شناسهٔ خبر: 66890296 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سپیدرود و چوکا در جا زدند، تلاشی دوباره برای فصل آینده

رشت - ایرنا - تیم‌های فوتبال سپیدرود رشت و چوکا تالش نمایندگان گیلان در رقابتهای لیگ دسته دوم کشور بودند که هیچ‌یک از ۲ تیم موفق به صعود به لیگ دسته یک نشدند و باید حداقل یک فصل دیگر در این لیگ در جا بزنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مرحله گروهی رقابت‌های فوتبال لیگ دسته دوم کشور با پیگیری هفته بیست و ششم خاتمه یافت که تیمهای سپیدرود و چوکا ۲ نماینده گیلان در این لیگ بودند که در گروه نخست این مسابقات با حریفان خود به رقابت پرداختند.

در مسابقات فوتبال لیگ دسته دوم کشور ۲۸ تیم در ۲ گروه ۱۴ تیمی با هم به رقابت پرداختند که در نهایت تیم‌های نخست هر گروه به طور مستقیم به همراه برنده تیم‌های دوم به لیگ دسته یک کشور جام آزادگان صعود می‌کنند.

سپیدرودی‌ها که در هفته پایانی این مسابقات در یک بازی خانگی مقابل تیم فولاد نوین خوزستان به نتیجه مساوی بدون گل دست یافتند در پایان این رقابت‌ها با ۹ پیروزی، ۹ تساوی و هشت شکست و کسب ۳۶ امتیاز در رتبه چهارم جدول رده‌بندی قرار گرفتند و از صعود به لیگ دسته یک کشور بازماندند.

سپیدرود رشت با قدمتی ۵۴ ساله، قدیمی‌ترین تیم فوتبال گیلان و از تیم‌های پرطرفدار شهرستانی کشور به شمار می‌رود که طی چند سال اخیر به دلیل مشکلاتی در بخش مدیریت و مالکیت دچار بحران‌های شدیدی شد و حاصل آن در این مدت سقوط از لیگ برتر به لیگ دسته دوم بود.

سپیدرود رشت بازیهای باقیمانده را بدون جذب سرمربی جدید به اتمام می‌رساند

پیوس از سپیدرود رشت رفت

سپیدرود رشت ۶ سال پیش به رقابت‌های لیگ برتر صعود کرد اما این خوشحالی طولی نکشید و همان سال دوباره به لیگ دسته اول سقوط کرد و این تنزل به همین‌جا ختم نشد زیرا پس از آن در همان سال نیز به لیگ دسته دوم سقوط کرد و تاکنون نیز نتوانسته است از این رقابت‌ها خود را بالا بکشد و همچنان در مسابقات لیگ دسته دوم رقابت می‌کند.

به گواه اکثر کارشناسان و طرفداران این تیم مهمترین دلیل تنزل سپیدرود رشت در چند سال اخیر مشکلات مدیریتی این باشگاه بود چنانکه در این مدت چندین بار این مدیریت دست به دست شد و بدهی‌های زیادی نیز طی این سال‌ها بر هم‌انباشته شد.

اما از تابستان سال گذشته حامد یوسفی مالکیت این باشگاه را دراختیار گرفت و گرچه هم اینک مدیریت سپیدرود ثبات یافته اما باز شاهد تغییرات در کادر فنی این تیم طی رقابتهای فصل جاری لیگ دسته دوم کشور بودیم که در نهایت تیم سپیدرود با بازماندن از صعود به لیگ دسته عملا نتوانست انتظار و خواست طرفداران خود را برآورده کند.

سپیدرود فرصت طلایی را از دست داد

یکی از کارشناسان فوتبال گیلان نیز در خصوص عملکرد تیم فوتبال سپیدورد رشت در لیگ دسته دوم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: متاسفانه تیم فوتبال سپیدرود رشت یک فرصت طلایی برای صعود به لیگ دسته یک کشور را از دست داد زیرا کادرفنی و مدیریت باشگاه مشخص و تمرینات سپیدرود نیز به موقع آغاز شد و از سوی دیگر مشکل مالکیتی این باشگاه نیز برطرف شد.

سیدامیر فرحسینی افزود: اما متاسفانه این تیم نتوانست نتیجه مناسبی کسب کند و به اعتقاد من مهمترین عامل این امر، مشکلات موجود در کادرفنی این تیم، عدم نظارت و کنترل مناسب از سوی مدیریت باشگاه در حوزه کادرفنی و سرمربی تیم بود.

وی که ۱۹ سال به عنوان مربی و سرپرست در تیم‌های پایه سپیدرود فعالیت داشت، ادامه داد: از سوی دیگر دست فرشاد پیوس به عنوان سرمربی باز بود اما به دلیل تغییرات زیاد در ترکیب تیم، ناهماهنگی در سپیدرود در نیم فصل نخست مشهود بود اما با این وجود این تیم در پایان دور رفت در رتبه دوم قرار گرفت.

این کارشناس فوتبال اضافه کرد: در نیم فصل دوم دوباره شاهد تغییرات گسترده در سپیدرود بودیم که این امر اشتباه بود و هزینه گزافی هم به باشگاه تحمیل کرد و به همین دلیل شاهد اختلافاتی نیز در تیم بودیم.

مسئول مدارس هیات فوتبال گیلان خاطرنشان کرد: سپیدرود در بازی خارج از خانه با تیم مدعی بهمن تهران به نتیجه مساوی دست یافت اما در دیدار خانگی مقابل تیم انتهای جدولی امتیاز از دست می دهد که این امر نشان از بی ثباتی در تیم بود.

وی گفت: البته به دلیل کسب نتایج ضعیف در نیم فصل دوم ، فرشاد پیوس سرمربی سپیدرود از این تیم جدا شد که پس از آن باید افرادی به تیم اضافه می شدند که از فن بیان و تجربه کافی برخوردار بودند تا تیم را سر و سامان بخشند

وی گفت: در ادامه به دلیل کسب نتایج ضعیف در نیم فصل دوم فرشاد پیوس سرمربی سپیدرود از این تیم جدا شد که پس از آن باید افرادی به تیم اضافه می شدند که از فن بیان و تجربه کافی برخوردار بودند تا تیم را سر و سامان بخشند.

فرحسینی بیان کرد: از سویی سهیل حق شناس که یکی از برترین مهاجمان تاریخ باشگاه سپیدرود رشت محسوب می‌شود، نباید مسئولیت فنی این تیم را برعهده می‌گرفت و مسئولان این باشگاه باید از وجود افراد باتجربه‌تری در تیم بهره می‌بردند.

وی اظهار کرد: البته یکی از مشکلات این باشگاه عدم مدیریت مالک جدید سپیدرود و نداشتن سابقه فوتبالی بود چون اگر شناخت کافی وجود داشت، پس از کنار گذاشتن فرشاد پیوس باید یک فرد باتجربه و با کارنامه مشخص به تیم اضافه می شد.

وی در ادامه گفت: برای فصل آینده نیز مدیریت باشگاه باید کادرفنی توانمندی را در اختیار بگیرد تا این کادر با سر و سامان دادن به تیم بتواند با قدرت در رقابتهای فصل آینده حضور یافته تا یکی از مدعیان صعود به لیگ دسته یک کشور باشد.

این کارشناس فوتبال اظهار کرد: همچنین مدیران این باشگاه باید با تشکیل کمیته های مختلف از وجود افراد کاربلد و خوشنام در این کمیته ها و تشکیلات خود بهره ببرد و از سوی دیگر سرمایه‌گذاری مناسبی را در تیمهای پایه انجام دهد زیرا با توجه به استعدادهای موجود، می توان از بازیکنان جوان در این تیم بهره برد و این امر از لحاظ مالی نیز به سود باشگاه سپیدرود خواهد بود.

مدیریت چوکا تالش از کادرفنی حمایت کند

اما تیم فوتبال چوکا تالش دیگر نماینده گیلان در رقابتهای لیگ دسته دوم کشور که به همراه سپیدرود در گروه نخست این مسابقات قرار داشت با ۹ پیروزی، هشت تساوی، ۹ شکست و کسب ۳۵ امتیاز در رتبه پنجم جدول رده بندی قرار گرفت تا این تیم نیز همانند سپیدرود از صعود به لیگ دسته یک کشور باز بماند.

سپیدرود و چوکا در جا زدند، تلاشی دوباره برای فصل آینده

تیم فوتبال چوکا تالش نیز طی چند سال اخیر شاهد تغییراتی در کادر مدیریتی و فنی خود بود و در فصل جاری سرمربی آن تغییر کرد که هم‌اینک پژمان نوری به عنوان سرمربی، این تیم را هدایت می کند.

فرحسینی به کارنامه تیم فوتبال چوکا تالش در رقابتهای لیگ دسته دوم کشور نیز اشاره و اظهار کرد: با توجه به مشکل مدیریتی، تیم فوتبال چوکا تالش نوسان‌های زیادی داشت که سرانجام توانست در رتبه پنجم جدول رده‌بندی قرار گیرد.

مسئول اسبق تربیت بدنی و ورزش اداره کل آموزش و پرورش گیلان اضافه کرد: از زمان حضور پژمان نوری به عنوان سرمربی و کادرفنی جدید، این تیم نتایج بهتری را کسب و همچنین بازی‌های زیباتری را از خود به نمایش گذاشت و اگر از ابتدای فصل تیم در اختیار پژمان نوری بود، بی‌شک تیم چوکا تالش می‌توانست نتایج بهتری کسب کند.

این کارشناس فوتبال افزود: برای فصل آینده نیز مدیریت باشگاه چوکا باید به کادرفنی خود اعتماد کرده و به این کادر فرصت بیشتری بدهد و به طور حتم با برطرف شدن مشکلات مالی، تیم چوکا نیز می‌تواند فصل آینده یکی از مدعیان صعود به رقابتهای لیگ دسته یک کشور باشداین کارشناس فوتبال افزود: برای فصل آینده نیز مدیریت باشگاه چوکا باید به کادرفنی خود اعتماد کرده و به این کادر فرصت بیشتری بدهد و به طور حتم با برطرف شدن مشکلات مالی، تیم چوکا نیز می‌تواند فصل آینده یکی از مدعیان صعود به رقابتهای لیگ دسته یک کشور باشد.

با توجه به نظرات این کارشناس فوتبال، تیمهای سپیدرود رشت و چوکا تالش این شانس را دارندکه فصل آینده یکی از مدعیان صعود به لیگ دسته یک کشور باشند و حتی هر ۲ تیم بتوانند به لیگ دسته یک صعود کنند که البته تیم سپیدرود نیازمند حضور کادرفنی باتجربه، کاربلد و حمایت مالک این باشگاه از تیمهای پایه است و مدیریت چوکا نیز با حمایت از کادرفنی خود و برطرف کردن مشکلات مالی می‌تواند مدعی جدی صعود به لیگ دسته یک کشور باشد.

با این وجود طرفداران تیمهای سپیدرود رشت و چوکا تالش امیدوارند که مدیران این ۲ باشگاه بتوانند با سرمایه‌گذاری مناسب و جذب چند بازیکن تاثیرگذار، فصل آینده با قدرت بیشتری در رقابتهای لیگ دسته دوم حضور یافته و سرانجام جواز حضور در لیگ دسته یک کشور جام آزادگان را کسب کنند.

نظر شما