شناسهٔ خبر: 66883218 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی:

بارش‌های فصل بهار می‌تواند بخشی از کمبودها را جبران کند

جواد افتخاری

 مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: بارش‌های فصل بهار می‌تواند بخشی از کمبود و نیازهای آب شرب برخی روستاها و یک شهر استان (قوچان) را که از منابع سطحی استفاده می‌کنند، جبران کند، اما این استان همچنان با کسری آب به میزان ۱۱۰۰ لیتر بر ثانیه مواجه است.

صاحب‌خبر -

حسین امامی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به افت ۵ تا ۱۰ درصدی سالانه آب دشت‌ها در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: منابع زیرزمینی ۹۰ درصد آب شرب مشترکان استان را تأمین می‌کنند.

بارش‌های فصل بهار می‌تواند بخشی از کمبود و نیازهای آب شرب برخی روستاها و یک شهر استان (قوچان) را که از منابع سطحی استفاده می‌کنند، جبران کند، اما این استان همچنان با کسری آب به میزان ۱۱۰۰ لیتر بر ثانیه مواجه است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی تأکید کرد: کسری مخازن زیرزمینی همچنان به عنوان چالش بخش آب شرب استان پهناور خراسان رضوی باقی است.

امامی نیاز آبی استان را ۱۵ هزار و ۶۰۰ لیتر بر ثانیه اعلام کرد و با اشاره به تلاش آبفا برای پایدارسازی وضعیت آب شرب شهرها و روستاهای استان اظهار کرد: پروژه‌های این بخش که شامل حفر، تجهیز، جابجایی و احیای ۴۴۷ حلقه چاه، اجرا و بازسازی ۹۱۱ کیلومتر خط انتقال، ساخت مخزن ذخیره به ظرفیت ۱۱۹ هزار و ۳۲۰ مترمکعب و احداث و بازسازی ۱۴ ایستگاه پمپاژ است بین ۳۰ تا ۶۵ درصد پیشرفت دارد.

وی اعتبار مورد نیاز تکمیل این تعداد پروژه را ۱۳ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ۳۶ شهر به عنوان مناطق دارای تنش اولویت یک در سال جاری است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی خاطرنشان کرد: کسری آب در این شهرها در پیک مصرف ۱۰۹۴ لیتر بر ثانیه است.

انتهای پیام

نظر شما