شناسهٔ خبر: 66891739 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

طبق نظرسنجی عبری

۷۰ درصد ساکنان اراضی اشغالی خواهان برکناری نتانیاهو هستند

سپیده حسینی

نتایج نظرسنجی یک رسانه عبری حاکی از این است که ۷۰ درصد از ساکنان اراضی اشغالی خواهان برکناری نخست وزیر فعلی رژیم صهیونیستی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، بر اساس نتایج نظرسنجی که مرکز رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی منتشر کرد، ۷۰ درصد از ساکنان اراضی اشغالی خواهان برکناری «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم و تسریع در برگزاری انتخابات هستند.  

روزنامه «فایننشال تایمز» چاپ آمریکا نوشت: «اسرائیل که با فشارهای روبه‌فزونی از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری و دیوان کیفری بین‌المللی روبه‌رو است، اکنون بیش از هر زمان دیگری به یک رهبری مسؤولانه و هوشیارانه نیاز دارد که نتانیاهو نخست وزیر فعلی نمی‌خواهد و نمی‌تواند آن را فراهم کند.»

این روزنامه آمریکایی اقدامات دادگاه‌های یاد شده را به منزله ضربه‌ای به اسرائیل دانست و نوشت فشارهای بین‌المللی در خصوص فاجعه انسانی در غزه، نشان داد که حمایت از نتانیاهو و بلوک راست که برای حفظ انسجام ائتلاف حاکمش به آن متکی است، حتی برای متحدانش دشوار است.

روزنامه «گاردین» چاپ انگلیس نیز روز دوشنبه نوشت روحیه اسرائیلی‌ها با فروپاشی مذاکرات آزادسازی اسرا کاهش یافت.

این روزنامه با اشاره به اختلاف‌نظرهای شدید در جامعه رژیم صهیونیستی، از گسترش این باور که تحقق پیروزی کامل بر حماس غیرممکن است، نوشت.

انتهای پیام

نظر شما