شناسهٔ خبر: 66880277 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس نیوز | لینک خبر

برای دستیابی به هدف‌گذاری ۵۵ میلیون تن فولاد نیاز به افزایش تولید زغال‌سنگ داریم

مدیر اکتشاف ایمپاسکو گفت: برای دستیابی به هدف‌گذاری تولید ۵۵ میلیون تن فولاد تا افق ۱۴۰۴ نیاز به افزایش تولید زغال‌سنگ در کشور داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش بورس نیوز، فرشاد ژولیده‌سر، مدیر اکتشاف شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در کنفرانس تخصصی زغال‌سنگ در همایش استیل پرایس اظهار کرد: حضور نداشتن تصمیم‌گیران حوزه‌های مربوط در چنین نشست‌هایی سبب می‌شود مسیر همایش صرفا به سوی ارائه عملکرد شرکت‌ها محدود شده و راهکار‌های برون رفت از مشکلات موجود این حوزه‌ها مورد طرح و بررسی قرار نگیرد.

مدیر اکتشاف ایمپاسکو تصریح کرد: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به عنوان بزرگترین شرکت معدنی از لحاظ تعدد محدوده‌ها و معادن زغال‌دار در این نشست حضور یافته و در نتیجه دستیابی به یک راهکار اساسی برای برون رفت از مشکلات کنونی خواسته ماست.

ژولیده‌سر ادامه داد: ایران جایگاه سی‌ام ذخایر زغالسنگ دنیا را در اختیار داشته و از بین ۱۱ الی ۱۴ میلیارد تن ذخایر شناسایی شده، حدود ۱.۱ میلیارد تن ذخایر اکتشاف شده وجود دارد.

وی بیان کرد: با در نظر گرفتن هدف‌گذاری تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در سند چشم انداز توسعه ایران در افق ۱۴۰۴، تولید ۳.۲ میلیون تن کک کلوخه و ۲ میلیارد تن کنسانتره ۶۰ درصدی ضروری است.

مدیر اکتشاف ایمپاسکو توضیح داد: در همین راستا شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران سال گذشته حدود ۱۲ هزار متر و در دو ماهه اول سال جدید حدود ۴ هزار متر عملیات حفاری مغزه‌گیری در محدوده‌های زغال‌دار انجام داده و هدف‌گذاری انجام عملیات مغزه‌گیری نسبت به سال قبل افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است.

گفتنی است اولین کنفرانس تخصصی زغال‌سنگ، کک و الکترود گرافیتی استیل پرایس روز ششم خرداد ماه با هدف طرح دغدغه‌ها، چالش‌ها و راهکار‌های برون رفت از مشکلات این صنعت با حضور شرکت‌های فعال در حوزه زغال‌سنگ کشور برگزار شد.

اشتراک گذاری :

نظر شما