شناسهٔ خبر: 66889002 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

رد پای عراق در دو بازار؛ بغداد اثرگذار شد/ قیمت‌ها صعودی ماندند رد پای عراق در دو بازار؛ بغداد اثرگذار شد/ قیمت‌ها صعودی ماندند

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز تهران امروز در معاملات را در حالی سپری کرده است که برای دومین روز پیاپی شاهد روند صعودی قیمت‌ها بود و فارغ از استثناهایی که همواره در طی هفته‌های گذشته در میان ارزهای مورد معامله شاهد آن بوده‌ایم، اغلب ارزها رشد قیمت را در پیش گرفتند. امروز همچنین معامله گران شاهد

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز تهران امروز در معاملات را در حالی سپری کرده است که برای دومین روز پیاپی شاهد روند صعودی قیمت‌ها بود و فارغ از استثناهایی که همواره در طی هفته‌های گذشته در میان ارزهای مورد معامله شاهد آن بوده‌ایم، اغلب ارزها رشد قیمت را در پیش گرفتند.

امروز همچنین معامله گران شاهد تقویت دینار عراق در برابر دلار آمریکا بودند، اتفاق کم سابقه که در پی آن دینار به بالاترین سطح یکساله خود در برابر دلار نزدیک شد. به عقیده فعالان بازار این موضوع می تواند تا حدودی نوسانات دلار را تحت تاثیر قرار دهد.

اما اثر عراق بر بازار امروز تهران به همین نقطه خلاصه نشد و خبری دیگر درباره توقف ترانزیت کالا از طریق گمرکات هم مرز با کردستان عراق مورد توجه معامله گران قرار گرفت. براساس اعلام گمرک ایران از صبح امروز، صادرات و ترانزیت کالا از طریق گمرکات هم ‌مرز با اقلیم کردستان عراق به دلیل اعمال عوارض جدید برای کامیون‌های حمل بار متوقف شده است.

عوارض جدید اعمال شده تنها کامیون‌های بار را شامل نمی‌شود و کامیون‌های کشنده‌ حامل خودرو سواری نیز مشمول عوارض در نظر گرفته شده از سوی اقلیم کردستان عراق می‌شوند.

گمرک ایران در خصوص دلیل توقف صادرات و ترانزیت از گمرکات هم مرز با اقلیم کردستان عراق از صبح امروز به این نکته اشاره کرده که کامیون‌های حامل کالا به مقصد اقلیم کردستان عراق در رویه‌ جدید برای صادرات و ترانزیت ملزم به پرداخت 15 هزار دینار به یک شرکت خاص بابت صدور بارنامه پرداخت شده‌اند و در صورت عدم پرداخت عوارض در نظر گرفته شده کشور مقابل از پذیرش کامیون‌ها خودداری می‌کند. در پی این تصمیم رانندگان ایرانی و عراقی به وضع مبلغ ۱۵ هزار دینار به عنوان هزینه صدور بارنامه معترض و از صبح امروز هیچگونه کامیون عراقی جهت ترانشیپ وارد محوطه های گمرکی نشده و فرآیند صادرات و ترانزیت به اقلیم کردستان عراق فعلا متوقف شده است.

برای محاسبه قیمت این پرداختی بهتر است به آخرین قیمت دینار عراق در بازار ارز تهران نگاهی بیندازیم.

قیمت دینار عراق امروز 7 خرداد 1403

امروز در جریان معاملات قیمت دینار عراق سرانجام از رویه ثابت خود دست کشید و در حالی معاملات را سپری کرد و پشت سر گذاشت که نسبت به روز گذشته یک تومان گران و 45 تومان خرید و فروش شد.

دینار عراق

آخرین قیمت درهم امارات در بازار

امروز در بازار ارز تهران قیمت درهم امارات نسبت به روز گذشته سیر افزایشی را دنبال کرده است؛ هر درهم عصر امروز با صعود دوباره به کانال 16 هزار تومان، 237 تومان گران شد. قیمت درهم در پایان معاملات امروز به 16051 تومان رسیده است.

نرخ برابری درهم امارات و دلار آمریکا هم امروز در بازار 3.67 است.

قیمت درهم امارات

نرخ امروز ریال عمان

قیمت ریال عمان هم امروز در جریان معاملات بازار روند صعودی را در پیش گرفته است و ارزش آن نسبت به روز پیش، رشد 2100 تومانی داشته است و 152220 تومان خرید و فروش شد.

قیمت لیر ترکیه در بازار

امروز همچنین قیمت لیر ترکیه هم سیر افزایشی را دنبال کرده است و در پایان فعالیت بازار 30 تومان گران و 1810 تومان قیمت گذاری و مبادله شد.

آخرین قیمت منات آذربایجان

در جریان معاملات امروز بازار ارز تهران قیمت منات هم مسیری جز افزایش را پیش روی خود ندید و در شرایطی روز را به عصر رساند که 34370 تومان معامله شد تا نسبت به روز گذشته 510 تومان گران شده باشد.

منات آذربایجان

نرخ امروز درام ارمنستان

درام ارمنستان که همواره به مانند دینار عراق ثبات قیمت را سرلوحه کار خود قرار داده است، امروز اما به تبعیت از روند صعودی حاکم بر بازار ارز تهران افزایش قیمت دو تومانی داشته و 151 تومان نرخ گذاری شد.

قیمت لاری گرجستان

امروز قیمت لاری گرجستان هم در پی روند صعودی حاکم بر بازار تهران بالا رفت و به 21210 تومان رسید تا نسبت به روز پیش، رشد 200 تومانی داشته باشد.

آخرین قیمت بات تایلند

در شرق آسیا هم امروز قیمت بات تایلند بر مدار رشد حرکت کرد و در حالی معاملات را به پایان رساند که 24 تومان گران و 1595 تومان مبادله شد.

نرخ امروز رینگیت مالزی

در نهایت در بازار ارز تهران امروز ارزش هر رینگیت مالزی نسبت به روز گذشته بالا رفت و به 12450 تومان رسید تا افزایش 230 تومانی داشته باشد.

خلاصه معاملات امروز بازار ارز تهران حکایت از تداوم روند صعودی قیمت ها به مانند روز گذشته دارد و باید دید این روند در روزهای آتی هم ادامه دار خواهد بود؟

همچنین بخوانید
  • از رویاپردازی امارات و چین تا مهمان مهم تهران/ سایه سنگین کاهش قیمت‌ها بر بازار ارز
  • از جای خالی ایران در فهرست چینی تا برنامه نظامی جدید ترکیه/ کاهش قیمت‌ها در بازار ادامه‌دار شد
  • پیام مهم از ریاض و بغداد به تهران مخابره شد/ سقوط آزاد قیمت‌ها در بازار ارز
  • ایران از ترکیه سبقت گرفت؛ امارات شگفتی رو کرد/ سردرگمی قیمت‌ها در آخرین روز هفته

منبع: eghtesadnews-649750

نظر شما