شناسهٔ خبر: 66894688 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

پرسپولیس در مرکز ضعف دارد | اگر نکونام می‌برد بازهم اینطور می‌گفت؟

کارشناس فوتبال با بیان اینکه پرسپولیس در خط میانی ضعف دارد، گفت: خط دفاع و هافبک پرسپولیس باید در دو دیدار باقی مانده با تمرکز بهتری بازی کنند تا تیم ضرر نکند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال خوزستان در هفته بیست و هشتم لیگ برتر روز جمعه ۴ خرداد به مصاف هم رفتند که این بازی در نیمه اول با برتری ۳ بر صفر استقلال خوزستان به پایان رسید و در نیمه دوم پرسپولیسی‌ها با به ثمر رساندن ۴ گل بازی را به سود خود به پایان رساندند تا در فاصله دو هفته به پایان مسابقات لیگ برتر، ۶۲ امتیازی شوند.

ناصر ابراهیمی پیشکسوت فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با این دیدار اظهار داشت: زمانی که این بازی به پایان رسید به یاد سال ۱۳۷۸ و دیدار پرسپولیس و تراکتور افتادم، در آن زمان من هدایت پرسپولیس را بر عهده داشتم و ابتدا دو گل دریافت کردیم و پس از آن بازیکنان تراکتور موفق شدند گل سوم را هم به ما بزنند اما در پایان بازی این پرسپولیس بود که با نتیجه ۴ بر ۳ توانست پیروز از زمین خارج شود.

او ادامه داد: اشتباه سرمربی استقلال خوزستان این بود که بازیکنی که خشن بازی می‌کند را در زمین نگه داشت و همان بازیکن در نیمه دوم با دریافت کارت زرد دوم از زمین بازی خارج شد تا کار برای آنها سخت شود. اگر من سرمربی استقلال بودم قطعاً «ساویو روبرتو» را تعویض می‌کردم تا تیمم به مشکل بر نخورد. در پرسپولیس ما ناهماهنگی زیادی را در خط هافبک شاهد بودیم و به جای اینکه بازیکنانی که در این پشت بازی می‌کنند رو به جلو توپ را هدایت کنند و برای بازیکنان هجومی موقعیت فراهم سازند، بیشتر رو به عقب کار می‌کردند.

شانس پرسپولیس و استقلال برای قهرمانی ۵۰ درصد است

ابراهیمی افزود: در خط دفاع هم جاگیری نامناسب و چینش بد بازیکنان باعث شده بود تا در اکثر دفعات بازیکنان استقلال خوزستان از تله آفساید فرار کنند و به راحتی با دروازه‌بان تک به تک شوند. البته بازیکنان هجومی پرسپولیس هم در گل‌هایی که این تیم دریافت کرد، مقصر هستند، زمانی که تیم نیاز به دفاع کردن دارد همه عوامل و بازیکنان باید کاری کنند تا توپ را در اختیار بگیرند و نباید بازیکنان خط دفاع را در مواجه با خط حمله حریف تنها بگذارند.

کارشناس فوتبال در ارتباط با شانس دو تیم استقلال تهران و پرسپولیس برای قهرمانی گفت: هنوز چیزی به پایان نرسیده و دو هفته بسیار سرنوشت ساز و حساس باقی مانده است. در حال حاضر شانس هر دو تیم برای کسب عنوان قهرمانی ۵۰ درصد است.

استقلال اصلاً برابر نساجی خوب نبود

او در خصوص دیدار نساجی و استقلال تهران خاطر نشان کرد: استقلال اصلاً خوب بازی نکرد و نتوانست موقعیت جدی روی دروازه نساجی ایجاد کند از دست دادن همین تک امتیازها باعث می‌شود تا یک تیم نزول پیدا کند. در این هفته‌های پایانی نباید هیچ تیمی را دست کم گرفت و اگر بازیکنان کمی دچار غرور شوند آن تیم لطمه زیادی خواهد خورد و در مواجه نساجی و استقلال به نظرم بازیکنان استقلال تیم حریف را دستکم گرفتند که ضرر کردند.

ابراهیمی در رابطه با صحبت‌های پس از بازی، جواد نکونام سرمربی استقلال که در آن از مهدی تاج (رئیس فدراسیون فوتبال) و داوران بابت پیروز نشدن تیمش گلایه کرده بود، گفت: نکونام گفته نمی‌گذارند استقلال قهرمان شود حال من از او این سوال را دارم که اگر بازی را می‌برد باز هم چنین حرفی می‌زد؟ همه چیز دست استقلال بود و این تیم پیش از دیدار با نساجی با اختلاف یک امتیاز در صدر قرار داشت، خیلی راحت می‌توانست تیمش را پیروز این بازی کند و کماکان در صدر بماند. این صحبت‌ها بهانه است اگر نکونام زمان پیروزی تیمش هم چنین صحبت‌هایی را بیان می‌کرد نمی‌شد از او گلایه داشت ولی اکنون که تیمش باخته به جای این حرف‌ها باید به نکات فنی بپردازد نه مسائلی که باعث ایجاد حاشیه خواهد شد.

نظر شما