأسفانه برخی از آژانس‌های گردشگری با علم به این تقاضا، تورهای بی‌کیفیت را به‌عنوان تور لحظه‌آخری به مسافران می‌فروشند که دور از انصاف است. پس توصیه می‌کنیم بلیت‌های دقیقه ۹۰ را فقط از آژانس‌های یا اپلیکیشن‌های رزرو آنلاین معتبر بخرید.

سخن پایانی

هزینه پرواز به مشهد از چندین عامل مختلف تأثیر می‌پذیرد که مهم‌ترین آنها زمان سفر و کلاس پروازی است. اگر می‌خواهید سفر به‌صرفه‌تری داشته باشید، فصل‌های پاییز و زمستان را برای سفر انتخاب و تصویر متفاوتی از این شهر در ذهن خود ثبت کنید.

شما سفر هوایی به مشهد را ترجیح می‌دهید یا سفر زمینی؟ فکر می‌کنید سفر هوایی به مشهد چه مواقعی به‌صرفه‌تر است؟ مشتاق شنیدن نظرات‌تان هستیم.

پایان رپرتاژ آگهی

نظر شما