شناسهٔ خبر: 66879999 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عدالت برجسته‌ترین گفتمان آیت‌الله رییسی بود

تربت‌حیدریه- ایرنا- مدیر حوزه علمیه در تربت‌حیدریه گفت: برجسته‌ترین گفتمان شهید آیت‌الله سید ابراهیم رییسی، اجرای عدالت بود، همچنان که در سیره جدش حضرت امیرالمومنین(ع) ایستادگی بر منطق عدالت‌خواهی موج می‌زد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت شهدای خدمت که به میزبانی گروه توپخانه و موشکی ۶۱ محرم تربت‌حیدریه برگزار شد، افزود: وقتی حضرت علی (ع) بر تحقق عدالت پافشاری می‌کند، منفور افراد قدرت‌طلب می‌شود.

وی بیان کرد: هدف مهم و اصلی از قبول مناصب در نظام اسلامی اجرای عدالت بوده و این هدف بعثت انبیای الهی است.

مدیر حوزه علمیه «فولاد» تربت حیدریه گفت: به واسطه همین تاکیدها و به برکت نظام اسلامی وقتی رییس جمهور خادم ملت از دنیا می‌رود، جهانیان متوجه ایران اسلامی شده و در چند کشور عزای عمومی اعلام می‌شود.

ارژنگ با اشاره به این‌که گفتمان انقلاب جای خود را در دنیا باز کرده و در این شرایط حساس وظیفه خطیر و حساسی داریم، اظهار کرد: باید از گذشته و اتفاق ها درس بگیریم و مسوولیت‌های مهم را در اختیار کسانی قرار دهیم که قدرت اجرای عدالت را داشته باشند.

آیت الله سید ابراهیم رییسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده و به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رییس‌جمهور بودند.

آیت الله سیّد ابراهیم رییس‌الساداتی ۶۴ ساله هشتمین رئیس‌جمهور ایران بود.

وی متولد ۲۳ آذر ۱۳۳۹ شهر مقدس مشهد بود و مسئولیت‌هایی چون ریاست قوه قضاییه و معاونت اول این قوه، دادستانی کل کشور، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نائب رئیسی مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان قدس رضوی را بر عهده داشت.

نظر شما