شناسهٔ خبر: 66880474 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ساخت شاسی دروگر نیشکر (هاروستر) برای نخستین بار در کشور

با تلاش متخصصان داخلی شاسی دروگر نیشکر (هاروستر) در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ساخته شد .

صاحب‌خبر -

ساخت شاسی دروگر نیشکر (هاروستر) برای نخستین بار در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان ، مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت : دروگر نیشکر که نقشی کلیدی در برداشت مزارع نیشکری دارد، پیش‌ازاین ساخت آن انحصاراً در دست کشورهای خارجی بوده است .

عبدعلی ناصری افزود : با تلاش متخصصان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و باهدف غلبه بر تحریم‌ها، شاسی  دروگر نیشکر  (هاروستر) در شرکت راصد صنعت توسعه  بازطراحی و ساخته شد .

وی ادامه داد :کشاورزی پایدار، علم‌محور و مبتنی بر محیط‌زیست در کنار تولید و ایجاد اشتغال از ویژگی‌های مهم نیشکر می باشد که ساخت این دستگاه نمونه ای از این اقدامات است .

 محمد جمشیدی ، مدیرعامل شرکت راصد صنعت توسعه گفت : تهیه نقشه‌های دقیق ساخت، مونتاژ مجازی بخش‌های مختلف در نرم‌افزارهای تخصصی، تحلیل‌های تخصصی تنش‌های مکانیکی و ملاحظات متالورژیکی از جمله اقداماتی است که برای اطمینان از کیفیت و کارایی این شاسی دروگر انجام شده است.

وی افزود : در ساختار این شاسی از فولادهای آلیاژی باکیفیت مانند Mo40 و CK45، همچنین از فولادهای St52 و St37 استفاده شده و وزن کلی آن حدود ۲۵۰۰ کیلوگرم است؛ استفاده از این فولادها، استحکام و مقاومت شاسی را در برابر تنش‌های عملیاتی و کارکردی افزایش می‌دهد.

 

نظر شما