شناسهٔ خبر: 66886318 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

نماینده فلسطینی‌تبار کنگره:

بایدن بهای حمایت از نتانیاهو را در انتخابات پرداخت می‌کند

نماینده فلسطینی‎‌تبار کنگره آمریکا با انتقاد از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و مواضع او در خصوص جنگ در غزه، او را شریک جرم نتانیاهو خواند که در انتخابات پیش رو هزینه حمایتش از نخست وزیر رژیم صهیونیستی را خواهد پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، رشیده طلیب، نماینده کنگره آمریکا در سخنانی تأکید کرد: آمریکایی‌هایی که از فلسطینی‌ها حمایت می‌کنند، دولت جو بایدن، و قانون‌گذاران کنگره را مجبور خواهند کرد تاوان حمایت بی‌قید و شرط خود از اسرائیل را در انتخابات آینده بپردازند.

طلیب در سخنانی که در کنفرانس مردمی فلسطین در دیترویت ایراد کرد، از جو بایدن، رئیس جمهور و قانونگذاران آمریکایی انتقاد کرد که بیشتر از صحنه‌های مرگ و ویرانی از غزه، از تظاهرات ضد اسرائیلی دانشجویان خشمگین هستند.

وی گفت: شرم‌آور است که دولت جو بایدن و همکاران من در کنگره همچنان به شیطان جلوه دادن دانشجویان ضد اسرائیلی و طرفدار فلسطین ادامه می‌دهند.

رشیده طلیب خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا گفت: امیدوارم شما به وضوح صدای ما را بشنوید، حمله به مرجعیت دادگاه کیفری بین‌المللی و مداخله در روند قانونی تنها به خاطر جلوگیری از اقدام قانونی علیه جنون بنیامین نتانیاهو است و مسئولان ارشد اسرائیلی است که مرتکب جنایت علیه بشریت شده‌اند.

وی، ادامه ارسال تسلیحات ایالات متحده به اسرائیل را محکوم کرد و انگشت اتهام خود را به سمت رئیس جمهور بایدن گرفت و گفت: شما همدست اسرائیل در جنایتش علیه فلسطینیان هستید.

وب‌سایت تایمز اسرائیل در مطلبی علیه طلیب مدعی شد که این کنفرانس از سوی جبهه خلق برای آزادی فلسطین برگزار شده است؛ گروهی که توسط ایالات متحده به عنوان «تروریست» طبقه‌بندی می‌شود.

نوامبر گذشته، مجلس نمایندگان ایالات متحده به طلیب به دلیل اظهارنظرهای وی در مورد جنگ اسرائیل علیه غزه رأی داد و 22 دموکرات به اکثریت جمهوری خواهان مجلس پیوستند تا طلیب را به اتهام «ترویج روایت‌های نادرست» محکوم کنند.

رأی نهایی با 234 رأی موافق در برابر 188 به نفع محکومیت طالب، تنها نماینده فلسطینی الاصل کنگره بود.

انتهای پیام

نظر شما