شناسهٔ خبر: 66883159 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در اردیبهشت ماه امسال؛

افزون بر ۳۳ میلیون تردد در جاده‌های استان اصفهان ثبت شد

اصفهان- رییس مرکز مدیریت راه‌های استان اصفهان از ثبت افزون بر ۳۳ میلیون و۶۰۳ هزار و ۷۰۹ تردد در جاده‌های این استان طی ماه گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم تاکی اظهار داشت: با توجه به جمع بندی اطلاعات تردد ثبت شده در اردیبهشت ماه سال جاری توسط سامانه‌های پلاک خوانی و تردد شماری برخط در محورهای مواصلاتی استان، متوسط تردد ساعتی به ۴۲۵ خودرو در ساعت رسیده است که نسبت به ماه قبل سه درصد افزایش داشته است.

وی افزود: همچنین متوسط تردد روزانه وسایل نقلیه سبک نسبت به بازه مشابه ماه گذشته حدود ۲۶ درصد افزایش یافته است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان اصفهان اضافه کرد: مجموع تردد ثبت شده از پلاک‌های مشاهده شده توسط سامانه‌های ثبت تخلف عبور و مرور تعداد ۳۳ میلیون و۶۰۳ هزار و ۷۰۹ خودرو بوده که مربوط به تعداد ۲ میلیون و ۸۰۳ هزار و ۲۰۷ خودروی یکتا است.

به گفته تاکی، مجموع تردد خودروهای پلاک استان اصفهان در سایر استان‌ها تعداد ۳۲ میلیون و ۴۶۲ هزار و ۸۹۴ پلاک، مربوط به ۲ میلیون و ۸۵۳ هزار و ۳۲۲ خودروی یکتا است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین تردد وسایل نقلیه در اردیبهشت ماه مربوط به روز ۱۵ اردیبهشت با تردد ۱میلیون و ۴۱۰ هزار و ۱۲۴ خودرو و کمترین تردد در تاریخ ۱۷ اردیبهشت با تردد یک میلیون و ۱۲۷ هزار و ۴۸۹ وسیله نقلیه بوده است. همچنین ساعت اوج تردد روز دوشنبه مورخ ۳۱ اردیبهشت ساعت ۱۷ تا ۱۸ با تعداد ۶ هزار و ۳۳۶ تردد در ساعت گزارش شده است.

تاکی با اشاره به کاهش ۱۲ درصدی میزان تردد ورودی به استان و همچنین کاهش هشت درصدی تردد خروجی استان در اردیبهشت ماه نسبت به فروردین اضافه کرد: تعداد تردد ورودی به استان از سه میلیون و ۲۷۷ هزار و ۸۹۰ تردد در فروردین ماه به ۲ میلیون و ۸۶۱ هزار و ۳۹۰ و خروجی از استان از سه میلیون و ۲۴۵ هزار و ۸۹۰ تردد به ۲ میلیون و ۹۸۷ هزار و ۸۱۸ در اردیبهشت ماه رسیده است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان اصفهان افزود: درصد تردد ناوگان سنگین حدود ۲۲ درصد از کل تردد گزارش شده است که نسبت به ماه قبل حدود ۵ درصد افزایش یافته است. همچنین سرعت متوسط در محورهای استان در اردیبهشت ماه ۸۷ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است که نسبت به ماه قبل یک درصد افزایش داشته است.

تاکی با بیان اینکه بیشترین تردد به ترتیب در محورهای ۵ شهرستان اصفهان، فلاورجان، شهرضا، تیران و کرون وکاشان به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: بیشترین متوسط سرعت به ترتیب در محورهای پنج شهرستان نطنز، گلپایگان، اردستان، زرین شهر و خمینی شهر به ثبت رسیده است.

وی افزود: بیشترین تردد به ترتیب در محورهای اصفهان-بهارستان (رفت و برگشت)، آزادراه اصفهان- زرین شهر (فلاورجان) (رفت و برگشت)، کمربندی شرق اصفهان (جاده نائین – سپاهان شهر) (رفت و برگشت)، اصفهان – شهرضا (سه راهی مبارکه) (رفت و برگشت)، و تیران – نجف آباد (رفت و برگشت) گزارش شده است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها درخصوص تردد ناوگان سنگین ابراز کرد: بیشترین درصد تردد به ترتیب در محورهای رامشه – ابرکوه (رفت و برگشت)، خمینی شهر – نجف آباد (رفت و برگشت)، خور – انارک (خور – سه راهی جندق) (رفت و برگشت)، خمینی شهر – نجف آباد و مورچه خورت – میمه (سه راهی نطنز – مورچه خورت) ثبت شده است.

به گفته وی، بیشترین درصد متخلف سرعت نیز در محورهای فرودگاه اصفهان – (قهجاورستان) (رفت و برگشت)، بهارستان – اصفهان، خمینی شهر – نجف آباد، اردستان – نطنز (آزادراه کنار گذر شرق – کیلومتر ۱) (رفت و برگشت) و آزادراه شاهین شهر - اصفهان (آزادراه معلم) (رفت و برگشت)، ثبت شده است.

تاکی با بیان اینکه ۵۹ درصد از پلاک‌های مشاهده شده در استان در اردیبهشت ماه مربوط به تردد پلاک‌های بومی بوده است، افزود: پلاک‌های استان‌های تهران، فارس، چهارمحال بختیاری، یزد و خوزستان به ترتیب با ۱۰ ،۷، ۶، ۲ و ۲ درصد بیشترین سهم تردد غیر بومی را در استان اصفهان داشته‌اند.

وی تصریح کرد: پراکنش خودروهای پلاک اصفهان به ترتیب در استان‌های قم، تهران، مرکزی، چهارمحال بختیاری و فارس به ترتیب ۹، ۷، ۴، ۳ و ۲ درصد است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان اصفهان گفت: ۳۳ درصد پلاک غیربومی در اردیبهشت ماه سال جاری ماندگاری کمتر از ۱ روز در استان اصفهان داشته‌اند و سهم ماندگاری ۱ تا ۲ روز، ۲ تا ۳ روز، ۳ تا ۴ روز و ۴ تا ۵ روز برای خودروهای غیر بومی به ترتیب ۱۲، ۹، ۶ و ۵ درصد بوده است.

نظر شما