شناسهٔ خبر: 66891062 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: هنرآنلاین | لینک خبر

7 نکته طلایی انتخاب بهترین کفش بچه‌گانه

صاحب‌خبر -

کودکان دنیای خود را با پاهای کوچکشان کشف می‌کنند. آن‌ها می‌دوند، می‌پرند، بازی می‌کنند و انرژی بی‌پایانی برای ماجراجویی دارند. در این میان، پاهای آن‌ها به کفشی مناسب و استاندارد نیاز دارند که نه تنها از آن‌ها محافظت کند، بلکه رشد و سلامت‌شان را نیز تضمین نماید.

انتخاب کفش نامناسب و غیراستاندارد می‌تواند منجر به مشکلات عدیده‌ای در راه رفتن، دویدن و حتی شکل‌گیری صحیح پاها شود. پس بیایید با رعایت چند نکته زیر، بهترین کفش بچه‌گانه را برای فرزندانمان خریداری کنیم.

نکات مهم در انتخاب و خرید کفش بچگانه

1. اندازه، حرف اول را می‌زند!

اولین و مهم‌ترین نکته، اندازه کفش است. کفش تنگ نه تنها باعث ناراحتی کودک می‌شود، بلکه می‌تواند بر رشد طبیعی پاها تأثیر سوء بگذارد. از طرف دیگر، کفش‌های گشاد و یا بزرگتر از اندازه پا نیز سبب عدم تعادل کودک شده و خطر زمین خوردن را افزایش می‌دهند.

کفش‌های مناسب از قوس طبیعی پاها پشتیبانی می‌کنند و به توسعه صحیح قوس پا کمک می‌کنند. کفش‌های غیر استاندارد می‌توانند باعث مشکلاتی مانند صافی کف پا شوند. بنابراین انتخاب اندازه مناسب کفش برای کودکان گامی اساسی در حفظ سلامت و راحتی آن‌ها و تضمین رشد صحیح پاهایشان است.

اندازه‌گیری صحیح پای کودک

اندازه‌گیری صحیح پا کودکان برای انتخاب کفش مناسب بسیار مهم است. برای اینکه مطمئن شوید کفش انتخابی اندازه درستی دارد، بهتر است پای کودک را اندازه‌گیری کنید. این کار را می‌توانید در خانه و به راحتی انجام دهید. در ادامه با روش‌های صحیح اندازه‌گیری پاهای کودکان برای تهیه کفش مناسب آشنا می‌شوید.

وسایل مورد نیاز برای اندازه گیری پای کودک

  • یک تکه کاغذ بزرگ
  • یک مداد یا خودکار
  • یک خط‌کش یا متر

مراحل اندازه‌گیری پای کودک

1. آماده‌سازی کودک:

اطمینان حاصل کنید که کودک در حالت ایستاده و صاف باشد. کودک باید کفش و جوراب‌های خود را درآورد، زیرا اندازه‌گیری باید روی پاهای برهنه انجام شود.

2. تنظیم کاغذ:

یک تکه کاغذ بزرگ روی سطح صاف (مانند کف زمین) قرار دهید. مطمئن شوید که کاغذ به اندازه کافی بزرگ باشد تا پاهای کودک به طور کامل روی آن قرار بگیرد.

3. قرار دادن پاها روی کاغذ:

از کودک بخواهید که یک پا را به طور صاف روی کاغذ قرار دهد. باید وزن بدن کودک به طور مساوی روی هر دو پا تقسیم شود. کودک باید صاف بایستد و پاها به طور طبیعی روی کاغذ قرار گیرند.

4. ترسیم دور پا:

با استفاده از مداد یا خودکار، دور پای کودک را به دقت ترسیم کنید. سعی کنید مداد را به صورت عمودی نگه دارید و خطوط را به طور دقیق در امتداد دور پا رسم کنید. همین کار را برای پای دیگر نیز تکرار کنید، زیرا ممکن است اندازه پاها کمی متفاوت باشد.

5. اندازه‌گیری طول پا:

با استفاده از خط‌کش یا متر، فاصله بین نوک انگشت بلندترین انگشت (معمولاً شست) و انتهای پاشنه را اندازه بگیرید. این اندازه‌گیری را برای هر دو پا انجام دهید و بزرگترین اندازه را به عنوان اندازه طول پا در نظر بگیرید.

اندازه‌گیری طول پا

6. اندازه‌گیری عرض پا:

عریض‌ترین قسمت پا را نیز اندازه‌گیری کنید. این معمولاً قسمت توپ پا است. اندازه‌گیری عرض پا به ویژه برای کودکانی که پاهای پهنی دارند مهم است.

7. تطابق اندازه‌ها با جداول سایز:

اندازه‌های بدست آمده را با جداول سایز کفش کودکان تطابق دهید. هر برند ممکن است جدول سایز متفاوتی داشته باشد، بنابراین بهتر است از جدول سایز همان برند استفاده کنید. به یاد داشته باشید که معمولاً برای راحتی و فضای رشد، بین نیم تا یک سانتی‌متر فضای اضافی در نظر بگیرید.

نکات مهم در اندازه گیری پا

  • اندازه‌گیری در پایان روز پاها در طول روز کمی متورم می‌شوند، بنابراین بهتر است اندازه‌گیری در پایان روز انجام شود تا اندازه دقیق‌تری بدست آید.
  • اندازه‌گیری منظم پاهای کودکان به سرعت رشد می‌کنند، بنابراین هر چند ماه یکبار اندازه‌گیری را تکرار کنید. به خاطر داشته باشید که پاهای کودکان دائماً در حال رشد هستند. پس هنگام خرید کفش، حدود نیم تا یک سانتی‌متر فضای اضافی در نظر بگیرید. این فضا به انگشتان پا اجازه می‌دهد تا به راحتی حرکت کنند و از تاول زدن و ناراحتی جلوگیری می‌کند.
  • انتخاب کفش‌های با قابلیت تنظیم کفش‌های بدون بند یا چسبی به تنظیم بهتر و راحتی بیشتر کودک کمک می‌کنند.
  • بررسی مناسب بودن کفش پس از خرید کفش، مطمئن شوید که کودک با کفش جدید راحت است و هیچ گونه فشاری روی پاهای او احساس نمی‌شود.

با پیروی از این مراحل، می‌توانید اندازه‌گیری دقیق‌تری از پاهای کودک خود داشته باشید و کفش‌های مناسب و راحت برای او انتخاب کنید. به طور مثال اگر برای خرید کفش بچگانه به بازار تهران مراجعه کنید، متوجه خواهید شد که هر کفش فروشی و تولیدی قالب کفش خود را دارد و نمی‌توان متر و معیار یکسانی برای اندازه گیری قالب پای کودک در نظر گرفت، بنابراین با بدست آوردن صحیح اندازه پای کودکتان، خریدی مطمئن داشته باشید.

خرید کفش بچگانه از بازار تهران

عمدباکس یکی از بهترین بسترهایی است که می‌توانید از آن برای یافتن مراکز فروش و خرید عمده کفش استفاده کنید. در عمدباکس تولیدی‌های کفش بچگانه متعددی حضور دارند و محصولات خود را قرار داده‌اند. شما می‌توانید به وب سایت https://omdbox.com مراجعه کنید و محصول مورد نیاز خود را بیابید. پس از بررسی شرایط مختلف هر عمده فروش، می‌توانید مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید و خرید خود را انجام دهید.

2. جنس کفش، مهم است اما نه به تنهایی!

جنس کفش بچه‌گانه باید به گونه‌ای باشد که هم پا را به خوبی نگه دارد و هم قابلیت تنفس داشته باشد.

جنس رویه کفش بچگانه

چرم طبیعی بهترین گزینه برای رویه کفش بچه‌گانه است. چرم نرم و انعطاف‌پذیر بوده و به پا اجازه می‌دهد تا به راحتی حرکت کند. همچنین چرم قابلیت تنفس خوبی دارد و از تعریق بیش از حد پا جلوگیری می‌کند.

جنس کفی کفش

کفی کفش باید نرم و قابل تعویض باشد. کفی‌های طبی می‌توانند قوس پا را به خوبی پشتیبانی کرده و راحتی بیشتری برای کودک فراهم کنند.

جنس زیره کفش بچگانه

زیره کفش باید از جنس لاستیک یا پلی‌اورتان باشد. این جنس‌ها انعطاف‌پذیر بوده و در عین حال دوام بالایی دارند. زیره‌های با عاج‌های برجسته مانع از سرخوردن کودک روی سطوح لغزنده می‌شوند.

3. حمایت کفش از قوس و مچ پا!

کفش باید دارای پشتیبانی کافی برای قوس و مچ پا باشد. کفش‌هایی که پشتیبانی کافی برای قوس پا دارند، می‌توانند از مشکلاتی مانند صافی کف پا جلوگیری کنند. قوس پا نقش مهمی در جذب شوک و توزیع وزن بدن به طور یکنواخت ایفا می‌کند.

کفش‌های بدون پشتیبانی ممکن است باعث ایجاد فشار بیش از حد بر قوس پا شوند و به مرور زمان مشکلاتی مانند درد و التهاب ایجاد کنند. همچنین مچ پا نقش حیاتی در تثبیت و پایداری پاها در هنگام راه رفتن و دویدن دارد بنابراین پشتیبانی کافی از مچ پا می‌تواند از پیچ‌خوردگی و آسیب‌های مچ پا جلوگیری کند.

4. دقت به انعطاف‌پذیری کف کفش

کفش‌هایی که انعطاف‌پذیری مناسبی دارند، به پا اجازه می‌دهند که به طور طبیعی حرکت کنند و از انعطاف پذیری آنها استفاده کنند. این امر به تطبیق بهتر کفش با حرکات طبیعی پا کمک می‌کند و از ایجاد فشارهای ناخواسته بر روی نقاط خاص پا جلوگیری می‌کند.

5. انتخاب کفش بچگانه سبک

کفش‌های سبک‌تر راحتی بیشتری در حرکت به کودکان می‌دهند، زیرا وزن کمتری دارند و راه رفتن و دویدن را برای آنها آسان‌تر می‌سازند.

6. کفش بچگانه بندی یا چسبی؟

انتخاب بین کفش‌های چسبی و کفش‌های بندی برای کودکان بستگی به عوامل مختلفی مانند سن کودک، فعالیت‌های روزمره او و توانایی او در بستن کفش دارد.

کفش‌های بندی به تنظیم بهتر و قرارگیری محکم‌تر روی پا کمک می‌کنند، اما بستن کفش‌های چسبی یا حتی زیپ خور برای کودکان راحت تر است. انتخاب سیستم بستن کفش باید متناسب با سن و توانایی کودک در بستن کفش باشد.

7. پوشیدن و امتحان کردن کفش

پوشیدن و امتحان کردن کفش بچگانه قبل از خرید بسیار مهم است. جدول اندازه کفش هر برند و مدل ممکن است متفاوت باشد، اما شما میتوانید با خرید از مراکز فروش کفش معتبر، سلامت پای فرزندتان را تضمین کنید.

بنابراین پوشیدن و امتحان کردن کفش قبل از خرید به کودک اجازه می‌دهد تا مطمئن شود که اندازه کفش با اندازه پا تطابق دارد و کفش راحتی برای اوست و هیچ نقطه فشاری روی پاهایش ندارد.

همچنین توجه داشته باشید که بهترین زمان برای خرید کفش، بعدازظهر است. در طول روز، پاها کمی ورم می‌کنند و اندازه‌گیری دقیق‌تری به دست خواهید آورد و حتما با جوراب‌هایی که کودک می‌پوشد، پای او را اندازه‌گیری کنید و نه بدون جوراب و برهنه.

بهترین کفش را برای کودکانتان انتخاب کنید!

انتخاب بهترین کفش بچه‌گانه بستگی به عوامل مختلفی از جمله سن کودک، فعالیت‌های روزانه او، نیازهای پا و البته سلیقه شما دارد. هرچند انتخاب کفش برای کودکان همیشه کار ساده‌ای نیست. به خصوص اگر کودک لج‌باز باشد و همکاری نکند! اما نکات ذکر شده در این مقاله می‌توانند به خرید آسان‌تر کفش بچگانه و مناسب برای فرزند دلبندتان کمک کند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما