شناسهٔ خبر: 66881311 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان:

واحدهای صنعتی آلاینده بهارستان در لیست پرداخت عوارض قرار خواهند گرفت

بهارستان - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان گفت: واحدهای آلاینده زیست محیطی در صورت بی توجهی به اخطاریه های ابلاغی، در لیست واحدهای آلاینده به منظور پرداخت عوارض آلایندگی قرار خواهند گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمد علی جودکی روز دوشنبه در تشریح این خبر، اظهار داشت: این اداره به منظور پایش عملکرد محیط زیستی واحدهای مستقر در حوزه استحفاظی خود، ضمن گشت و پایش های صورت گرفته، از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به شش مورد نمونه برداری شیمیایی و میکروبی آب های سطحی شهرستان و ۱۴ مورد نمونه برداری خروجی فاضلاب و پساب واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی طی فصل بهار اقدام کرده است.

وی افزود: هفت واحد آبکاری، دو واحد غذایی، دو واحد خدماتی، دو واحد فلزی و یک واحد دامداری از جمله این واحدها هستند که مورد بررسی قرار گرفته اند.

جودکی در ادامه با بیان اینکه پارامترهای شیمیایی، میکروبی و فلزات سنگین احتمالی موجود در این نمونه ها توسط آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران آنالیز شد، اضافه کرد: با توجه به مغایرت نتایج شش نمونه با استانداردهای ملاک عمل، برای واحدهای آلاینده جهت اصلاح عملکرد، اخطاریه زیست محیطی صادر و ابلاغ شد.

وی با اشاره به اینکه اجرای نمونه برداری های دوره ای و سرزده و ابلاغ اخطاریه ها به واحدهای متخلف در راستای جلوگیری از ادامه روند آلایندگی صورت می گیرد، در خصوص اقدامات بازدارنده این اداره به منظور کنترل و رفع آلایندگی، تصریح کرد: در صورت بی توجهی این واحدها به اخطاریه های ابلاغی و نداشتن اقدام مثبت جهت بهبود عملکرد محیط زیستی، علاوه بر برخوردهای قانونی و حقوقی، نام آنها در لیست واحدهای آلاینده دوره اول سال جاری و به منظور پرداخت عوارض آلایندگی قرار خواهد گرفت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان در پایان، اذعان داشت: به منظور بررسی وضعیت کیفی سه رودخانه فصلی شهرستان، شش مورد نمونه برداری شیمیایی و میکروبی از آنها در هفته جاری به عمل آمد که به منظور سنجش پارامترهای محیط زیستی به آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران ارسال شد.

نظر شما