شناسهٔ خبر: 66887576 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

یاد شهدای خدمت در اختتامیه لیگ هندبال زنده شد

کاپ قهرمانی در دست مسی‌ها

روزنامه جوان

اختتامیه لیگ هندبال رنگ و بوی دیگری داشت؛ محور برگزاری این مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت بود. تجلیل از خانواده شهید الداغی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود

صاحب‌خبر -

 جوان آنلاین: مراسم اختتامیه لیگ‌برتر هندبال ایران با پیروزی قهرمان در دیدار تشریفاتی همراه بود. جام قهرمانی سی‌وششمین دوره رقابت‌ها در تالار هندبال طی مراسمی و با حضور میهمانان ویژه به تیم مس‌کرمان اهدا شد. تقابل مس کرمان با فراز بام دهدشت، دیدار عقب‌افتاده‌ای بود که به دلیل شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش برگزار نشد. مسی‌ها در حالی ۳۳ بر ۲۵ از سد حریف خود گذشتند که پیش از این قهرمانی‌شان سه هفته زودتر مسجل شده بود. تیم‌های نیروی زمینی شهید شاملی و گیتی‌پسند نیز در این فصل مقام‌های دوم و سوم لیگ را از آن خود کردند. 
 تجلیل از شهید غیرت
اختتامیه لیگ هندبال رنگ و بوی دیگری داشت؛ محور برگزاری این مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت بود. تجلیل از خانواده شهید الداغی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود. اهالی هندبال و همچنین میهمانان حاضر در سالن از رشادت شهید غیرت قدردانی کردند. همچنین پیراهن شماره ۸ تیم‌ملی به نام این شهید گرانقدر بایگانی و به خواهر شهید الداغی اهدا شد. 
 معرفی برترین‌ها
برترین‌های لیگ هندبال معرفی شدند. عنوان بهترین دروازه‌بانی به علی رحیمی‌کازرونی از مس کرمان رسید. افشین صادقی از مس کرمان بهترین بغل چپ لیگ شد. حسین جهانی از نیروی زمینی شهید شاملی برترین بغل راست لیگ لقب گرفت. امیرحسین فیروزبخت از نفت و گاز گچساران بهترین پخش‌کننده، میلاد قلندی از سپاهان برترین گوش راست، مجتبی حیدرپور برترین گوش چپ، یاسین کبیریان‌جو از سپاهان بهترین خط‌زن، طا‌ها شکوهی از تیم شهید شاملی پدیده رقابت‌ها، بهرام رستمی به‌عنوان بازیکن اخلاق، امیدرضا سرپوشی از گیتی‌پسند به‌عنوان برترین بازیکن و محمدمهدی موسوی برترین مربی معرفی شدند. 
 لیگ خاص
رئیس فدراسیون هندبال از همکاری باشگاه‌ها برای برگزاری مسابقات لیگ تشکر کرد. علیرضا پاکدل در جمع خبرنگاران از فراز و نشیب‌های این دوره لیگ‌برتر گفت: لیگ امسال با همه سختی‌هایش تمام شد. از آنجا که به خاطر برگزاری مسابقات آسیایی، قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک، لیگ با وقفه مواجه شد، می‌توان گفت این دوره لیگی خاص بود. باشگاه‌ها اگر نبودند هندبال ما این جایگاه را نداشت و از همه آن‌ها تشکر می‌کنم. همچنین تیم‌های مس کرمان و نیروی زمینی به جام باشگاه‌های آسیا صعود کرده‌اند. در هفته‌های آخر به دلیل فاصله کم تیم‌های بالا و پایین جدول، مسابقات حساسیت بیشتری پیدا کرده بود. ضمن اینکه همه ملی‌پوشان جوانان و نوجوانان در لیگ برتر به میدان رفتند. پاکدل در ادامه صحبت‌هایش به شهادت رئیس‌جمهور اشاره کرد و گفت: «در کمتر از یک سال تیم‌های هندبال ایران سه بار توسط شهید رئیسی مورد تجلیل قرار گرفتند. خانواده هندبال بدون شک این خاطرات را فراموش نخواهد کرد. امیدواریم راه این عزیزان را ادامه دهیم. از طرفی شهید الداغی، الگو و اسوه جوانمردی بود که ناجوانمردانه به شهادت رسید. رشته هندبال با این شهید شاخص برجسته شد و شماره ۸ تیم‌ملی را به یاد این بزرگوار بایگانی کردیم.» رئیس فدراسیون در پایان از آغاز اردو‌های تیم‌ملی خبر داد: «طبق برنامه تمرینات تیم‌ملی طی دو هفته آینده آغاز خواهد شد. از قبل گفته بودیم که کار متوقف نخواهد شد. در حال حاضر تیم‌ملی کارش را با هدایت رحیمی‌زاده ادامه خواهد داد، اما مشغول بررسی گزینه‌های خارجی نیز هستیم. حضور در تورنمنت ترکیه و انجام بازی تدارکاتی با تیم‌ملی این کشور هم در دستور کار قرار دارد.»

نظر شما