شناسهٔ خبر: 66883295 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تأکید امارات بر پایبندی رژیم صهیونیستی به حکم دیوان لاهه

تهران- ایرنا- وزارت امور خارجه امارات متحده عربی امروز (دوشنبه) جنایت رژیم صهیونیستی در رفح را محکوم و بر ضرورت پایبندی رژیم صهیونیستی به حکم دیوان بین‌المللی دادگستری تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری امارات (وام)، وزارت امور خارجه این کشور در بیانیه‌ای تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی در نوار غزه که آخرین مورد آن بمباران چادرهای آوارگان فلسطینی در رفح و شهادت و زخمی کردن ده‌ها نفر از آن‌ها بود، محکوم کرد.

در این بیانیه بر اهمیت دستیابی به توافقی برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه، حمایت از غیرنظامیان و پایبندی به اجرای تدابیر مندرج در حکم صادره از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری در خصوص توقف فوری حملات علیه رفح و نیز بازگشایی گذرگاه رفح، تأکید شده است.

امارات همچنین خواستار تشریک مساعی بین‌المللی برای توقف حملات در سراسر فلسطین، کاهش وضعیت فاجعه‌بار انسانی در نوار غزه به دلیل تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی و ضرورت تضمین ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه، شد.

ارتش رژیم صهیونیستی نیمه شب گذشته با حمله به اردوگاه آوارگان در شهر رفح در جنوب نوار غزه دستکم ۴۱ فلسطینی از جمله زنان و کودکان را شهید و ده ها نفر دیگر را زخمی کرد.

جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی یکشنبه شب در بیانیه‌ای جداگانه به کشتار ارتش رژیم صهیونیستی در شمال غرب شهر رفح واکنش نشان دادند و این جنایت را بی‌اعتنایی و اهانت آشکار به حکم اخیر دیوان بین المللی دادگستری مبنی بر لزوم توقف حملات به این شهر دانستند و دولت آمریکا و جوبایدن رئیس جمهور این کشور را به طور ویژه مسئول این جنایت اعلام کردند.

دیوان بین المللی دادگستری روز جمعه با ۱۳ رای موافق و ۲ رای مخالف حکم توقف فوری عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را صادر کرد و بازگشایی گذرگاه رفح را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه خواستار شد.

این حکم دیوان بین المللی دادگستری با استقبال گسترده‌ای در سطح بین المللی همراه شد.

نظر شما