شناسهٔ خبر: 66883814 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جرقه روابط با کشورهای عربی در دوران وزارت شهید امیرعبداللهیان زده شد

قم- ایرنا - رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در قم با اشاره به رفاقت و نزدیکی به وجود آمده با کشورهای عربی در دوره وزارت شهید امیرعبداللهیان گفت: در دوره وزارت این شهید بزرگوار جرقه احیای روابط با کشورهایی که از ما فاصله گرفته بودند، ایجاد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید مکارم عصر دوشنبه در آیین بزرگداشت شهیدان خدمت در مجتمع فرهنگی هنری شهید آوینی قم با اشاره به عملکرد وزارت خارجه دولت سیزدهم اظهار داشت: در دوره ریاست جمهوری شهید آیت‌الله رئیسی وزارت امور خارجه در جشنواره شهید رجایی در بین همه وزارت‌خانه‌ها به مقام اول دست پیدا کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: اقدامات شهید امیرعبداللهیان به عنوان وزیر امور خارجه واقعا ستودنی است.

مکارم با یادآوری رفاقت و نزدیکی ایجاد شده با کشورهای عربی در دوره وزارت شهید امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: برای تشییع پیکرهای شهیدان خدمت، حتی کشورهایی نظیر بحرین، مصر و سودان که رابطه‌ای با آنها نداریم نیز در سطوح عالی شرکت کردند.

وی بیان داشت: در دوره وزارت شهید امیرعبداللهیان جرقه احیای روابط با کشورهایی که از ما فاصله گرفته بودند، ایجاد شد.

مکارم در بخش دیگری سخنان اخلاص را از ویژگی‌های بارز شهید امیرعبداللهیان دانست و گفت: وزیر امور خارجه شهید، برای داشتن پُست و منصب رغبتی نشان نمی‌داد.

وی همچنین به نقل از خانواده شهید امیرعبداللهیان بیان کرد: آن شهید بزرگوار همیشه دعا می‌کرد، اگر خدا به او مقام دنیوی می‌دهد، در نزد او کمترین ارزشی نداشته باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: شهید عبداللهیان به مناصب دنیوی، جز خدمت به مردم هیچ نگاهی نداشت.

مکارم همچنین سخت‌کوشی، پُرکاری و بیخوابی را نیز از جمله مشخصه‌های وزیر امور خارجه دولت سیزدهم ذکر کرد و گفت: از ویژگی‌های مهم وزیر امور خارجه شهید، نزاکت فوق‌العاده در اخلاق و ادب است، به گونه‌ای که هیچ کس نمی‌توانست در اخلاق مداری با او رقابت کند.

نماینده وزارت خارجه در قم با بیان این مطلب که طعنه‌های زیادی به شهید امیرعبداللهیان زده شد گفت: اعضای گروهک منافقان که در آلبانی مستقر هستند، کلیپ‌هایی را علیه وزیر امور خارجه می‌ساختند، و سعی داشتند تا شان و مقام وزارت خارجه را پایین بیاورند، اما این اقدام‌ها هیچ‌گاه منجر به عصبانیت این شهید نشد.

رئیس جمهور شهید با محرومیت آشنا بود

پدر شعر آیینی کشور نیز با بیان اینکه مسئولانی که در جمهوری اسلامی انجام وظیفه می‌کنند باید اهل درد باشند گفت: بی‌دردی بالاترین دردهاست.

محمد علی مجاهدی ادامه داد: رئیس جمهور شهید ما از زمره افرادی بود که با درد نشو و نما کرده بود، و با این مقوله عرفانی به خوبی آشنایی داشت.

وی در ادامه افزود: انسان بی درد و بی‌تفاوت که به لحاظ اجتماعی برای خود هیچ مسئولیتی تعریف نمی‌کند، در جامعه اسلامی جایگاهی ندارد.

استفاده شهید رئیسی از رسانه، حکیمانه بود

رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز قم نیز طی سخنانی با بیان این نکته که ما رئیس جمهورهای زیادی داشتیم که خودشان به معنای واقعی رسانه بودند یا در استفاده از رسانه تبحر زیادی داشتند گفت: شهید آیت‌الله رئیسی از رسانه به شکل حکیمانه استفاده می‌کرد.

محمد حسین همتی‌نژاد افزود: آیت‌الله رئیسی تمایلی نداشت که نشان دهد آدم ساده‌زیستی است.

وی برخی مصادیق ساده‌زیستی رئیس جمهور شهید را مورد اشاره قرار داد و گفت: تا زمان شهادت رئیس جمهور کسی نمی‌دانست مادر و یا اعضای خانواده او زندگی ساده و بی‌تکلفی دارند و این جز عزم ایشان بر عدم نمایش ساده زیستی شان نبود.

رئیس ایرنای قم تصریح کرد: شهید رئیسی اما برای اینکه تواضع و فروتنی‌اش را به مردم نشان دهد، هیچ سیاست‌ورزی نداشت.

وی گفت: معاندان بعضا رئیس جمهور محبوب و مردمی را در شبکه‌های اجتماعی مورد تمسخر قرار می‌دادند، ولی این اهانت‌ها هیچ وقت باعث نشد تا در پیشگاه مردم تواضع نکند.

همتی‌نژاد اضافه کرد: آیت‌الله رئیسی به خضوع در برابر مردم تاکید ویژه‌ای داشت.

وی با بیان این مطلب که رئیسی هیچ وقت سعی نکرد از رسانه برای رسیدن به هدف‌هایش بهره‌برداری کند بیان داشت: خیلی‌ تهمت‌ها شنید، ولی پاسخ تهمت‌زنندگان را در رسانه نداد.

وی همچنین ادامه داد: بسیاری از مسائل وجود داشت، که رئیسی اگر در رسانه‌ها مطرح می‌کرد، باعث عقب راندن مخالفان می‌شد.

رئیس ایرنای قم اظهار کرد: رئیسی هیچ وقت از جایگاه‌ ریاست جمهوری و ابزارهای حکمرانی که در اختیار داشت، برای محدود کردن فعالان رسانه‌ای استفاده نکرد.

آیین بزرگداشت هفتمین روز شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر شهدای خدمت با حضور جمعی از هنرمندان، خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای در قم برگزار شد.

نظر شما