شناسهٔ خبر: 66892472 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرعامل اولین کارخانه تولید آرد کامل در کشور تاکید کرد:

لزوم تفکیک کیفی گندم‌ها در مبدأ خرید

مدیرعامل اولین کارخانه تولید آرد کامل در کشور تاکید کرد: مدیرعامل اولین کارخانه تولید آرد کامل در کشور با اشاره به اهمیت تولید گندم مناسب و کیفی و تفکیک این گندم ها از مبدأ تولید، گفت: تمام کارخانجات آرد و نان ایجاد شده در کشور در صورت تغییرات در ماشین‌آلات و تجهیزات، توان تولید آرد کامل گندم را دارند.

صاحب‌خبر -

عارف بهمنی، فعال حوزه تولید آرد و نان در حاشیه تور رسانه‌ای با هدف "نهضت احیاء آرد و نان کامل" و بازدید خبرنگاران از کارخانه فوق در آشتیان استان مرکزی، گفت: زمانی که احساس کردیم در کشور تقاضا و نیاز به تولید آرد کامل وجود دارد، ماشین‌آلات مورد نیاز را وارد و اقدام به ساخت آن از طریق مهندسی معکوس کردیم و اولین کارخانه آرد کامل کشور را ایجاد کردیم‌.

وی با گلایه از تغییر ذائقه ایرانیان به آردهای سفید و دوری از آرد کامل گندم، گفت: آرد کامل در قدیم مورد استفاده ایرانیان بوده اما در دهه‌های گذشته متأسفانه از آن دور شدند و حال ما با ایجاد این کارخانه سعی در بازگشت به سنت خوب گذشتگان خود و استفاده از آرد کامل هستیم‌. 

۲۵ هزار تن ظرفیت سالانه 

وی با بیان اینکه ظرفیت فعلی کارخانه ایجاد شده، ۲۵ هزار تن در سال است و مجوز ارتقای تولید تا ۳۶ هزار تن در سال را نیز دارد، گفت: در حال حاضر این کارخانه سالانه ۱۵ هزار تن آرد کامل تولید می‌کند که علاوه بر استان مرکزی در برخی استان‌های دیگر مانند قم، البرز، لرستان، تهران و... توزیع می‌شود.

تولید آرد بر اساس استاندارد ۱۰۳

وی توضیح داد: آرد تولیدی این کارخانه تمام استانداردهای ۱۰۳ را پاس می‌کنند و به صورت مداوم نهادهای نظارتی مانند سازمان استاندارد، انستیتو تغذیه کشور، سازمان غذا و دارو و... روی تولید آرد این کارخانه نظارت‌های مختلف را انجام می‌دهند.

وی به توانمندی‌های کارخانجات تولید آرد اشاره کرد و گفت: تمام کارخانه‌های کشور توان تولید آرد کامل را دارند اما نیازمند تغییراتی در کارخانه است که باید برای این موضوع مورد حمایت قرار گیرند.

وی با اشاره به اهمیت تولید گندم مناسب در کشور، گفت: یکی از معضلات گندم، ذخیره‌سازی آنها به‌صورت مخلوط است، در حالی‌که باید بر حسب کیفیت این گندم‌ها در مبدا از همدیگر تفکیک شوند تا بر حسب هدف تولید نان یا استفاده در صنف و صنعت از این گندم‌ها استفاده شود.

وی تاکید کرد: امیدواریم که وزارت جهادکشاورزی که این همه در بحث افزایش تولید گندم تلاش کرده، نسبت به جداسازی کیفی گندم از مبدأ نیز توجه و اهتمام لازم را داشته باشد؛ چراکه می‌تواند نسبت به ساماندهی کیفیت آرد و نان بسیار مفید واقع شود.

وی گفت: جامعه ما نیاز به انواع آرد دارد و به لطف ایجاد کارخانجات آرد و نان مدرن توانسته‌ایم در صنعت بیسکویت و شیرینی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما