شناسهٔ خبر: 66881309 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

راهنمای خرید نبشی بصورت انلاین

نبشی از جمله پر استفاده‌ترین مقاطع فولادی به شمار می‌آیند. این مقاطع با ویژگی‌های مختلفی عرضه شده و در بخش‌های مختلف سازه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. پیش از تهیه و خریداری نبشی باید به فاکتورهای مهمی نظیر ابعاد و اندازه، کاربرد، کیفیت و تولیدکنندگان این مقاطع فولادی توجه داشت. روش و نحوه خرید نبشی بصورت انلاین در این مقاله به شما راهنمایی می شود.

صاحب‌خبر -

ایرنابازار- نبشی‌ها از جمله مصالح ساختمان‌سازی هستند که در صنایع مختلف کاربرد دارند. با توجه به تنوع بالای این محصولات، مراجعه به راهنمای خرید نبشی ضرورت می‌یابد. استفاده از این مقاطع فولادی به قدری گسترده و وسیع است که برای انتخاب نوع مناسب آن‌ها می‌بایست اطلاعات کافی را در دسترس داشته و از کاربرد هر یک از آن‌ها درک کاملی داشته باشید؛ چراکه، یک انتخاب نادرست می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

اهمیت راهنمای خرید نبشی

نبشی از جمله پراستفاده‌ترین مقاطع فولادی به شمار می‌آیند. این مقاطع با ویژگی‌های مختلفی عرضه شده و در بخش‌های مختلف سازه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. پیش از تهیه و خریداری نبشی می‌بایست به فاکتورهای مهمی نظیر ابعاد و اندازه، کاربرد، کیفیت و تولیدکنندگان این مقاطع فولادی توجه داشت. بنابراین، راهنمای خرید نبشی و اطلاعات کاربردی در این زمینه قادر هستند تا انتخاب را به امر آسان‌ترین مبدل سازند. هم‌اکنون وب‌سایت‌های ایرانی محدودی از این قابلیت و ویژگی برخوردار بوده و توانسته‌اند خدمات و اطلاعات ارزنده‌ای را در اختیار کاربران قرار دهند. با مراجعه به این وب‌سایت‌ها قادر خواهید بود تا قیمت نبشی را بر اساس نوع، سایز و شرکت تولیدکننده آن‌ها مشاهده کنید.

مهم ترین نکاتی که پیش از خرید نبشی باید بدانید

پیش از خریداری نبشی می‌بایست به چند نکته مهم دقت داشته باشید، که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت:

نحوه نام گذاری نبشی

نخستین نکته‌ای که در راهنمای خرید نبشی بدان اشاره می‌شود، نحوه نام‌گذاری این مقاطع است؛ چراکه، در هنگام استعلام قیمت این محصولات، ابتدا اسم و سایز آن‌ها مطرح می‌شود. آنچه که در بازار به عنوان سایز مطرح می‌شود، اندازه بال این محصول است. به طور مثال، منظور از نبشی 6، نبشی با اندازه بال 60 میلی‌متر است.

انواع نبشی از لحاظ جنس و کاربرد

جنس نبشی می‌بایست بر اساس کاربرد آن‌ها انتخاب شود. نوع رایج نبشی با استفاده از فولاد ساخته می‌شوند؛ اما انواع دیگری نیز وجود داشته که برای کاربرهای خاصی عرضه می‌شوند. در ادامه کاربرد انواع نبشی در صنایع مختلف را مشاهده خواهید کرد:

  • فولادی: که اغلب از نوع ST33، ST37 و ST44 هستند و برای صنعت ساختمان‌سازی کاربرد دارند.
  • اسپیرال: به نوعی از نبشی‌ها اطلاق می‌شود که از قابلیت جوشکاری و سوراخ‌کاری بسیار بالایی برخوردار هستند. این مقاطع بسیار منعطف و شکل‌پذیر هستند.
  • آلومینیومی: برای اتصالات پل‌ها، باربرها و ستون‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • استنلس استیل: برای اماکن و اقلیم‌های مرطوب گزینه‌های ایده‌آلی محسوب می‌شوند. البته از این نبشی نمی‌توان برای کاربردهای دریایی بهره‌برداری کرد.

انواع نبشی از لحاظ روش تولید

این مقاطع فولادی از نظر روش تولید به 2 دسته فابریک و پرسی تقسیم‌بندی می‌شوند. نبشی فابریک توسط نورد گرم و در کارخانجات به صورت عمده تولید می‌شوند. این محصولات از گوشه‌های تیزی در محل اتصال دو بال برخوردار هستند. نوع پرسی این مقاطع نیز در کارگاه‌ها و با استفاده از پرس‌کاری ورق‌های فولادی ساخته می‌شوند.

کارخانه های تولیدکننده

در راهنمای خرید نبشی تأکید ویژه‌ای بر کارخانه‌های تولیدکننده این مقاطع می‌شود؛ چراکه، این تولیدکنندگان محصولاتی با اندازه، ضخامت و کیفیت‌های متفاوت را روانه بازار می‌کنند. بر اساس داده‌های موجود و بر اساس فاکتورهای مذکور، می‌توان شرکت‌های زیر را به عنوان برترین تولیدکنندگان نبشی معرفی ساخت:

1 شرکت ذوب آهن اصفهان

2 شرکت نورد آریان فولاد

3 کارخانه فولاد سپهر ایرانیان

4 شرکت فولاد ناب تبریز

5 فولاد جاوید بناب

6 کارخانه فولاد نستا

7 کارخانه صبا فولاد منظومه

8 گروه صنعتی شکفته

انواع نبشی از لحاظ اندازه بال

این محصولات به 2 صورت بال مساوی و بال نامساوی تولید و عرضه می‌شوند. تفاوت این نبشی در برابری و نابرابری اندازه بال آن‌ها است. هریک از این محصولات می‌توانند در شرایط مختلفی مورداستفاده قرار گیرند.

راهنمای خرید نبشی بصورت انلاین

انواع نبشی از لحاظ وزن

نبشی از لحاظ وزنی به 2 نوع سبک و سنگین تقسیم‌بندی می‌شوند. وزن نبشی سنگین به وزن اشتال نزدیک بوده و وزن نوع سبک، کمتر از وزن اشتال است.

انواع نبشی از لحاظ ضخامت، ابعاد و سایز

نبشی عرضه شده با ضخامت‌ها، ابعاد و سایزهای مختلف، از قیمت‌های متفاوتی برخوردار هستند؛ به همین دلیل می‌بایست این مقاطع را از مراکزی خریداری کنید که اطلاعات دقیق ضخامت، ابعاد و سایز (بال) را در دسترس قرار دهند. ضخامت و ابعاد رایج این محصولات در کشورمان به شرح زیر است:

سایز (طول بال)

ضخامت

طول

نبشی بال مساوی

از 20 تا 300 میلی‌متر

3 تا 35 میلی‌متر

3 تا 12 متر

نبشی بال نامساوی

از سایز 20*30 تا 150*200

6 تا 16 میلی‌متر

3 تا 12 متر

موارد تاثیرگذار بر قیمت نبشی

جنس، اندازه، وزن، ضخامت و کارخانه تولیدکننده آن می‌توان بر قیمت این مقطع فولادی تاثیرگذار باشد؛ اما قیمت این محصولات به طور گسترده تحت تأثیر نوسانات فولاد و تغییرات عرضه و تقاضا قرار دارد. همچنین فاکتورهای مهمی نظیر نرخ دلار، هزینه مواد اولیه و هزینه‌های حمل و نقل نیز می‌توانند قیمت نبشی را دستخوش تغییر سازند.

نحوه استعلام قیمت

همان‌طور که گفته شد، موارد متعددی بر قیمت مقاطع فولادی تاثیرگذار هستند و این مقاطع تغییرات قیمتی لحظه‌ای را تجربه می‌کنند. از این رو وب‌سایت‌های فعالی در این حوزه هستند که به عنوان مراجع آنلاین قیمت‌گذاری مقاطع فولادی به فعالیت پرداخته و امکان دسترسی به قیمت لحظه‌ای نبشی و سایر مقاطع فولادی را در اختیار قرار داده‌اند. با مراجعه به این مراجع قادر خواهید بود تا به راهنمای خرید دسترسی پیدا کرده و قیمت لحظه‌ای این محصولات را به تفکیک شرکت سازنده، ابعاد، اندازه، ضخامت، وزن و سایر پارامترها مشاهده کنید.

راهنمای خرید نبشی بصورت انلاین

مراحل خرید نبشی از عرضه کنندگان معتبر

با مراجعه به وب‌سایت‌های معتبر قادر خواهید بود تا مراحل خریداری این مقاطع را آغاز کنید؛ این مراحل به قرار زیر هستند:

1- مشخص سازی نوع نبشی و حجم خرید

2- دریافت مشاوره از کارشناسان بخش فروش

3- اعلام مشخصات نبشی مورد نیاز و توضیحات تکمیلی به کارشناس فروش

4- دریافت پیش فاکتور و پرداخت مبلغ

5- بارگیری و دریافت سفارش در محل مورد نظر

کلام آخر

نبشی‌ها از جمله مهم‌ترین و پرکاربردترین مصالح مورداستفاده در صنعت ساختمان‌سازی به شمار می‌آیند. همچنین از انواع مشخص نبشی، می‌توان از آن‌ها در صنایع دیگری نیز بهره‌برداری کرد. پیش از تهیه نبشی می‌بایست به راهنمای خرید مراجعه کرده و با دانش کامل فرآیند خرید را آغاز کرد. این وب‌سایت‌ها امکان اطلاع از قیمت لحظه‌ای نبشی و سایر مقاطع را فراهم ساخته و انواع سفارشات را نیز مورد پذیرش قرار می‌دهند.

نظر شما