شناسهٔ خبر: 66887627 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

حریفان ایران در جام‌جهانی مشخص شدند

یاران شمسایی به فرانسه گواتمالا و ونزوئلا خوردند 

روزنامه جوان

وحید شمسایی، سرمربی‌تیم‌ملی، اما بر این باور است که هیچ تیمی را نباید دست‌کم گرفت: «جام جهانی میعادگاه بهترین‌های دنیاست. در دو سال اخیر گفته بودم که تیم‌های نوظهور فوق‌العاده‌ای شکل گرفته‌اند که فرانسه یکی از آنهاست.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: نقشه راه ایران در جام‌جهانی مشخص شد. روز یک‌شنبه هفته جاری مراسم قرعه‌کشی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ برگزار شد که طی آن ایران به همراه فرانسه، ونزوئلا و گواتمالا در گروه F قرار گرفت. تیم‌ملی فوتسال ایران که با قهرمانی در آسیا به جام‌جهانی فوتسال راه یافته است، براساس قرعه‌کشی انجام شده، اواخر شهریور و اوایل مهرماه در ازبکستان برابر حریفان خود به میدان می‌رود. به‌زعم بسیاری از جمله ناظم‌الشریعه، سرمربی سابق تیم‌ملی فوتسال ایران کار سختی برای صعود به عنوان صدرنشین از گروه F ندارد: «در یک بررسی ساده می‌توان گفت گروه ایران نسبت به دیگر گروه‌های حاضر در رقابت‌های جام جهانی آسان‌تر است و ما به راحتی می‌توانیم به مرحله دوم صعود کنیم. اگر کمی به عقب برگردیم در اکثر ادوار جام جهانی همیشه یکی از تیم‌های قدرتمند فوتسال دنیا در گروه ایران قرار داشته است. فرانسه برای اولین بار به این رقابت‌ها صعود کرده یا ونزوئلا که در ادوار مختلف در جام جهانی حضور داشته است و دیگر تیم همگروه ایران، گواتمالا نمی‌توانند حریف قدر و سختی برای تیم ملی کشورمان باشند. با توجه به راحتی تیم‌های همگروه ایران در مرحله گروهی، من فکر نمی‌کنم ملی پوشان کشورمان کار سختی برای صعود به مرحله دوم این رقابت‌ها داشته باشند و ما می‌توانیم در جام جهانی حضوری موفق داشته باشیم.»
وحید شمسایی، سرمربی‌تیم‌ملی، اما بر این باور است که هیچ تیمی را نباید دست‌کم گرفت: «جام جهانی میعادگاه بهترین‌های دنیاست. در دو سال اخیر گفته بودم که تیم‌های نوظهور فوق‌العاده‌ای شکل گرفته‌اند که فرانسه یکی از آنهاست. این تیم در سید دوم قرعه‌کشی قرار گرفت و در جمع ۱۰ تیم برتر رده‌بندی دنیا ایستاد. بازیکنان فرانسه در بهترین لیگ‌های دنیا به میدان می‌روند. ونزوئلا نیز پیشرفت زیادی کرده و در مرحله انتخابی جام جهانی در امریکای جنوبی بعد از برزیل و آرژانتین به مقام سوم رسید. گواتمالا هم که کیفیتی پایین‌تر و موقعیتی ضعیف‌تر از فرانسه و ونزوئلا دارد، در چند دوره جام جهانی شرکت کرده است، اما کارمان در مرحله دوم بی‌گمان سخت‌تر است. اگر به عنوان صدرنشین صعود کنیم به تیم دوم گروه E می‌خوریم که مراکش یا پرتغال است. البته سابقه بازی با مراکش را داشتیم، اما در هر دو بازی (شهریور ۱۴۰۱ و فروردین ۱۴۰۳) مقابل مراکش بازنده بودیم. به عنوان تیم دوم اگر صعود کنیم به تیم نخست گروه B می‌خوریم که احتمالاً کرواسی است. در صورت صعود به عنوان تیم سوم با اسپانیا یا آرژانتین بازی می‌کنیم. در هر صورت کارمان بسیار سخت است و بازی‌های جذاب و زیبایی از آب در خواهد آمد.»
البته مسیر ایران در مرحله گروهی چندان سخت نیست، اما بدون شک دست‌کم گرفتن حریفان کار دست هر تیمی از جمله ایران می‌دهد. با وجود این انتظارات از ایران در جام جهانی بالاست و باید دید قهرمان آسیا می‌تواند بار دیگر در جام‌جهانی نیز خوش بدرخشد یا خیر.

نظر شما