به گزارش سرویس خودروی اقتصادآنلاین، در ادامه جدیدترین قیمت خودروهای پرفروش بازار و کاهش قیمت آنها نسبت به روز گذشته (۶ خرداد) را بخوانید.
قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ نیز به ۶۳۴ میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته یک میلیون تومان ارزان شده است.
قیمت پژو ۲۰۷ دنده ای ارتقا یافته مدل ۱۴۰۳ نیز ۷۳۸ میلیون تومان شده است که نسبت به روز گذشته۲ میلیون کاهش پیدا کرده است.
قیمت پژو ۲۰۷ پانوراما دنده ای ارتقا یافته مدل ۱۴۰۳ نیز ۷۸۸ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۲ میلیون کاهش پیدا کرده است.
قیمت پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ نیز ۶۵۲ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۷ میلیون ارزان شده است.
قیمت پژو پارس ELX-TU۵ مدل ۱۴۰۲ نیز ۸۲۸ میلیون تومان شده است که نسبت به روز گذشته ۸ میلیون کاهش پیدا کرده است.
قیمت پژو پارس XU۷P مدل ۱۴۰۲ نیز ۶۲۳ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۱۷ میلیون ارزان شده است.
قیمت پژو پارس LX مدل ۱۴۰۲ نیز ۸۱۴ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته یک میلیون کاهش پیدا کرده است.
قیمت تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۲ به ۸۹۵ میلیون تومان رسیده است که طی یک روز گذشته ۵ میلیون ارزان شده است. قیمت تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳ ۹۲۵ میلیارد تومان شده است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون کاهش پیدا کرده است.
قیمت تارا دنده ای V۱ مدل ۱۴۰۲ نیز ۷۴۵ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون ارزان شده است.
قیمت تارا دنده ای V۱ پلاس ۶ سرعته مدل ۱۴۰۲ نیز ۷۸۵ میلیون تومان است که طی یک روز گذشته ۵میلیون ارزان شده است.
قیمت دنا پلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۲ به یک میلیاردو۲۰ میلیون تومان رسیده است که ۱۰ میلیون ارزان شده است.
قیمت دنا پلاس ۶ دنده توربو مدل ۱۴۰۲ نیز ۸۸۰ میلیون تومان است که تغییر کرده است.
دنا پلاس EF۷ ۵ دنده ساده مدل ۱۴۰۲ نیز به ۷۵۰ میلیون تومان رسیده است که ۱۰ میلیون ارزان شده است.
قیمت رانا پلاس مدل ۱۴۰۲ نیز ۵۸۰میلیون تومان است که تغییر کرده است. قیمت رانا پلاس ارتقا یافته مدل ۱۴۰۳ نیز ۶۱۰ میلیون تومان است که تغییر کرده است.
قیمت رانا پلاس پانوراما ارتقا یافته مدل ۱۴۰۲ نیز ۶۷۰ میلیون تومان شده است که ۵ میلیون ارزان شده است.
قیمت سمند سورن پلاس XU۷P بنزینی مدل ۱۴۰۲ نیز ۶۰۵ میلیون تومان است که تغییر نکرده است.
قیمت سمند سورن پلاس EF۷ دوگانه سوز مدل ۱۴۰۳ نیز ۷۷۰ میلیون تومان است که تغییر نکرده است.
قیمت هایما ۷X ۱.۶ لیتر توربو مدل ۱۴۰۲ نیز یک میلیاردو ۷۱۰ میلیون تومان است که ۷۰ میلیون ارزان شده است.
قیمت هایما ۸S مدل ۱۴۰۳ نیز یک میلیاردو۸۸۰ میلیون تومان است که ۲۰ میلیون کاهش پیدا کرده است.
قیمت هایما S۷ لیتر توربو پلاس ۱.۸ مدل ۱۴۰۳ نیز به یک میلیاردو۶۲۰ میلیون تومان رسیده است که ۱۰ میلیون تومان ارزان شده است.
قیمت وانت آریسان ارتقا یافته مدل ۱۴۰۳ نیز به ۴۳۰ میلیون تومان رسیده است که تغییر کرده است.
قیمت روز محصولات سایپا
قیمت اطلس G دنده ای مدل ۱۴۰۳ به ۵۶۳میلیون تومان رسید که طی یک روز گذشته ۲ میلیون ارزن شده است.
قیمت پراید ۱۵۱ SE تیپ DA مدل ۱۴۰۳ نیز ۳۲۳ میلیون تومان شده است که طی یک روز گذشته ۵ میلیون ارزان شده است.
قیمت چانگان CS ۳۵ پلاس تیپ ۳ مدل ۲۰۲۳ نیز یک میلیاردو۷۰۰ میلیون تومان شده است که تغییر کرده است.
قیمت ساینا S دنده ای بنزینی مدل ۱۴۰۳ نیز ۴۲۵ میلیون تومان است که تغییر کرده است.
قیمت ساینا S دوگانه سوز مدل ۱۴۰۳ نیز به ۴۴۰ میلیون تومان رسیده است که ثابت مانده است.
قیمت ساینا S اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ نیز ۵۰۵ میلیون تومان شده است که ۵ میلیون گران شده است.
قیمت شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۳ نیز ۸۳۵ میلیون تومان شده است که ۱۰ میلیون گران شده است.
قیمت شاهین G دنده ای مدل ۱۴۰۳ نیز ۷۳۵ میلیون تومان است که ۲۰ میلیون افزایش پیدا کرده است.
قیمت کوییک GX L دنده ای مدل ۱۴۰۳ نیز ۴۲۵ میلیون تومان است که ثابت مانده است.
قیمت کوییک R پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ نیز ۵۲۰ میلیون تومان است که ۵ میلیون گران شده است.
قیمت کوییک SR دنده ای مدل ۱۴۰۲ نیز ۴۲۵ میلیون تومان است که ۵ میلیون گران شده است.
قیمت کوییک دنده ای R مدل ۱۴۰۲ نیز ۴۲۰ میلیون تومان شده است که ۵ میلیون گران شده است.
رئیس سابق اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو تهران تصریح کرد: وعدههای وزارت صمت مبنی بر افزایش تولید خودرو و از یک سو و واردات خودرو به صورت گسترده از سوی دیگر برای تامین نیاز بازار عملی نشد؛ ضمن اینکه واردات خودرو محدود بوده و به چشم نمیآید، بعضی خودروهای وارداتی ۲۲ هزار دلاری با قیمت ۸۲ هزار دلاری به دست مشتری میرسد.
موتمنی بیان کرد: در خودروهای داخلی نیز شاهد اختلاف قیمت ۵۰ تا ۸۰ درصدی میان قیمت خودروهای کارخانهای و بازار آزاد هستیم و این نشان میدهد که نیاز بازار تامین نشده است؛ ضمن اینکه محصولات ارزانتر سایپا حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد و ماشینهایی مانند دنا و ۲۰۷، حدود ۸۰ درصد با نرخ کارخانه، اختلاف قیمت دارند.
وی افزود: اگر خودرو به صورت مرتب و روزانه فاکتور و در بازار عرضه میشد، فاصله قیمتی فعلی میان قیمت خودروهای کارخانهای و بازار وجود نداشت و این فاصله در نهایت ۵ تا ۱۰ درصد بود و ۸۰ درصد نبود.
رییس سابق اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو تهران ادامه داد: خودرو کالای مصرفی است، اگر به اندازه کافی تولید شود که جوابگوی نیاز بازار باشد، هیچ موقع چنین فاصله قیمتی ایجاد نمیشود و از نوسانات ارزی و نرخ تورم هم تاثیر نمیپذیرد؛ چون خودرو کالای سرمایهای شده نرخ تورم روی آن اثر میگذارد.
موتمنی گفت: نیاز بازار را باید خودروساز داخلی تامین کند، اگر نمیتوانند و توانایی ندارند، باید اجازه دهند که از طریق واردات انجام شود که انجام نشد؛ این کار وظیفه وزارت صمت بود که متاسفانه کوتاهی کرد.
عضو کمیسیون تخصصی اتاق اصناف ایران در مورد پیشبینی قیمت خودرو در سال جدید نیز گفت: قیمت خودرو در سال ۱۴۰۳ نیز به میزان تامین نیاز بازار و همچنین نرخ تورم بستگی دارد، اگر نرخ تورم کاهشی شود قیمت خودرو هم کاهش پیدا میکند.
∎