شناسهٔ خبر: 66884594 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نوه امام راحل(ره): با رفتن یک خدمتگزار در صف آهنین ملت خللی ایجاد نمی شود

تهران - ایرنا - حجت الاسلام سید علی خمینی نوه امام راحل (ره) در آیین گرامیداشت شهادت آیت الله سید ابراهیم رییسی و همراهان در نجف اشرف، گفت: جمهوری اسلامی یک نظام مستحکم و مقتدر است و با رفتن یک خدمتگزار در صف آهنین ملت خللی ایجاد نمی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، آیین گرامیداشت شهادت آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور اسلامی ایران ، حسین امیر عبدالهیان وزیر امور خارجه و همراهان به میزبانی سرکنسولگری کشورمان در نجف اشرف با حضور آیت الله سید مجتبی حسینی نماینده مقام معظم رهبری، حجت الاسلام و المسلمین سید علی خمینی نوه امام راحل (ره) و مسئولین و کارکنان نمایندگان نهادها و سازمان‌های جمهوری اسلامی ایران در عراق برگزار گردید.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی خمینی نوه امام راحل (ره) در سخنانی ضمن بزرگداشت شهدای سانحه سقوط بالگرد ریاست جمهور شهید، گفت: نظام جمهوری اسلامی به اقتداری رسیده است که با رفتن رئیس جمهور که بالاترین مقام اجرائی است کوچکترین خللی و تزلزلی در فعالیت‌های کشور و مردمش ایجاد نمی‌شود، این سخن به این معنا نیست که تاثیر رئیس جمهور را نفی کند، بلکه این نشان دهنده آن است که نظام جمهوری اسلامی بعنوان یک سیستم پویا و فعال، کاملا یک نظام مستحکم و مقتدر را توانسته ایجاد کند که با رفتن یک خدمتگزار در صف آهنین ملت خللی ایجاد نگردد.

وی افزود: امام راحل (ره) با آن عظمت شان همه دنیا گمان می‌کردند که با رحلت ایشان شاید جمهوری اسلامی تمام شود. امام در وصیت نامه نوشته اند که باور نکنید که با رفتن یک خدمتگزار در صفوف آهنین ملت خللی ایجاد خواهد شد.

حجت الاسلام سید علی خمینی در ادامه به تبیین مبانی و دلایل استحکام و استقرار نظام جمهوری اسلامی پرداخت و اظهار داشت: جمهوری اسلامی یک نظام مستحکم است و این اقتدار و استحکام آن بر سه پایه منطق و آرمان‌ها؛ پشتوانه عظیم نیروهای مومن و رهبری مقام معظم رهبری قرار دارد.

وی ادامه داد همانگونه که اپوزوسیون و مخالفین جمهوری اسلامی هیچ حرفی بالاتر از شعار اساسی انقلاب اسلامی "استقلال، آزادی و جمهوری و اسلامی" مطلبی ارایه نکرده اند.

نوه امام راحل (ره) با بیان اینکه کلام امام در ابتدای نهضت از حیث منطق بالاتر از منطق حکومت پادشاهی بودف افزود: منطق است که می‌تواند یک نظام را مستحکم کند. شعار نمی‌تواند یک نظام را مستحکم کند و تاکنون منطقی بالاتر از منطق جمهوری اسلامی ارایه نشده است.

وی خاطرنشان کرد که اگر در جمهوری اسلامی نقص و اشکالی وجود داشته باشد، اشکال از آرمان ها نیست بلکه در نحوه عملکردها است و نسبت به اصل مساله آرمان‌ها و منطق جمهوری اسلامی مشکلی وجود ندارد. لذا یکی از ارکان اصلی استحکام نظام جمهوری اسلامی در منطق، حرف و آرمان آن است.

سید علی خمینی تاکید کرد: غالب ملت ایران مردم مومن و متدین هستند و این پشتوانه عظیمی که باعث استحکام جمهوری اسلامی می‌شود در همین تشییع جنازه ها به صحنه آمد. این حضور عظیم مردم است که علاقه مندان آن آرمان‌ها و آن منطق را دلگرم می‌کند و استواری و استحکام ما را به دنیا نشان می‌دهد. مردم در سراسر دنیا برای مسئولین حکومتی اینگونه ابراز علاقه نمی‌کنند و برای کشته شدگان و شهیدان این چنین مجالسی برگزار نمی‌گردد.

وی تصریح کرد: ملت ایران اگر از برخی عملکردها ناراضی و ناراحت هستند اما همیشه به صحنه آمده اند. مردم نسبت به خیلی از مسائل انتقاد دارند اما اصل جمهوری اسلامی، وقتی پایش وسط می‌آید بارها به دنیا ثابت کرده اند که پشتیبان آرمان‌های امام راحل (ره) و انقلاب هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی خمینی در ادامه سخنان خود به جایگاه والای رهبری در جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: مردم وقتی حضرت آیت الله خامنه ای این شخصیت باصلابت و فاضل را می‌بینند دلگرم شده و به ادامه راه امیدوار می‌شوند.

وی تاکید کرد که بدون شک رهبری معظم انقلاب اسلامی از ارکان استحکام نظام جمهوری اسلامی است و واقعا ایشان یک پشتوانه ای است که باید روز و شب برای سلامتی و عافیت مقام معظم رهبری دعا کنیم.

نوه امام راحل (ره) افزود: رهبری رهبر معظم انقلاب اسلامی این قوه عاقله ممتاز نظام جمهوری اسلامی واقعا تحسین برانگیز است. به عنوان مثال در سخت ترین شرایط بین المللی نظامی بتواند پهپاد آمریکایی را ساقط کند یا پایگاه امریکایی عین الاسد را با موشک مورد هدف قرار دهد و یا در عملیات وعده صادق به رژیم صهیونیستی صدها موشک شلیک می‌کند نشان دهنده این است که قوه عاقله ای این نظام را در این چهل سال به نحوی اداره کرده است که مردم با اطمینان خاطر به زندگی روزمره خودشان ادامه داده‌اند.

نظر شما