به گزارش سرویس خودروی اقتصادآنلاین، در ادامه جدیدترین قیمت خودروهای پرفروش بازار و کاهش قیمت آنها نسبت به روز گذشته (۵ خرداد) را بخوانید.
قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ نیز به ۶۳۵ میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون تومان ارزان شده است.
قیمت پژو ۲۰۷ دنده ای ارتقا یافته مدل ۱۴۰۳ نیز ۷۴۰ میلیون تومان شده است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون کاهش پیدا کرده است.
قیمت پژو ۲۰۷ پانوراما دنده ای ارتقا یافته مدل ۱۴۰۳ نیز ۷۹۰ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۲۰ میلیون کاهش پیدا کرده است.
قیمت پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ نیز ۶۶۰ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون ارزان شده است.
قیمت پژو پارس ELX-TU۵ مدل ۱۴۰۲ نیز ۸۴۰ میلیون تومان شده است که نسبت به روز گذشته تغییر نکرده است.
قیمت پژو پارس XU۷P مدل ۱۴۰۲ نیز ۶۵۰ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون ارزان شده است.
قیمت پژو پارس LX مدل ۱۴۰۲ نیز ۸۱۵ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون کاهش پیدا کرده است.
قیمت تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۲ به ۹۰۰ میلیون تومان رسیده است که طی یک روز گذشته ثابت مانده است. قیمت تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳ ۹۳۰ میلیارد تومان شده است که نسبت به روز گذشته تغییر کرده است.
قیمت تارا دنده ای V۱ مدل ۱۴۰۲ نیز ۷۵۰ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ثابت مانده است.
قیمت تارا دنده ای V۱ پلاس ۶ سرعته مدل ۱۴۰۲ نیز ۷۹۰ میلیون تومان است که طی یک روز گذشته ۱۰ میلیون ارزان شده است.
قیمت دنا پلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۲ به یک میلیاردو۳۰ میلیون تومان رسیده است که ۱۰ میلیون ارزان شده است.
قیمت دنا پلاس ۶ دنده توربو مدل ۱۴۰۲ نیز ۸۸۰ میلیون تومان است که تغییر کرده است.
دنا پلاس EF۷ ۵ دنده ساده مدل ۱۴۰۲ نیز به ۷۶۰ میلیون تومان رسیده است که ثابت شده است.
قیمت رانا پلاس مدل ۱۴۰۲ نیز ۵۸۰میلیون تومان است که تغییر کرده است. قیمت رانا پلاس ارتقا یافته مدل ۱۴۰۳ نیز ۶۱۰ میلیون تومان است که تغییر کرده است.
قیمت رانا پلاس پانوراما ارتقا یافته مدل ۱۴۰۲ نیز ۶۷۰ میلیون تومان شده است که ۵ میلیون ارزان شده است.
قیمت سمند سورن پلاس XU۷P بنزینی مدل ۱۴۰۲ نیز ۶۰۵ میلیون تومان است که تغییر نکرده است.
قیمت سمند سورن پلاس EF۷ دوگانه سوز مدل ۱۴۰۳ نیز ۷۷۰ میلیون تومان است که تغییر نکرده است.
قیمت هایما ۷X ۱.۶ لیتر توربو مدل ۱۴۰۲ نیز یک میلیاردو ۷۸۰ میلیون تومان است که ۲۰ میلیون ارزان شده است.
قیمت هایما ۸S مدل ۱۴۰۳ نیز یک میلیاردو۹۰۰ میلیون تومان است که تغییر کرده است.
قیمت هایما S۷ لیتر توربو پلاس ۱.۸ مدل ۱۴۰۳ نیز به یک میلیاردو۶۲۰ میلیون تومان رسیده است که ۱۰ میلیون تومان ارزان شده است.
قیمت وانت آریسان ارتقا یافته مدل ۱۴۰۳ نیز به ۴۳۰ میلیون تومان رسیده است که تغییر کرده است.
قیمت اطلس G دنده ای مدل ۱۴۰۳ به ۵۶۵میلیون تومان رسید که طی یک روز گذشته ۵ میلیون ارزن شده است.
قیمت پراید ۱۵۱ SE تیپ DA مدل ۱۴۰۳ نیز ۳۲۵ میلیون تومان شده است که طی یک روز گذشته ۵ میلیون ارزان شده است.
قیمت چانگان CS ۳۵ پلاس تیپ ۳ مدل ۲۰۲۳ نیز یک میلیاردو۷۰۰ میلیون تومان شده است که تغییر کرده است.
قیمت ساینا S دنده ای بنزینی مدل ۱۴۰۳ نیز ۴۲۵ میلیون تومان است که تغییر کرده است.
قیمت ساینا S دوگانه سوز مدل ۱۴۰۳ نیز به ۴۴۰ میلیون تومان رسیده است که ثابت مانده است.
قیمت ساینا S اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ نیز ۵۰۰ میلیون تومان شده است که تغییر نکرده است.
قیمت شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۳ نیز ۸۲۵ میلیون تومان شده است که ثابت مانده است.
قیمت شاهین G دنده ای مدل ۱۴۰۳ نیز ۷۱۵ میلیون تومان است که تغییر کرده است.
قیمت کوییک GX L دنده ای مدل ۱۴۰۳ نیز ۴۲۵ میلیون تومان است که ثابت مانده است.
قیمت کوییک R پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ نیز ۵۱۵ میلیون تومان است که تغییر کرده است.
قیمت کوییک SR دنده ای مدل ۱۴۰۲ نیز ۴۲۰ میلیون تومان است که تغییر نکرده است.
قیمت کوییک دنده ای R مدل ۱۴۰۲ نیز ۴۱۵ میلیون تومان شده است که ثابت مانده است.
عمادالدین جعفری، کارشناس بازار خودرو، در گفتوگو با تجارتنیوز خاطرنشان کرد: بازار خودرو در هفتهای که گذشت در رکود عمیقی فرو رفته بود و به نظر میرسد طی هفته آینده نیز این رکود ادامهدار باشد. چراکه قیمت ارز هم کاهشی بوده و بازار خودرو قیمت محصولات وارداتی را کاهشی میبیند. به خودروهایی مانند هیوندای کونا که در ابتدا با قیمتهایی فضایی همچون پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای فروش قرار میگرفتند، اقبال چندانی صورت نگرفت و هماکنون به نرخ سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رسیده و باز هم تقاضای چندانی برای آنها وجود ندارد.
او ادامه داد: آن دسته از افرادی که به طمع سود بالا، حواله خودروهای وارداتی را به قیمتهای گزاف خریداری کردند دچار ضررهای زیادی شدند تا درس عبرتی شود برای کسانی که به دنبال کسب سود از بازار مصرفی خودرو هستند. بازار خودرو در حال حرکت به این سمت بوده و کسانی که در گذشته به دید سرمایهگذاری وارد این بازار شده بودند، از آن صرف نظر کردهاند و نمیتوانند به آن اعتماد کنند.
جعفری توضیح داد: تنها خودرو پرحاشیهای که در هفتههای اخیر سود بالایی نصیب خریدار میکرد پژو پارس ایران خودرو بود، اما اتفاقی که افتاد این بود که خودرو فوق دیگر شمارهگذاری نمیشود و دست این افراد از سودهای چند صد میلیون تومانی کوتاه مانده است. به نظر میرسد بازار خودرو در هفته آینده نیز نوسان و رونق چندانی نداشته باشد و همچنان در رکود خواهد بود.
∎