شناسهٔ خبر: 66895099 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

سناریوهای احتمالی برای پرسپولیس و استقلال در سه‌شنبه سرنوشت

سناریوهای روز مهمی که هم می‌تواند قهرمانی پرسپولیس را قطعی کند و هم استقلال را به یک‌قدمی جام برساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فقط ۲قدم تا پایان لیگ پرفرازوفرود امسال باقی‌مانده و نگاه اغلب هواداران فوتبال به کورس فشرده قهرمانی بین پرسپولیس و استقلال است؛ جایی که سرخپوشان بعد از مدت‌ها انتظار سرانجام در پیچ قبلی موفق شدند استقلال را بگیرند و اگر این موقعیت را در این ۲هفته پایانی هم حفظ کنند، جام قهرمانی را در آغوش خواهند کشید. مسابقات هفته بیست‌ونهم در حالی امروز به‌طور همزمان برگزار می‌شود که پرسپولیس در یک بازی بسیار دشوار مهمان شمس‌آذر قزوین است و استقلال در خانه باید از گل‌گهر سیرجان پذیرایی کند. کم‌وکیف مسابقات امروز طوری است که هم می‌تواند قهرمانی پرسپولیس را قطعی کند و هم کاملا معادلات را به سود استقلال به هم بریزد.

سرخ‌ترین سناریو

شیرین‌ترین احتمال ممکن برای شاگردان اوسمار ویرا این است که در قزوین شمس‌آذر را ببرند و استقلال هم در تهران مقابل گل‌گهر ببازد. در این صورت قهرمانی سرخپوشان قطعی خواهد شد و حتی کار به هفته آخر هم نمی‌کشد. البته که تحقق این احتمال با اما و اگرهای زیادی همراه است؛ چراکه شمس‌آذر تیمی دشوار و سرسخت به‌نظر می‌رسد و گل‌گهر هم طی ۹هفته گذشته موفق به شکست هیچ تیمی در لیگ برتر نشده است. شاید قرمزها با روحیه بالا و توان‌ فنی‌شان با ۳ امتیاز از قزوین برگردند اما تصور اینکه گل‌گهر با فرم روحی و روانی فعلی‌اش ناگهان انقلاب کند و استقلال را در آزادی ببرد، واقعا سخت است. البته که نباید فراموش کنیم در جام‌حذفی ناگهان بغض تیم مارینوس اوزونیدیس شکست و آنها یک برد ۵گله عجیب و غریب مقابل هوادار به‌دست آوردند. به هر حال، این فوتبال است و در آن چیزی به اسم «محال» نداریم.

تمدید برزخ

کسب نتایج مشابه از سوی سرخابی‌ها در مسابقات امروز همه‌چیز را به هفته پایانی خواهد کشاند؛ یعنی روزی که استقلال در مکانی نامعلوم مهمان پیکان است و پرسپولیس در آزادی باید از مس‌رفسنجان میزبانی کند. شاید هر دو تیم سرخابی امروز با ۳امتیاز زمین مسابقه را ترک کنند اما احتمال دیگر توقف همزمان آنهاست که در این صورت آه و افسوس را برای هر دو تیم به همراه خواهد داشت؛ چراکه هر دو با خودشان حساب می‌کنند اگر می‌توانستند از نتیجه بازی حریف استفاده کنند و مسابقه خودشان را ببرند، تکلیف فصل تا حدود زیادی روشن شده بود. به هر حال پیام بزرگ هفته گذشته این بود که بهتر است پرسپولیس و استقلال فقط روی بازی خودشان متمرکز شوند. اگر آنها فکر کنند اصلا بازی دیگری در حال برگزاری نیست، حتما کیفیت کارشان بالاتر خواهد رفت.

آبی‌ترین داستان

و بالاخره آنچه باعث شد لحن استقلالی‌ها طی ۴۸ساعت از «مطمئن باشید نمی‌گذارند ما قهرمان شویم» به «اطمینان داریم جام مال ماست» تغییر کند، این است که آنها می‌دانند شمس‌آذر چقدر تیم سرسختی است و احتمال دارد گریبان پرسپولیس را بگیرد. در این صورت آبی‌ها با پیروزی مقابل گل‌گهر می‌توانند دوباره به صدر برگردند و در یک‌قدمی فتح جام قرار بگیرند. به هر حال شمس‌آذر تیمی است که در بازی رفت با استقلال مساوی کرد، از ۱۰دقیقه پایانی مسابقه برگشت برای آبی‌ها جهنم ساخت و به‌خود پرسپولیس هم در بازی رفت خیلی سخت باخت. استقلال خوب می‌داند کار پرسپولیس در قزوین سخت است.

نظر شما