شناسهٔ خبر: 66886111 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اهالی فرهنگ، هنر و رسانه اردبیل به شهدای خدمت ادای احترام کردند

اردبیل - ایرنا - اهالی فرهنگ، هنر، رسانه، فعالان حوزه‌های قرآنی و تشکل‌های زیرمجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با برگزاری برنامه‌های متنوع به شهدای خدمت؛ رئیس جمهور شهید و همراهان ایشان ادای احترام کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، آئین ادای احترام به شهدای خدمت که عصر روز دوشنبه با حضور شخصیت‌ها، چهره‌ها و مدیران دستگاههای فرهنگی و هنری در مجتمع فدک اردبیل برگزار شد با برنامه‌های مرسوم و معمول تفاوت‌های محتوایی و شکلی داشت به نحوی که بعد از مزین شدن مراسم به آیات نورانی وحی، سرود ملی با اجرای زنده و هنرمندانه سربازان گروه موزیک مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

مجری برنامه استاد بحرالعلومی از استوانه‌های فرهنگ و هنر و از مدیران باسابقه استان بود و سه استاد موسیقی، خوشنویسی و نقاشی نیز روی صحنه با اهدای نوای محزون نی، نقاشی چهره ماندگار شهید جمهور و خوشنویسی دلکش نام و عنوان آیت الله رئیسی، حال و هوای معنوی خاصی به سالن بخشیده بودند.

سه شاعر جوان برای خوانش شعر انتخاب شده بودند و شعرخوانی‌ها همراه با نوای نی بود و ابیات سروده‌ها در پرده ای از موسیقی حزن انگیز به جان و دل مخاطبان نشست و یکی از آوازخوانان اردبیلی نیز با اجرای برنامه ای متین، حرمت اهالی موسیقی نسبت به شهید جمهور را نشان داد و سلام و صلوات مردم نشانگر دلنشین بودن بخش‌های متنوع این آئین بود.

شهادت به معنی عمر طولانی یافتن است

معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استاندار اردبیل در این برنامه گفت: ما دارای تمدنی هستیم که شخصیت و انسان را تربیت می‌کند و شما کشوری پیدا نمی‌کنید که به اندازه ایران و ایرانیان در فقدان شخصیتی خدمتگزار محزون باشد از اینرو در واقعه از دست دادن رئیس جمهور شهید و همراهان وی، بسیاری از کشورها با ما همدردی کردند.

رضا قاسمیان افزود : شیطان‌هایی که در دنیا حاکم هستند،دوست دارند، انسانها در زیر یوغ آنان باشند اما انقلاب اسلامی درصدد هدایت انسانها به معنویت و دینداری است و ما در دنیا سربلند هستیم و با افتخار زندگی می‌کنیم.

معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استاندار اردبیل اظهار کرد: متاسفانه در دنیا هرچه اقتصاد دستور دهد، فرهنگ می‌گوید چشم! از این رو بشریت عقب می‌ماند در حالی که فرهنگ زیرساخت است و باید اقتصاد نیز از آن نشات بگیرد؛ عمر انسانها فقط به اندازه اخلاص آنهاست؛ انسانی ظرف چهل روز فراموش می‌شود در حالی که انسانی مثل امام حسین (ع) قرن‌ها زنده است، بنابراین شهادت یعنی عمر طولانی یافتن است.

قاسمیان گفت: شهید آیت الله رییسی هرگز در انتخابات از قواعد اخلاق خارج نشد زیرا سیاست ما ریشه در ارزش‌های انسانی و الهی دارد در حالی که سیاست غرب ریشه در نفسانیات دارد و رقابت در دولت رییسی همراه با خیرخواهی بود همچنانکه ۲ رقیب سرسخت دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز مغان بعد از خاتمه انتخابات، با هم دست داده و به مانند گذشته در کنار هم قرار گرفتند.

او ادامه داد: سیاست دینی که ارزش‌های الهی در آن جاری است بی شک نجات‌بخش است و ما توفیق این را یافتیم که در دولت رئیس جمهور شهید خدمت کردیم و باید سیاست و راهبرد او که استفاده از همه ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم است، تداوم یابد.

معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استاندار اردبیل تاکید کرد: اکنون مهمترین رسالت ما حضور پر شور و چشمگیر در انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیر ماه است تا با انتخاباتی پر شور، فردایی بهتر و روشن تر را برای کشور عزیز خود رقم بزنیم.

شهید جمهور در خاطره ملت ایران ماندگار شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل هم در این آئین با اشاره به همکاری دستگاه های فرهنگی استان برای برگزاری این برنامه گفت: هدف دست اندرکاران این برنامه‌ها ادای احترام قلبی به رئیس جمهور شهید و یاران اوست و اطمینان داریم ملت ایران به رسم قدردانی از خدمات آیت الله رئیسی هرگز او را فراموش نخواهند کرد.

امیر رجبی افزود: خدمت به خلق در نظام جمهوری اسلامی، امری مقدس است و خدمتگزاری هر چه با اخلاص و صداقت همراه باشد، سبب ماندگاری خادم در دلها و جانها می‌شود و رئیس جمهور شهید ما نیز به جهت اخلاص در عمل در یاد و قلب مردم جاودانه شد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رییس‌جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت تبریز در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و با همراهان خود همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

نظر شما