شناسهٔ خبر: 66894267 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

از خشم فرانسه تا وحشت کانادا / جهان در شوک حمله رژیم صهیونیستی به چادر‌های آوارگان

حمله رژیم صهیونیستی به چادر‌های آوارگان در رفح، حامیان این رژیم را وحشت‌زده کرده و اعتراض آنها را برانگیخته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، حمله هوایی رژیم صهیونیستی که باعث وقوع آتش سوزی گسترده در محل برپایی چادر‌های آوارگان در رفح شد، ۴۵ کشته برجای گذاشت. انتشار تصاویر کودکانی که «جزغاله» و «تکه تکه» شده بودند، اعتراض حامیان غربی این رژیم اشغاالگر را نیز برانگیخت و مذاکرات آتش‌بس را به محاق برد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که وضعیت اجساد قربانیان این جنایت مخصوصا کودکان، زنان و سالمندان غیرقابل توصیف بوده چرا که اغلب آن‎ها تکه تکه شده شده‌اند. وزارت بهداشت غزه خاطرنشان کرد که حدود نیمی از کشته شدگان زن، کودک و افراد مسن بودند. 

از خشم فرانسه تا وحشت کانادا / جهان در شوک حمله اسرائیل به چادر‌های آوارگان

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی سخنانی در پارلمان این رژیم گفت: «متاسفانه این حمله هوایی به طرز غم‌انگیزی پیش رفت. اما ما در حال بررسی این حادثه هستیم و به نتیجه خواهیم رسید، زیرا این سیاست ماست.» 

با این حال شماری از روزنامه‌نگاران راستگرای اسرائیلی با حضور در تلویزیون «اسرائیل»، جنایت اخیر را جشن گرفتند و آن را به جشنواره آتش‌بازی یهودیان تشبیه کردند. ارتش «اسرائیل» در عین حال مدعی شده که این بمباران منجر به کشته شدن شماری از فرماندهان تصمیم‌گیر در عملیات «طوفان‌الاقصی» شده است.

همچنین دولت قطر که به عنوان میانجی بین «اسرائیل» و حماس نقشی کلیدی در انجام مذاکرات بین طرف‌های درگیر بر عهده دارد، اعلام کرد که با جنایت جدید «اسرائیل»، مذاکرات آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها پیچیده‌تر شد. مصر و اردن نیز حمله به «رفح» را محکوم کردند. 

روابط مصر و اسراییل از زمان آغاز عملیات در رفح وضعیت وخیم و نادری پیدا کرده است. روز دوشنبه به دنبال تبادل آتش میان نظامیان اسرائیلی و مصری در گذرگاه رفح، دست‌کم یک نظامی مصری کشته شد.

واکنش حامیان غربی اسرائیل

ایالات متحده آمریکا که به عنوان سرسخت‌ترین متحد «اسرائیل»، تسلیحات پیشرفته مورد استفاده توسط این رژیم را از از آغاز جنگ تامین کرده، تصاویر منتشر شده از جنایت جدید «اسرائیل» را ویرانگر توصیف کرد.

مخالفت‌های جهانی با «اسرائیل» ظرف ماه‌های اخیر به طور پیوسته همراه با افزایش تلفات و بحران انسانی در غزه افزایش یافته با این حال مقامات رژیم صهیونیستی با بی‌توجهی به مخالفت‌ها همواره تاکید می‌کنند که عملیات نظامی در رفح ادامه پیدا می‌کند. 

فرانسه، متحد اروپایی «اسرائیل» اعلام کرد که از حمله به رفح خشمگین است. «امانوئل مکرون» در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «این عملیات باید متوقف شود. هیچ منطقه امنی در رفح برای غیرنظامیان فلسطینی وجود ندارد. من خواستار احترام کامل به قوانین بین المللی و آتش بس فوری هستم.» گزارش‌ها حاکی از آن این است که دوشنبه در پاریس تظاهراتی چند هزار نفره در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی برگزار شده است.

از خشم فرانسه تا وحشت کانادا / جهان در شوک حمله اسرائیل به چادر‌های آوارگان

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در این باره نوشت: «از اخبار منتشر شده درباره حملات اسرائیل که منجر به کشته شدن ده‌ها آواره از جمله کودکان خردسال شد، وحشت‌زده شدم. من این حمله را به شدت محکوم می‌کنم.»

گیدو کروستو، وزیر دفاع ایتالیا گفت که بمباران‌هایی مانند آنچه یکشنبه شب رخ داد، پیامد‌های طولانی مدتی برای «اسرائیل» خواهد داشت. وی خاطرنشان کرد: «اسرائیل نفرت پراکنی می‌کند. این نفرت ریشه‌دار، فرزندان و نوه‌های آنها را درگیر می‌کند.»

«موسی فکی مهامت» رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا، گفت: «دولت اسراییل بدون این‌که مجازات شود، همچنان به نقض قوانین بین‌المللی بدون مجازات ادامه می‌دهد.» 

وزیر خارجه کانادا خاطرنشان کرد که از این حملات «وحشت‌زده» شده و تاکید کرد که کانادا از عملیات نظامی «اسرائیل» در رفح حمایت نمی‌کند.

حمله مرگبار رژیم صهیونیستی به کمپ آوارگان در رفح، دو روز پس از آن انجام شد که دادگاه بین‌المللی لاهه به «اسرائیل» دستور داد تا فورا عملیات نظامی در رفح را متوقف کند. اکثر کشور‌ها رژیم صهیونیستی را به تبعیت از این حکم دعوت کردند.

هم اکنون بیش از ۸۵ درصد از جمعیت غزه آواره هستند و از زمان آغاز عملیات نظامی «اسرائیل» در رفح، یک میلیون نفر برای یافتن سرپناه جدید، مجبور به کوچ مجدد شده‌اند. تحویل کمک‌های بین‌المللی به مردم غزه تا با مسدود شدن گذرگاه رفح و «کرم شالوم» به شدت کاهش یافته است.

انتهای پیام/ ۹۴۴

برچسب‌ها:

نظر شما