شناسهٔ خبر: 66887907 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

لبیک مردم مرزنشین سراوان به ندای رهبر

مدیر جهاد کشاورزی سراوان بیان کرد: باتوجه‌به بارش‌های اخیر هزار و ۱۰۰ هکتار از مزارع دیم شهرستان سراوان در بخش مرزی بم پشت و روستای گروگان زیر کشت دیم گندم رفته است.

صاحب‌خبر -

ایرج رستم زهی گفت: این اقدام، اشتغال مستقیم برای روستاییان در بخش مرزی ایجاد کرده و هم از منابع آبی و خاکی حفاظت و سطح تولید در شهرستان نیز افزایش‌یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی سراوان ادامه داد: پیرو منویات مقام معظم رهبری در خصوص جهت تولید در دیم‌زارها، کشاورزان مرزنشین شهرستان سراوان به ندای رهبر لبیک گفته و در عرصه تولید حضور یافتند.

رستم زهی تصریح کرد: علاوه بر اینکه محصولات گندم به‌صورت دیم در این منطقه کشت شده، جهاد کشاورزی به کمک اداره آموزش و ترویج سازمان جهاد کشاورزی بحث گیاهان دارویی از قبیل چای ترش و زیره را ترویج داده که امید است در آینده نزدیک بتوانیم در این قسمت نیز کارها را به سرانجام برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: در بخش بم پشت بیش از ۲۲۰ بندسار وجود دارد که ضخامت خاک آبرفتی بالای یک و نیم متر در هر خوشاب است که خود رطوبت خاک را حفظ و سطح عملکرد را افزایش می‌دهد امید است با کمک کشاورزی بتوانیم در ۱۴۰۳ در بخش بم پشت سطح زیر کشت دیم‌زار را به بالای ۳ هزار هکتار افزایش دهیم.

نظر شما