شناسهٔ خبر: 66879819 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

/ مراسم یادبود شهید امیرعبداللهیان در دانشگاه تهران/

اسماعیلی: شهید امیرعبداللهیان صفحات نوینی بر ابتکارات دیپلماسی کشور اضافه کرد

زهرا اصغری

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت که ایران در هشت ماه اخیر بعد از هفت اکتبر در فضای منطقه‌ای جدید با راهبری شهید امیرعبداللهیان و با هماهنگی میدان و دیپلماسی چنان سیلی سهمگینی بر صورت رژیم صهیونیستی نواخت که سالهای سال اثرات آن در ارتقای جبهه مقاومت باقی خواهد ماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محمد مهدی اسماعیلی در سخنانی در مراسم یادبود استاد شهید حسین امیرعبداللهیان که در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: امیدواریم این اتفاق  با حکمت و تدبیر الهی و دعای خیر شهدا و امام و اخلاص رهبری تبدیل به یک فرصت جدید برای نظام اسلامی شود.

وی افزود جنس عزاداری و ناراحتی ما برای این بزرگواران متفاوت است . حکمت خون در مکتب پیروان اهل بیت همیشه نقش پیش برنده دارد و انفعال در آن جایی ندارد. تجربه نزدیک به ۴۶ سال پیروزی انقلاب نشان داده رخدادهای این چنینی فضای حرکتی نظام و انقلاب را شتاب بخشیده است. سرمایه اجتماعی را ارتقا داده و فصل نوینی برای انسجام و وحدت و حرکت به سمت آرمان‌های بزرگ انقلاب را فراهم کرده است. در اتفاقات تلخ سال ۶۰ بهشتی مظلوم حتی از سوی برخی نزدیکان و گروه‌های مردمی بر اساس فضای تبلیغاتی آن دوره مورد شماتت و تلخی بود. اما شهادت شهید بهشتی در هفت تیر برگ نوینی برای حرکت انقلاب اسلامی شد.

اسماعیلی گفت حرکت انقلاب با فوت امام خمینی(ره) متوقف نشد و با پرچمداری فرزند دیگری از فرزندان انقلاب به شکل تکاملی ادامه پیدا کرد. حاج قاسم را از دست دادیم اما آن‌چه اتفاق افتاد بعد از آن، نشان دهنده اتحاد و انسجام بود و رئیس‌جمهور شهید ما حضرت آیت‌الله رئیسی بعد از دهه‌ها خدمت وقتی در ۱۴۰۰ مجاب به حضور در انتخابات شد روزهای تلخ و دشوار را پیش بینی می‌کرد و همه ما می دانستیم فضای کشور چگونه است و چه مشکلاتی را پیش رو خواهیم داشت.

وی افزود: بارها این صحبت میان ما و رئیس‌جمهور شهید رد و بدل شد و آقای رئیسی آبرو و سرمایه خود را در کف دست قرار داد و وارد میدان شد. روز تنفید رئیس‌جمهور شهید در حالی برگزار شد که روزانه بیش از ۷۰۰ نفر بر اثر کرونا در کشور از دست می‌رفت و فضای بدی داشتیم، اما کشور در چند ماه از این موقعیت خارج شد و روزی به اعداد یک رقمی رسیدیم که هنوز کشورهای در حال توسعه اعداد سه رقمی داشتند.

وی اظهار کرد در فضای دیپلماسی با میدان‌داری فرد مجاهدی مثل دکتر امیرعبداللهیان صفحات نوینی بر ابتکارات دیپلماسی کشور اضافه شد. او با نیت حل تعارض‌های ۲ گانه ساختگی‌ میدان و دیپلماسی وارد عرصه شد. حضور ایران در شانگهای و بریکس را رقم زد و هشت ماه اخیر در داستان غم انگیز غزه سر از پا نمی‌شناخت و به برخی کشورها بیش از ۱۰ بار سفر کرد. ایران در این مدت در فضای منطقه‌ای جدید با هماهنگی میدان و دیپلماسی چنان سیلی سهمگینی بر صورت رژیم صهیونیستی نواخت که سالهای سال اثرات آن در ارتقای جبهه مقاومت باقی خواهد ماند.

وی با بیان اینکه در سه سال عمر دولت سیزدهم اقدامات بزرگی انجام شد، اظهار کرد: یک بار رهبر عزیر انقلاب صحبت از امیرکبیر می‌کردند و فرمودند که سه سال وقت کمی نیست و امیرکبیر در کمتر از سه سال چنین نام ماندگاری از خودش را بر صفحه تاریخ کشور ثبت کرد و خدا را شاکریم در پناه انقلاب و مکتب اهل بیت و نهضت امام(ره) یک دوره جدید پر از برکت و ارتقا را تجربه کردیم. در این نشست یاد و خاطره همه شهدای عزیز و استاد بزرگ خودم رئیس‌جمهور محبوب‌مان را گرامی می دارم. او عاشقانه تک تک ایرانی‌ها را دوست می‌داشت و درد آنها را درد خودش می‌دانست. ما به عنوان همکاران ایشان در اغلب روزها از شدت کار و فعالیت ایشان دچار مشکلات جسمی می‌شدیم اما او خستگی‌ناپذیر بود.
وی گفت: آخرین نامه‌ای که از سوی ریاست جمهوری به من رسید نامه شهید امیرعبداللهیان به رئیس‌جمهور مبنی بر پیشنهاد حضور بنده در مراسم حج امسال بود که موافقت رئیس‌جمهور با این پیشنهاد در همان روز حادثه به من ابلاغ شد.

انتهای پیام

نظر شما