شناسهٔ خبر: 66893409 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر کل بیمه سلامت گلستان:

سه میلیارد ریال برای درمان زوج‌های نابارور گلستان هزینه شد

گرگان- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت گلستان گفت: این استان ۴۶۲ زوج نابارور زیرپوشش خدمات بیمه‌ای دارد که پارسال بیش از سه میلیارد ریال برای درمان زوج‌های نابارور شناسایی شده و دارای پرونده در این اداره کل هزینه شد.

صاحب‌خبر -

سیدمحمد حسینی روز سه‌شنبه در آئین گرامی‌داشت هفته ملی جمعیت اظهار کرد: ۹۰ درصد هزینه خدمات درمان ناباروری در مراکز دولتی دانشگاهی توسط سازمان بیمه سلامت ایران پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: پوشش رایگان کودکان زیر هفت ساله، افزایش اقلام دارویی زیرپوشش بیمه سلامت برای زوجین نابارور و افزایش عقد قرارداد با ماما برای ترویج زایمان طبیعی، عقد قرارداد با مراکز درمان ناباروری، پوشش زنان بارور و شیرده با توجه به سیاست‌هایی ابلاغی توسط هیات دولت در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و کاهش هزینه‌های درمانی از جمله اقدام سازمان بیمه سلامت ایران بوده که در استان گلستان به اجرا درآمده است.

حسینی یادآور شد: اکنون سه مرکز درمان ناباروری، طرف قرارداد این اداره کل در استان بوده و آماده ارایه خدمات درمانی به این قشر است.

در پایان این آیین، از زوج نابارور در مرکز درمان نهال تحت درمان و صاحب فرزند شده، متخصص زنان و زایمان دارای کمترین عمل سزارین، مامای نمونه و کارمندان بیمه سلامت استان صاحب فرزند در سال ۱۴۰۲، تقدیر شد.

نظر شما