شناسهٔ خبر: 66894526 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مجلس پنج شنبه جلسه علنی دارد

تهران - ایرنا - نمایندگان با برگزاری جلسه علنی مجلس در روز پنج شنبه - ۱۰ خردادماه - موافقت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در جلسه علنی روز سه‌شنبه - ۸ خردادماه - مجلس شورای اسلامی، رای گیری درباره برگزاری صحن علنی مجلس در روز پنج شنبه در دستور کار قرار گرفت و نمایندگان با این پیشنهاد موافقت کردند.

پیش از رای گیری، انتخاب اعضای هیات رئیسه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اجلاسیه اول در دستور کار قرار گرفت و پس از انتخاب اعضای هیات رئیسه، مراسم تحلیف انجام شد.

در ادامه محمدباقر قالیباف که با رای نمایندگان به عنوان رئیس مجلس در دوره دوازدهم و اجلاسیه اول مجلس انتخاب شده است، در جایگاه هیات رئیسه حاضر شد و گفت: طبق آیین نامه داخلی مجلس، از آغاز مجلس در روز دوشنبه(۷ خرداد) به مدت سه روز تا آخر وقت اداری روز چهارشنبه(۹ خرداد) باید شعب حاضر باشند و کار خود را انجام دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: این شرایط به این معنا است که باید همه نمایندگان تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه حاضر باشند تا اگر نماینده‌ای درباره اعتبارنامه ها اعتراضی دارد اعتراض خود را در شعب ثبت کند. اما پس از آن فرصت داریم اعتبارنامه‌ها را بر اساس گزارش کمیسیون‌ها در صحن مجلس مطرح کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس پیشنهاد می‌شود نمایندگان در روز پنج شنبه نیز در صحن مجلس حاضر شوند تا هفته آینده که همزمان با سالگرد گرامیداشت ارتحال امام راحل است، نمایندگان فرصت حضور در این مراسم را داشته باشند.

نظر شما