شناسهٔ خبر: 66888399 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

آخرین محاسبات اوسمار

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل شمس آذر

به نظر می‌رسد پرسپولیس با حداقل دو تغییر نسبت به بازی مقابل استقلال خوزستان در قزوین به میدان برود.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه" اوسمار لوس ویرا بین دو نیمه بازی مقابل استقلال خوزستان سه تعویض همزمان انجام داد که قبل‌تر چنین اتفاقی را رقم نزده بود. البته پرسپولیس هم تا قبل از این بازی هیچ وقت در ورزشگاه آزادی یا هیچ ورزشگاه دیگری در نیمه نخست با سه گل از حریفش عقب نیفتاده بود که سرمربی فعلی یا قبلی سرخ‌ها مجبور به چنین حرکتی شود. با این حال تغییرات اوسمار نتیجه بخش بود و در نهایت بازگشت بزرگ رقم خورد تا همه درباره شجاعت و جسارت اوسمار حرف بزنند و نگاه فنی او را تمجید کنند. 
با این وجود و در فاصله کم از آن مسابقه پرسپولیس در قزوین یک دیدار دشوار دیگر خواهد داشت و باید مقابل تیم شگفت انگیر شمس آذر بازی کند. طبیعتا با توجه به شرایط جدول پرسپولیس باید از این مسابقه سه امتیاز بگیرد اما نمایش ریسکی مقابل تیم سعید دقیقی خطرات زیادی خواهد داشت. 
در عین حال پیش‌بینی می‌شود با توجه به اتفاقات بازی استقلال خوزستان تغیراتی در ترکیب سرخ‌ها رخ دهد. 
با توجه به شرایط گئورگی گولسیانی در خط دفاع و با وجود اینکه او روز قبل از بازی با تیم تمرین کرده باز هم بعید است در ارنج اضلی قرار بگیرد. از طرفی با نمایش نه چندان جالب فرشاد فرجی احتمال حضور علی نعمتی در مرکز خط دفاع و متمایل به دفاع چپ وجود دارد. در خط میانی نیز به نظر می‌رسد یکی از بین سینا اسدبیگی یا محمد خدابنده‌لو جای سروش رفیعی را در کنار مسعود ریگی بگیرد. 

2027328

خدابنده‌لو مقابل استقلال خوزستان نمایش بسیار باکیفیتی ارائه داد و از طرفی اسدبیگی با توجه به خصوصیات تدافعی‌تر و دوندگی و جنگندگی بیشترش می‌تواند مقابل حملات گسترده شمس آذر و دوندگی بالای بازیکنان این تیم در ضدحملات ایستادگی کند و جایگزین رفیعی شود. 
دروازه‌بان: با اینکه بیرانوند سه گل در بازی قبلی دریافت کرد، اما تقریبا روی هیچکدام از سه گل مقصر نبود و اوسمار می‌تواند به توانمندی‌های او دوباره دل ببندد.
مدافعان میانی: علی نعمتی و حسین کنعانی‌زادگان؛ این زوج کمتر از بقیه زوج‌ها در این فصل شکل گرفته اما احتمال بسیار زیاد در قزوین باید سدی مقابل دروازه بیرانوند باشند. نعمتی در دفاع میانی در دربی برگشت و بازی‌های دو فصل قبل عملکردی عالی ارائه می‌داد و در بازی قبلی هم در نقش بازیکن ذخیره خوب کار کرد. کنعانی هم مدافعی ملی پوش است که با وجود اشتباهات نیمه اول بازی قبلی در نیمه دوم متحول شد و عنصری تعیین کننده در کامبک بود. 

2027327

مدافع چپ: عبدالکریم حسن در بازی قبلی با اینکه چند روزی تمرین نکرده بود و در قطر حضور داشت اما بارها با نفوذها و ارسال‌هایش برای تیم خود موقعیت سازی کرد و خستگی ناپذیر به نظر می‌رسید. بعید است او در ترکیب نماند. 
مدافع راست: دانیال اسماعیلی‌فر با وجود اشتباه در ثبت گل اول و نقشی که در دو گل بعدی تیم استقلال خوزستان داشت در نیمه دوم در نقش یک ستاره ظاهر شد، گل زد، گل ساخت و جزء بهترین‌های تیمش بود. دانیال باز هم مدافع راست سرخ‌ها در بازی با شمس آذر خواهد بود. 
هافبک‌های تدافعی: به احتمال بسیار زیاد زوج مسعود ریگی تغییر خواهد کرد و یکی از بین خدابنده‌لو یا اسدبیگی کنار این هافبک بازی خواهند کرد. اگر اوسمار پوزیشن تدافعی‌تر بگیرد به اسدبیگی بازی خواهد داد و شاید به خاطر بازی خارج از خانه با او شروع کند اما خدابنده‌لو هم با نمایشی که مقابل استقلال خوزستان ارائه داد شایستگی فیکس شدن را دارد. 
وینگر چپ: اوستون اورونوف در بازی قبلی خوب نبود و مقابل هوادار هم کاری از پیش نبرد اما قرار نیست در قزوین هم ستاره‌ای خاموش باشد و قطعا می‌توان روی توانمندی‌هایش حساب کرد. 

2027326

وینگر راست: مهدی ترابی همچنان بازیکنی تعیین کننده در ترکیب پرسپولیس به حساب می‌آید و باید روی توانمندی‌های او در این بازی‌های مهم حساب کرد. ترابی وینگر راست به حساب می‌آید اما بعضا در جناح مقابل یا مرکز زمین دیده می‌شود و می‌توان روی گلزنی او مثل یک مهاجم حساب کرد. 
هافبک پشت مهاجم: امید عالیشاه با نمایش درخشانی که در بازی قبلی ارائه داد باعث شد به گزینه‌ای غیر از او فکر نشود. هر چند در این بازی نیمکت نشین کردن وحید امیری هم دشوار خواهد بود. 

2027324

مهاجم: عیسی آل‌کثیر در سخت ترین شرایط و در لحظات پایانی بازی با استقلال خوزستان دوباره گل زد تا نشان دهد مهاجمی است که برای بازی‌های بزرگ همچنان می‌توان روی او و قدرت تمام کنندگی‌اش حساب کرد. عیسی حالا گلزن اول پرسپولیس در این فصل به حساب می‌آید و مهاجمی 9 گله است که هم می‌تواند تعداد گل‌های زده خود را بیشتر کند و در جدول گلزنان بالاتر برود هم اینکه به تیمش در راه قهرمانی کمک کند. 
ترکیب احتمالی پرسپولیس: 
علیرضا بیرانوند
محمدحسین کنعانی‌زادگان
علی نعمتی
دنیال اسماعیلی‌فر
مسعود ریگی

عبدالکریم حسن

سینا اسدبیگی
مهدی ترابی
اوستون اورونوف
امید عالیشاه
عیسی آل‌کثیر

نظر شما