شناسهٔ خبر: 66891816 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل راه و شهرسازی قم:

هشت هزار واحد مسکونی در سایت مسکن قنوات قم طراحی شده‌است

قم - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی قم با اشاره به روند آماده‌سازی سایت نهضت مسکن اسلام آباد قنوات، گفت: در این سایت هشت هزار پلاک مسکونی طراحی شده‌است.

صاحب‌خبر -

حسین زنجیرانی فراهانی روز سه‌شنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: واحدهای مسکونی سایت اسلام‌آباد قنوات قم به‌صورت ویلایی در دست ساخت است.

وی با بیان اینکه متراژ واحدهای سایت اسلام‌آباد قنوات ۲۰۰ مترمربع است، تصریح کرد: از این‌ بین ۱۰۰ مترمربع برای بنای ساختمان اختصاص‌یافته و ۷۰ مترمربع برای حیات جلو و ۳۰ متر مربع نیز برای حیاط پشتی منازل در نظر گرفته شده‌است.

وی با بیان اینکه سایت اسلام‌آباد قنوات در مساحت ۵۴۰ هکتاری در دست آماده‌سازی است، تصریح کرد: پارکینگ منازل در این سایت در حیاط قسمت جلو و حیاط پشتی نیز جهت نوردهی و فضای سبز خانگی در نظر گرفته شده‌است.

آغاز تحویل واحدهای اسلام‌آباد قنوات از دهه فجر امسال

مدیرکل راه و شهرسازی قم اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، واحدهای مسکونی این سایت از دهه فجر امسال تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به طرح ۴۵ واحدی نهضت ملی در داخل شهر قنوات نیز گفت: این واحدها هم اینک با ۷۵درصد پیشرفت فیزیکی در دست تکمیل است.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده طرح ۴۵ واحدی نهضت ملی مسکن شهر قنوات، تابستان امسال آماده واگذاری خواهد شد.

شهر قنوات در بخش مرکزی استان قم قرار گرفته و فاصله آن با قم حدود ۱۰ کیلومتر است، این شهر در سال ۷۹ با ادغام روستاهای حاجی‌آباد لک‌ها، مرادآباد، والیجرد و حسن‌آباد ایجاد شد و از سابقه تاریخی قابل‌توجهی برخوردار است.

این شهر در مناطق خشک و کویری قم قرارگرفته و در گذشته از طریق حفر قنات، آب موردنیاز مردم منطقه تامین می‌شد و به دلیل همین پیشینه تاریخی به نام شهر قنوات شناخته می‌شود.

هم اینک ساخت واحدهای مسکونی یک‌طبقه حیاط‌دار با الگوبرداری از معماری ایرانی‌اسلامی در هفت سایت این استان در حال ساخت است.

این واحدها در راستای طرح ملی نهضت مسکن در منطقه پرنیان، قنوات، سلفچگان، دستجرد، کهک، طایقان و جعفریه استان قم ساخت آن آغاز شده‌است.

۳۰ هزار واحد مسکونی حیاط‌دار در پرنیان، ۱۳ هزار واحد در قنوات، پنج هزار واحد در طایقان، ۴۴۰ واحد در سلفچگان، ۵۰۰ واحد در کهک، ۶۰۰ واحد در جعفریه و ۵۰ واحد در دستجرد در حال ساخت می‌باشد.

همچنین در اراضی ۵۶۰ هکتاری شهرک پردیسان حدود ۳۰ هزار واحد آپارتمانی به‌صورت انبوه‌ساز در حال احداث است.

در استان قم ۱۹۰ هزار نفر در سامانه ملی مسکن ثبت‌نام کردند که ۸۵ هزار متقاضی واجد شرایط اعلام و تاکنون برای ۷۰ هزار نفر تخصیص پروژه شده‌است.

نظر شما