شناسهٔ خبر: 66892174 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

محمد پاپی:

بازی با پرسپولیس سکوی پرتاب ماست و می‌تواند قهرمان لیگ را عوض کند | قلعه‌نویی فوتبال من را کشف کرد

محمد پاپی، گلزن هفته‌های اخیر تیم شمس‌آذر می‌گوید نتیجه بازی آنها با پرسپولیس می‌تواند قهرمان را عوض کند.

صاحب‌خبر -

همشهری‌آنلاین - علی‌اصغر درویش

محمد پاپی به‌خاطر مصدومیت بیشتر بازی‌های این فصل شمس‌آذر قزوین را از دست داد اما از وقتی که به بازی برگشته، نمایش خوبی داشته است. هفته قبل او تک‌گل ۳امتیازی تیم سعید دقیقی را به ملوان زد و این هفته هم در بازی با صنعت‌نفت آبادان زننده گل دوم تیمش بود و اگر آبادانی‌ها در ثانیه‌های آخر بازی را به تساوی نمی‌کشاندند، این گل پاپی هم ۳امتیازی می‌شد. خیلی‌ها به بازی چند هفته اخیر شماره۲۰ شمس‌آذر نمره۲۰ داده‌اند و حالا این هافبک جوان که سابقه بازی در تیم‌های سپاهان، تراکتور و پیکان را در کارنامه دارد، درباره شرایط تیم و روزهای آخر لیگ با همشهری صحبت‌ کرده است.

*یک امتیاز در آبادان از صنعت نفت قعرنشین گرفتید. بدموقع گل خوردید و برد را با تساوی عوض کردید.

باتوجه به شرایطی که صنعت‌نفت در جدول دارد، بازی با این تیم راحت نبود. نفتی‌ها می‌دانستند اگر مقابل ما نتیجه نگیرند، وضعیت ماندنشان در لیگ برتر سخت می‌شود. ما سعی کردیم از موقعیت‌هایی که داشتیم استفاده کنیم و خیلی زود به گل اول و دوم رسیدیم اما هر چقدر به دقایق پایانی بازی نزدیک شدیم، فشار تیم نفت بیشتر شد و ما هم قدر موقعیت‌ها را ندانستیم و بازی به تساوی ختم شد.

*دلیل خاصی داشت که نتوانستید نتیجه را حفظ کنید؟

هوا در آبادان خیلی خیلی گرم بود و به همین دلیل کیفیت بازیکنان ما خیلی افت کرد.

*هفته‌های اخیر روند گلزنی خوبی داشتی. چند پاس گل دادی و چند تا گل زدی، چه اتفاقی افتاده؟

باتوجه به مصدومیت طولانی‌مدت که در نیم‌فصل اول داشتم، کلا در ترکیب شمس‌آذر نبودم ولی در نیم‌فصل دوم که بیشتر بازی کردم ۲گل زدم و پاس گل هم دادم. هرکسی دوست دارد پیشرفت‌ کند و باتوجه به شرایطی که در نیم‌فصل اول داشتم و عقب افتادم، سعی می‌کنم این عقب‌افتادگی را جبران کنم.

*باتوجه به جوانگرایی امیر قلعه‌نویی، به تیم ملی هم فکر می‌کنی؟

در دوران سربازی و زمانی که در تراکتور بودم، زیرنظر آقای قلعه‌نویی بازی می‌کردم و با توجه به اینکه ۲۵سال دارم، صددرصد به تیم ملی فکر می‌کنم.

*چند سال قبل زیرنظر قلعه‌نویی بازی کردی. این می‌تواند برگ برنده‌ای برای شناخت خوب سرمربی تیم ملی از تو باشد.

نمی‌دانم ولی می‌توانم بگویم آقای قلعه‌نویی فوتبال من را کشف کرد.

*آخر فصل است، برای فصل بعد برنامه خاصی یا پیشنهادی داری؟

نیم‌فصل که پیشنهادی نداشتم و الان هم دنبال این هستم تا آخر فصل عملکردم را بهتر کنم تا ببینم خدا چه می‌خواهد.

*این هفته یک بازی سخت مقابل پرسپولیس دارید، تیمی که در نیم‌فصل اول مقابل شمس‌آذر پیروز شد و حالا هم صدرنشین و مدعی اصلی قهرمانی لیگ است. بازی سختی است؟

پرسپولیس شرایط خیلی خوبی دارد و باتوجه به صدرنشینی‌اش حتی می‌شود گفت شرایطش ایده‌آل است ولی خب این بازی برای تیم شمس‌آذر و ما بازیکنان هم فرصت خوبی است تا خودمان را بیشتر به فوتبال ایران ثابت کنیم.

قطعا در بازی با پرسپولیس نگاه‌ ویژه‌ای به عملکرد تیم شمس‌آذر هست، شاید به‌خاطر کورس قهرمانی بین سرخابی‌های پایتخت، استقلالی‌ها در این بازی انتظار بازی جوانمردانه‌ای از تیم شما داشته باشند. چه صحبتی در این زمینه داری؟

درست است نتیجه بازی ما می‌تواند قهرمان لیگ را عوض کند. البته که این بازی برای شمس‌آذر خیلی مهم است و ما می‌خواهیم خودمان را به فوتبال ایران ثابت کنیم. این بازی می‌تواند سکوی پرتابی برای بازیکنان تیم ما باشد. در این بازی چه بازیکنان و چه اعضای کادر فنی خیلی انگیزه دارند و امیدوارم شرایط خوبی را رقم بزنیم.

*فکر می‌کنی فصل را در کدام جایگاه به پایان ببرید؟

خیلی مهم است که فصل را خوب تمام کنیم و شاید اگر خوش‌شانس‌تر بودیم حالا جایگاه بهتری در جدول داشتیم. خیلی از توپ‌های ما در برخی از بازی‌ها به گل تبدیل نشد.

*هم جلوی پرسپولیس بازی کردی و هم استقلال. کدام تیم را شایسته قهرمانی می‌بینی؟

اوایل فصل سپاهان شرایطی داشت که افکار عمومی این تیم را مدعی قهرمانی می‌دانستند و من هم فکر می‌کردم سپاهان قهرمان می‌شود اما کم‌کم و با گذشت چند هفته از لیگ، این پرسپولیس بود که نشان می‌داد باتوجه به کیفیت فوتبالی که ارائه می‌دهد شرایط بهتری برای قهرمانی دارد. الان هم که استقلال و پرسپولیس هر دو در کورس قهرمانی هستند. هر کدام از این تیم‌ها حربه‌های خاص خودشان را دارند. استقلال بیشتر روی توپ‌های بلند و ارسال‌ از جناحین کار می‌کند و پرسپولیس هم بیشتر روی بازی مالکانه و بازی از عمق متمرکز است. به هر حال تیمی که در صدر جدول حضور دارد، شایسته این جایگاه بوده که به اینجا رسیده.

نظر شما