شناسهٔ خبر: 66890973 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

طارمی،سردار و رفقا بهتر از اروپایی‌ها!

با پایان فصل، لژیونرهای ایرانی نیز در لیگ های مختلف با آمارهای گوناگون به کار خود پایان دادند.

صاحب‌خبر -

ایمان گودرزی؛ فصل فوتبالی در اغلب کشورهای صاحب فوتبال تمام شده و حالا می‌شود عملکرد لژیونرهای پرتعداد فوتبال ایران را در تیم‌های‌شان بررسی کرد. مرور عملکرد همه لژیونرها نشان می‌دهد که آنهایی که در اروپا بازی می‌کردند، توفیق چندانی نداشتند و موفق‌ترین لژیونرها کسانی بودند که در امارات و ژاپن بازی می‌کردند.

مهدی قایدی

طارمی،سردار و رفقا بهتر از اروپایی‌ها!

پس از اینکه به استقلال برگشت و احیا شد، دوباره راهی فوتبال امارات شد اما نه در تیم الشباب‌الاهلی، بلکه به صورت قرضی و در تیم الاتحاد کلبا با هدایت فرهاد مجیدی. باشوی فوتبال ایران، در این تیم هم دوران خوبی را گذراند و حالا یکی از بهترین بازیکنان این فصل لیگ حرفه‌ای امارات است. او در فاصله 3 هفته تا پایان فصل و در حالی که بقای تیمش در لیگ ادنوک قطعی شده 11 گل زده و 5 پاس ‌ به هم‌تیمی‌هایش داده است. نفر اول جدول گلزنان امارات فابیو لیمای برزیلی است که 15 گل برای الوصل زده و 7 پاس گل هم داده است‌ اما با توجه به تعداد گل‌های دو تیم الاتحاد و الوصل، این مهدی قایدی است که بیشترین تاثیر را در گل‌های یک تیم در این فصل فوتبال امارات ثبت کرده است. قایدی در 9 بازی آخر تیمش فقط در بازی مقابل الوحده هیچ تاثیری روی گل نداشت و در سایر بازی‌ها یا گل زده یا پاس گل داده است. العین صدرنشین و فینالیست لیگ قهرمانان آسیا، تیمی است که بیشترین گل‌ها را از قایدی دریافت کرده است. او هر دو گل تیمش در بازی جام حذفی مقابل العین را زد و ضربه پنالتی‌اش را هم بعد از 120 دقیقه بازی گل کرد. قایدی در لیگ‌برتر امارات هم تک‌گل پیروزی بخش الاتحاد مقابل العین را زد! در مجموع قایدی در 32 بازی برای الاتحاد 15 گل زده و 5 پاس گل را ثبت کرده و موفق‌ترین لژیونر این فصل ایران است.

احمد نوراللهی

طارمی،سردار و رفقا بهتر از اروپایی‌ها!

فصل گذشته با تیم الشباب‌الاهلی قهرمان لیگ امارات شد و آمار یک گل و دو پاس گل را از خودش به جا گذاشت. با وجود این آمار، یکی از بهترین بازیکنان تیمش بود اما در اتفاقی غافلگیرکننده از الشباب جدا شد و به تیم الوحده که سوم شده بود، پیوست. به نظر می‌رسید این یک انتقال بد و یک اتفاق منفی در فوتبال حرفه‌ای نورالهی باشد اما همه چیز به شکل دیگری رقم خورد و او در حال سپری کردن بهترین فصل فوتبالی خودش است. نورالهی تا هفته نهم فقط یک گل و دو پاس گل را در کارنامه‌اش ثبت کرده بود و پس از قهر کردن از اردوی تیم ملی پیش‌بینی می‌شد با روحیه‌ای ضعیف به تیمش برگردد و جایگاهش را هم در الوحده از دست بدهد اما انگار این اتفاق عزم او را برای درخشش جزم کرده بود. شماره 7 ایرانی الوحده در 6 بازی متوالی یا گل زد یا پاس گل داد و تا پایان هفته بیست و سوم، 6 گل زد و 8 پاس گل هم به همبازیانش داد! او در جام حذفی هم 4 گل زد و یک پاس گل داد و با تیمش در این تورنمنت قهرمان شد. نورالهی تا اینجای فصل در 30 بازی، آمار 10 گل زده و 9 پاس گل را ثبت کرده و این برای بازیکنی که در خط هافبک بازی می‌کند فوق‌العاده است. با چنین آمادگی و عملکردی او به احتمال زیاد می‌توانست به تیم ملی در جام ملت‌ها کمک کند اما کناره‌گیری‌اش از تیم ملی این شانس را هر دو طرف گرفت.

شهاب زاهدی

طارمی،سردار و رفقا بهتر از اروپایی‌ها!

او فصل عجیبی را پشت سر گذاشت. در نیم‌فصل اول بازیکن پرسپولیس بود و روزهای پرتلاطمی را سپری کرد. در چند هفته اول نتوانست گل بزند و در حالی که به نظر می‌رسید نیمکت‌نشین خواهد شد، ناگهان با هت‌تریک مقابل پیکان پوست انداخت. نیم فصل را با 6 گل و یک پاس گل تمام کرد اما نتوانسته بود رضایت کادر فنی و هواداران را جلب کند و این در حالی بود که به نظر می‌رسید شکل بازی پرسپولیس باعث شده تا او نتواند به اندازه توانایی‌هایش بدرخشد. در حالی که همه منتظر عملکرد او در نیم‌فصل دوم بودند، ناگهان پیشنهادی غافلگیرکننده از تیم آویسپا فوکوئوکا در جی‌لیگ به او رسید و زاهدی هم خیلی زود تصمیمش را گرفت و به تیم ژاپنی پیوست. پیش‌بینی می‌شد به این راحتی نتواند خودش را با دشواری‌های بازی در لیگ ژاپن وفق بدهد اما در همین مدت کوتاه جوری درخشیده که یکی از کاندیداهای بهترین خرید خارجی جی‌لیگ شده است. او در اولین بازی‌اش فقط 30 دقیقه بازی کرد اما یک پاس گل داد و از بازی بعد فیکس شد و شروع به گلزنی کرد و در 7 بازی بعدی 6 گل به ثمر رساند. گلش به کاشیما آنتلرز از میانه زمین می‌تواند کاندیدای دریافت جایزه پوشکاش هم باشد. زاهدی در آخرین بازی تیمش مقابل سرزو اوزاکا با تصمیم سختگیرانه داور از زمین اخراج شد. او تا اینجا 6 گل هم برای آویسپا زده ‌ و یکی از موفق‌ترین لژیونرهای فعلی فوتبال ایران است. اگر از ابتدای فصل در این تیم بود، قطعا تعداد گل‌هایش بیشتر از این بود.

محمد محبی

طارمی،سردار و رفقا بهتر از اروپایی‌ها!

عملکرد محمد محبی، بازیکن ایرانی که در نقل‌وانتقالات تابستان گذشته از استقلال تهران راهی روستوف شده بود، از نگاه سایت چمپیونات روسیه و کاربران این رسانه قابل قبول به نظر می‌رسد. محبی در نخستین فصل حضورش در لیگ برتر فوتبال روسیه نمره فنی 6.34 از 10 را به دست آورد. او در 22 بازی برای روستوف به میدان رفت و در 17 مسابقه در ترکیب اصلی تیمش بازی کرد. محبی در 8 بازی تعویض شد و در 5 بازی نیز به عنوان بازیکن تعویضی به زمین رفت. همچنین مجموع دقایق حضور او در زمین 1623 دقیقه بود. محبی در این فصل لیگ برتر فوتبال روسیه 6 گل برای روستوف به ثمر رساند و 3 پاس گل داد. مهاجم ایرانی روستوف همچنین در طول فصل 4 بار از داوران کارت زرد دریافت کرد. محبی در دیدارهای هفته پایانی روستوف به دلیل مصدومیت غایب بود و نتوانست آمار گلزنی‌اش را افزایش دهد.

عارف غلامی

طارمی،سردار و رفقا بهتر از اروپایی‌ها!

عارف غلامی که نمایش درخشانی در دور برگشت لیگ برتر بوسنی برای ولژ موستار داشته و پس از پیوستن به این باشگاه نقش مهمی در نتایج موفق و صعودشان به پلی‌آف لیگ کنفرانس اروپا ارائه کرده، امروز هم جزو نفرات اصلی تیمش در جدال با توزلا سیتی است. مدافع ایرانی ولژ موستار پس از عملکرد موثری که طی سه هفته گذشته لیگ برتر بوسنی و هرزگوین داشته و عملکردش در ترکیب این تیم موجب شده تا دو پیروزی و یک تساوی به دست بیاورند، امروز هم از ابتدا برابر توزلا سیتی به میدان می‌رود. عارف غلامی پس از پیوستن به ولژ موستار بوسنی و هرزگوین در 6 مسابقه لیگ برتر این کشور به میدان رفته و امروز هم در هفته پایانی فصل برابر توزلا سیتی حضور دارد. تیم فوتبال ولژ موستار تاکنون 15 پیروزی، 11 تساوی و 6 شکست داشته و 56 امتیاز کسب کرده که رتبه سومی آنها در لیگ برتر بوسنی و هرزگوین و صعودشان به پلی‌آف لیگ کنفرانس اروپا قطعی شده است.

سعید مهری

طارمی،سردار و رفقا بهتر از اروپایی‌ها!

سعید مهری در نیم‌فصل نخست بازیکن استقلال بود اما بیش از آنکه در ترکیب اولیه آبی‌ها به میدان برود، با تصمیم جواد نکونام در قامت یار جانشین به میدان می‌رفت و در مجموع 11 مسابقه، حدود 400 دقیقه برای استقلالی‌ها باز کرد. با وجود آنکه گفته می‌شد نکونام مخالف جدایی مهری بوده اما هافبک خبرساز استقلالی‌ها که در نیم‌فصل نخست قراردادی 160 میلیون تومانی با آبی‌ها داشت، سرانجام قراردادش را فسخ کرد و به فوتبال قبرس رفت تا زیرنظر سرمربی مورد علاقه‌اش کار خود را دنبال نماید. آپوئل نیکوزیا در مسیر رسیدن به عنوان قهرمانی فوتبال باشگاهی قبرس، 36 مسابقه انجام داد که سعید مهری در 10 مسابقه حدود 317 دقیقه فرصت بازی به‌دست آورد و بازخوانی کارنامه هافبک ایرانی آپوئل نشان می‌دهد که او توانسته یکی از 63 گل تیمش در فصل جاری را بسازد تا در مسیر قهرمانی شاگردان ریکاردو سا پینتو نقش‌آفرین بوده باشد. نکته جالب‌توجه، اوج‌گیری سعید مهری در طول سالیان گذشته و افزوده شدن جام‌های مختلف به رزومه فوتبالی او است. شاگردان ریکاردو سا پینتو در حالی موفق به کسب عنوان قهرمانی رقابت‌های باشگاهی قبرس شدند که حالا آپوئل نیکوزیا در دور دوم پلی‌آف لیگ قهرمانان اروپا فصل آینده حضور خواهد داشت و در صورت کسب پیروزی، شاگردان سا پینتو می‌توانند در مرحله گروهی این رقابت‌ها حضور پیدا کنند. این مسئله بدان معناست که سال‌های رویایی دوران فوتبال سعید مهری می‌تواند برای او که قراردادی 2 ساله با آپوئل نیکوزیا دارد، با حضور در لیگ قهرمانان اروپا تکمیل شود!

مهدی طارمی

طارمی،سردار و رفقا بهتر از اروپایی‌ها!

مهدی طامی شب یکشنبه برای آخرین بار با پیراهن پورتو به میدان رفت و پایان خوشی در این تیم پرتغالی داشت. ستاره ایرانی در فینال جام حذفی مقابل اسپورتینگ قرار گرفت و توانست در دقیقه ۱۰۰ گل دوم و پیروزی‌بخش تیمش را به ثمر برساند. پورتو با برتری در این بازی قهرمان جام حذفی شد و طارمی با کسب یک جام حالا راهی فوتبال ایتالیا خواهد شد. طارمی این فصل درخشش فصل های گذشته را در تیم پرتغالی نداشت و بسیاری از بازی های این تیم را از روی نیمکت شروع کرد. بر اساس آمار مهدی طارمی این فصل 2353 دقیقه در 35 بازی تمام رقابت ها برای پورتو به میدان رفت که موفق شد 11 گل و 7 پاس گل را به نام خودش ثبت کند.

سردار و جهانبخش روی هوا

طارمی،سردار و رفقا بهتر از اروپایی‌ها!

سردار آزمون و علیرضا جهانبخش دو ستاره فوتبال ایران با نزدیک شدن به پایان فصل اروپایی، سرنوشت نامشخصی برای فصل آینده دارند. هر دو بازیکن خود را بر سر دوراهی می‌بینند و بلاتکلیف هستند. جهانبخش ۳۰ ساله قرار است از تیم فاینورد جدا شود اما مقصد بعدی او مشخص نیست. با وجود ابراز تمایل خود برای بازی در بوندسلیگا، او هنوز باشگاه بعدی‌اش را مشخص نکرده است. از سوی دیگر، آزمون، مهاجم ۲۹ ساله نیز در مورد آینده خود مطمئن نیست که آیا در رم می‌ماند یا به بایرلورکوزن باز می گردد و یا تیم جدیدی پیدا می‌کند. هر دو بازیکن مصمم به حضور در اروپا با هدف بازی در پنج لیگ معتبر هستند. اگرچه علاقه باشگاه‌های ایرانی نیز به این دو بازیکن وجود دارد، اما جذابیت و رقابت فوتبال در اروپا برای آنها مهم‌تر از حضور در لیگ برتر ایران است. پنجره نقل و انتقالات تابستانی پیش رو برای این دو استعداد ایرانی بسیار مهم خواهد بود زیرا آنها مسیرهای حرفه‌ای خود را طی و تلاش می‌کنند در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی بازی کنند.

علیرضا جهانبخش این فصل 614 دقیقه در 23 بازی برای فاینورد به میدان رفت که 1 گل و 2 پاس گل به نام خودش زد که عملکرد جذابی به حساب نمی آید. از طرف دیگر سردار آزمون که به صورت قرضی در رم بود 801 دقیقه در 29 بازی برای این تیم به میدان رفت و آمار 3 گل و 4 پاس گل را به نام خود زد.

257 251

نظر شما