شناسهٔ خبر: 66893174 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

چند روز در استانبول بمانم؟

صاحب‌خبر -

چند روز در استانبول بمانم؟

برای اینکه بتوانید برای اقامت و تعطیلات در کشور دیگری برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید. نیازاست در قدم اول از هزینه‌های مرتبط با آن کشور بدانید تا راحت‌تر بتوانید بر اساس بودجه‌ای که دارید برنامه‌ریزی کنید. برفرض در جریان باشید که برای رفت‌وآمد عمومی نیاز است چقدر هزینه کرد یا اینکه هزینه خوردوخوراک و اقامت در استانبول به چه صورت است. تمامی این پارامترها به شما کمک خواهد کرد تا برنامه‌ریزی درستی برای ماندن در آن کشور داشته باشید. بر همین اساس قرار است پیرامون این سؤال که چند روز در استانبول بمانم و در مورد قیمت‌های که در این مسافرت در پیش روی شما قرار دارد با شما بگویم. بدون تردید این قیمت‌ها سبب خواهد شد تا برنامه‌ریزی شما اصولی‌تر پیش برود پس با ما همراه باشید.

چند روز در استانبول بمانم

در قدم اول باید از هزینه‌های استانبول بدانید، سپس اطلاعات لازم را از بلیط هواپیما استانبول به تهران ارزان به دست آورید. در ادامه هم از قیمت هتل‌ها و رستوران‌های لوکس و خوش قیمت این شهر مطلع شوید تا روند برنامه‌ریزی مدت‌زمان اقامت شما درست پیش برود.

چند روز در استانبول بمانم؟

هزینه سفر به استانبول برای تهیه بلیط

اولین هزینه‌های که برای سفر به استانبول در پیش رویتان قرار دارد خرید بلیط به مقصد استانبول است. شما می‌توانید از طریق وب‌سایت‌های مرتبط با فروش بلیط گردشگری برای این مهم تصمیم‌گیری کنید. آیا می‌خواهید بلیط چارتری یا لحظه آخری برای خرید بلیط هواپیما استانبول به تهران ارزان در دست داشته باشید؟ یا اینکه کلاس پروازی و ایرلاین بین‌المللی با هزینه بیشتر ملاک شما برای این مسافرت است. شما اگر در تهران یا تبریز زندگی می‌کنید بهترین گزینه برای خرید بلیط های مستقیم به مقصد ترکیه رادارید چراکه این دو شهر پروازهای خود را به‌صورت مستقیم و بدون توقف به این کشور دنبال می‌کنند. هزینه رفت شرکت هواپیمایی ترکیش ۱۴۹۹۵۰۰۰، رفت‌وبرگشت شرکت هواپیمایی قطر ۱۹۱۰۱۰۰۰ و رفت‌وبرگشت شرکت هواپیمایی ترکیش ۱۵۴۵۵۰۰۰ برای شما در نظر گرفته‌شده است. همچنین قیمت بلیط اتوبوس تهران استانبول یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و قیمت بلیط اتوبوس تبریز-استانبول یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

هزینه مرتبط با اقامت در استانبول

بعدازآنکه خرید بلیط هواپیما استانبول به تهران ارزان را خریداری کردید زمان آن است که برای اقامت در استانبول بودجه خود را برنامه‌ریزی کنید. ازآنجایی‌که این شهر توریستی است گزینه‌های بسیاری برای اقامت شما با رنج‌های قیمتی متمایز وجود دارد. هتل‌های ۳ تا ۵ ستاره، هاستل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها و مهمان‌خانه‌ بخشی از انتخاب‌های است که شما باقیمت‌های متمایز برای رزرو در اختیاردارید. رزرو هتل‌های ۲ ستاره حدود ۶۰۰ تا ۱۸۰۰ لیر، رزرو هتل‌های ۴ ستاره ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ لیر و رزرو هتل‌های ۵ ستاره ۳۰۰۰ تا ۱۳۰۰۰ لیر برای شما هزینه دارد. دیگر تصمیم با شما است که می‌خواهید برای هر شب اقامت چقدر پرداخت کنید و چند روز در استانبول اقامت داشته باشید.

چند روز در استانبول بمانم؟

هزینه خوردوخوراک

وقتی حرف از استانبول به میان می‌آید قطعاً بحث شکم گردی پررنگ‌تر از هر زمان دیگری خود را به نمایش می‌گذارد. مگر می‌شود به ترکیه سفر کرد و از غذاهای نظیر کباب، پیده، لاح‌معجون، مانتیسیمیت و بورک چشم پوشی کرد. اگر از بوفه‌های کنار خیابان خرید کنید هزینه زیادی به شما تحمیل نمی‌شود اما برای حضور در رستوران‌های شیک حسابی باید دست‌به‌جیب شوید. هزینه رستوران‌های ارزان هر نفر از ۵۰ لیر، رستوران‌های متوسط هر نفر از ۱۰۰ لیر، رستوران‌های لوکس هر نفر از ۱۵۰ لیر و هزینه فست‌فود هم برای هر نفر تقریباً ۳۵ لیر تخمین زده می‌شود.

هزینه گردشگری در استانبول

هدف از سفر به ترکیه یا گردشگری است یا اینکه قرار است برای کار تجاری به خصوصی به این کشور سفر داشته باشیم. ازآنجایی‌که بیشتر ایرانی‌ها به‌قصد تفریح به این کشور سفر می‌کنند باید بگویم مکان‌های گردشگری هم برای شما هزینه‌ای را در بردارد البته اگر بخواهید به بازدید و تفریح در آن ها بپردازید. به‌عنوان‌مثال ورودی ویالند ۹۵۰ لیر به ازای هر بزرگ‌سال و ۹۳۹ لیر برای هر کودک بالای ۲ سال، دلفیناریوم استانبول ۹۰۰ لیر به ازای هر بزرگ‌سال ۸۰۰ لیر برای کودکان ۳ تا ۱۱ سال و کودکان زیر دو سال رایگان، آکواریوم استانبول ۳۶۰ لیر به ازای هر بزرگ‌سال ۳۱۵ لیر برای کودکان ۳ تا ۱۱ سال و زیر ۲ سال رایگان در نظر گرفته‌شده است. آب‌انبار باسیلیکا ۱۹۰ لیر، کاخ دلماباغچه ۳۰۰ لیر، کاخ توپکاپی از ۳۲۰ لیر، برج گالاتا ۱۳۰ لیر، موزه مادام توسو ۲۰۷ لیر و پارک مینیاتورک ۹۰ لیر برای بازدید شما هزینه در بردارد.

هزینه رفت‌وآمد در استانبول

برای اینکه بتوانید به گشت‌وگذار و خرید در استانبول بپردازید یا باید محل اقامت شما در مرکز شهر باشد تا هزینه زیادی را متحمل نشوید یا اینکه باقیمت وسایل حمل‌ونقل عمومی آشنایی لازم را داشته باشید. با خرید استانبول کارت و شارژ آن می‌توانید به‌راحتی هزینه مترو، اسکله کشتی، اتوبوس، تاکسی یا دلموش را پرداخت کنید. هزینه بلیط مسیر یک‌طرفه مترو ۱۰ لیر، تاکسی شهری ۱۳ لیر، تاکسی‌متر هر کیلومتر ۸٫۱ لیر، فرابر یا همان کشتی‌های تندرو ۲۹ لیر و هزینه خرید استانبول کارت ۵۰ لیر عموماً برای مسافران در نظر گرفته‌شده است.

کلام آخر در مورد سفر به استانبول

برای رسیدن به جواب این سؤال که چند روز در استانبول بمانیم بدون شک با احتساب هزینه‌ها برنامه‌ریزی درست‌تری در پیش روی شما قرار داده می‌شود. این هزینه‌ها از زمان خرید بلیط به مقصد ترکیه برای شما آغاز می‌شود و تا اقامت و هزینه خوردوخوراک و گردشگری برای شما ادامه دارد. کافی است با یک حساب سرانگشتی و برآورد هزینه‌ها خود به این موضوع پی ببرید که قرار است چقدر برای این سفر هزینه داشته باشید و چند روز در ترکیه اقامتتان را تجربه کنید.

برچسب‌ها:

نظر شما