شناسهٔ خبر: 66889353 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

عدد ۷۰ رویای لیگ برتر ایران

در تاریخ لیگ برتر هیچ یک از تیم ها موفق نشده اند با رسیدن به عدد ۷۰ قهرمان شوند.

صاحب‌خبر -

ایکان گودرزی؛ تنها دو بازی تا پایان لیگ بیست و سوم باقی مانده است و قهرمان از بین دو تیم استقلال و پرسپولیس مشخص خواهد شد. استقلال و پرسپولیس علاوه‌بر رقابت برای کسب عنوان قهرمانی، در یک زمینه دیگر نیز تلاش می‌کردند تا به رکوردی منحصربه‌فرد و تاریخی دست یابند و آن نیز رسیدن به ۷۰ امتیاز در مسابقات فصل جاری بود تا بتوانند رکورد بیشترین امتیاز در طول یک فصل از مسابقات لیگ برتر را بشکنند اما هیچ کدام در صورت قهرمانی نیز به این عدد دست پیدا نخواهند کرد.

رکورد فرهاد دست نخورده می ماند؟

تاکنون بیشترین امتیاز کسب شده توسط یک تیم در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر به دوره بیست و یکم برمی‌گردد، جایی که استقلال با هدایت فرهاد مجیدی توانست با کسب ۶۸ امتیاز عنوان قهرمانی لیگ برتر را به خود اختصاص دهد. البته آبی‌پوشان در هفته پایانی می‌توانستند با برتری مقابل نفت مسجدسلیمان به امتیاز ۷۰ برسند که در این مسابقه با تساوی بدون گل متوقف شدند.

در حال حاضر پرسپولیس با ۶۲ امتیاز در صدر جدول قراردارد و استقلال با یک امتیاز کمتر و ۶۱ امتیاز به دنبال سرخپوشان است. پرسپولیس در بهترین حالت می تواند به رکورد استقلال فرهاد مجیدی و ۶۸ امتیاز برسد و استقلال نیز در صورت برد در هر دو بازی ۶۷ امتیازی خواهند شد بنابراین عدد ۷۰ در لیگ برتر همچنان یک رویا خواهد ماند.

عدد ۷۰ رویای لیگ برتر ایران

امتیازآورترین تیم های تاریخ لیگ برتر

در تاریخ لیگ برتر، هیچ تیمی نتوانسته بود به ۶۸ امتیاز فعلی استقلال برسد. بیشترین امتیاز در تاریخ لیگ، به پرسپولیس در لیگ‌های نوزدهم و بیستم با ۶۷ امتیاز مربوط می‌شد. در زمان ۱۸ تیمی بودن لیگ هم سپاهان و استقلال توانستند فصل را با ۶۷ امتیاز تمام کنند. البته با توجه به تعداد بیشتر بازی‌ها در آن زمان، قبل از استقلال فرهاد مجیدی، پرسپولیس یحیی گل‌محمدی رکورددار میانگین امتیاز از هر مسابقه در لیگ برتر محسوب می‌شد.

تاکنون پرسپولیس (۲ بار)، سپاهان (۲ بار) و خود استقلال یک‌بار توانسته‌اند با کسب ۶۷ امتیاز قهرمان لیگ برتر شوند. آبی‌پوشان اکنون با کسب امتیاز شماره ۶۸، نام خود را در تاریخ لیگ برتر جاودانه کردند.نکته مهم اینکه هر دو باری که سپاهان به این تعداد امتیاز رسید، لیگ برتر ۱۸ تیمی بود و آنها پس از ۳۴ بازی به این عدد دست یافتند. آن یک موردی که استقلال نیز فصل را با ۶۷ امتیاز به پایان رساند هم لیگ برتر با حضور ۱۸ تیم برگزار شد.

257 251

نظر شما