شناسهٔ خبر: 66888653 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تولد گورخرهای پارک ملی کویر سمنان نویدبخش خروج از انقراض است+ فیلم

مدیرکل حفاظت محیط زیست سمنان گفت: زایش‌ گورخرهای تک سم علف‌خوار در پارک ملی کویر گرمسار نویدبخش شکسته‌شدن کد انقراض این گونه ارزشمند و رسیدن به جمعیت پایدار ۵۰ راسی است.

صاحب‌خبر -

ظاهری گفت: طبق آخرین بررسی‌ها ۳۷ راس گورخر تک‌سم علف‌خوار در پارک ملی کویر سمنان زیست می‌کنند که از این تعداد حدود ۱۲ راس نابالغ و بقیه بالغ هستند.

وی ادامه داد: اواسط فصل بهار موسم زایش گورخرها آغاز می‌شود و هم اکنون در پارک ملی کویر زایش‌ها در موقع مناسب آغاز شد و می‌تواند نویدبخش شکسته شدن کد انقراض این گونه ارزشمند باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سمنان اضافه کرد: گورخرها در سن سه‌سالگی بالغ و زایا می‌شوند که اکنون حدود ۱۱ راس نابالغ در پارک ملی کویر زیست می‌کنند و با رسیدن این گورخرها به سن تولیدمثل می‌توان به شکل‌گیری جمعیت پایدار بیش از ۵۰ راس امیدوار بود.

وی تاکید کرد: تولد کره گورخر از پدر و مادر متفاوت و خارج از روابط خانوادگی عامل مهمی در جلوگیری از اختلال ژنتیکی و سلامت این گونه ارزشمند است که به منظور ایجاد تنوع ژنتیکی سال گذشته یک نر بالغ از پارک ملی توران شاهرود به پارک ملی کویر در گرمسار منتقل شد و امسال نیز این اقدام تکرار خواهد شد.

<div id="video-display-embed-code_19365942"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8743654/19365942?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما